Vlees invriezen

09-09-2013 19:09 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben wel benieuwd hoe jullie vlees invriezen.. Ik ben zelf altijd een beetje bang dat het alsnog bederft in de vriezer terwijl ik natuurlijk wel weet dat vlees geschikt is om in te vriezen!

Mijn vragen zijn: wat voor vlees vriezen jullie in, hoe lang laat je het maximaal in de vriezer en verpak je het op een bepaalde manier?

Alvast dank
quote:Krullevaer schreef op 11 september 2013 @ 19:43:

Ik vries alles in, in porties voor één persoon. In diepvrieszakjes. En eigenlijk moet ik eens kijken wat er ligt en wat zooi weggooien, want er ligt nogal wat waarvan ik geen idee heb wat het is (en dat ligt er dus ook al rustig een jaar ofzo).Ik zou dat maar weggooien, niet dat het verrot is maar niet meer lekker m.i.
Natuurlijk de slager, bij aanbiedingen en de slager doet het al in portie diepvrieszakjes ze weten daar al met hoeveel personen wij normaal eten. (Zo weten ze dat als ik zeg maar varkenslapjes koop ze per twee worden verpakt voor drie personen).

En brood per halve broden bij de bakker. De groente wel voornamelijk uit de tuin of groenteboer en doe ik zelf.

Wel trouwens in echte diepvrieszakjes bij dunne zakjes krijg je vriesbrand, kun je nog de boel weggooien.
quote:luni schreef op 11 september 2013 @ 19:50:

[...]

Ik zou dat maar weggooien, niet dat het verrot is maar niet meer lekker m.i.Ja dat was ook het plan.
Ik doe nooit hele verpakkingen, dus bijvoorbeeld 1 kg kipfilet, in de vriezer. Altijd per stuk! Gehakt per bal, lapjes vlees per lapje. Altijd in een diepvrieszakje of in folie. Zorg ook dat het tussen ander vriesgoed ligt, zodat bevriezen sneller gaat.
quote:Krullevaer schreef op 12 september 2013 @ 12:04:

[...]

Ja dat was ook het plan.
Ik vries alles in ook vleeswaren behalve rosbief. Mijn 2 vriezers zitten helemaal vol omdat ik schipper ben.. Vlees is Duitsland vind ik helemaal niks dus er worden vaak Nederlandse boodschappen gehaald.. Alles wordt afgewogen en in zakjes gedaan (ruimtebesparing)
Ik haal diepvrieszakken (de betere en dikkere) met etiketten.

Op het etiket schrijf ik wat het product is, datum van invriezen en gewicht.

Kipfilet goed wassen en dan snij ik het in blokjes. Porties maken van een ...x aantal gram en verpakken in diepvrieszak.

Hetzelfde doe ik met het vlees (behalve rundergehakt).

Rundergehakt gewoon verdelen in ...x aantal gram en verpakken in de diepvrieszak. Goed plat drukken zodat het een klein pakketje wordt zonder al teveel lucht.

Rollade bak en stoof ik van te voren gaar. Laten afkoelen en dan in de diepvrieszak met etiket (datum) erbij.

Voor het gebruik ontdooien en opwarmen in de peper/roomsaus.

Kip drumsticks en bouten verpak ik per stuk.

BBQ schotels, gourmetschotels, vissticks en andere Iglo visproducten laat ik in de originele verpakking zitten

Pakketten van de Makro verdeel ik ook in kleinere porties met etiket.

IJsjes op een stok gooi ik los in één van de diepvriesladen.

Schepijs laat ik in de bak.

Hele broden -> halve broden.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven