Washington D.C. tips?

11-06-2008 11:45 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Eind van deze maand vertrek ik voor 3, 5 maand naar Washington D.C. voor mijn werk (eigenlijk Bethesda, dat ligt daar paar metrostops vandaan). Mijn man gaat de eerste twee weken mee, en daarna heb ik vast ook nog wat vrije tijd over.

Zijn er hier toevallig mensen die wat goede tips hebben over wat ik zeker niet mag missen? (naast de standaard toeristische trekpleisters op de mall).

Ben nog nooit eerder in de VS geweest, dus ik ben benieuwd!

Groetjes,

Daan
Hoi Daantje, ik heb geen tips voor je maar dacht dan heb je in ieder geval een reactie

Groetjes Doenja
Dankje Doenja!

Ik blijf ook nog op ons andere topic actief hoor, dus houd jullie ook in de gaten, zelfs vanuit de VS!

Ik ben een paar jaar geleden in Washington geweest, leuke stad! Niet zoals ik had gedacht, het is heel anders dan bv New York of zo, maar wel gaaf. Inderdaad de toeristische dingen op de Mall (neem detijd, het is nogal groot....). Daar zijn ook een aantal musea die zeker de moeite waard zijn, en bovendien gratis. De National Gallery is heel groot, dus daar zou ik een apart bezoekje aan plannen, kun je meteen de oud hollandse meesters bewonderen. Ik vond ook het museum of the Native Americans erg leuk.

Georgetown is heel leuk, dat doet wat frans-achtig aan, met houten huizen en zo, en veel cafe's en kleine winkels (relatief dan he). Er is een haven waar het heel hip zitten is, met veel restaurants en zo. Leuk om 's avonds te gaan eten of zo. Het is wel wat lastig te bereiken, want er is geen metro, maar er zijn wel bussen die de wijk ingaan, of anders een taxi.

Ik vond de National Zoo tegenvallen, veel eenzame dieren in kale hokken. Wat wel leuk is: ze doen daar (taal)onderzoek met apen, waar je bij kunt zijn. Ik weet niet of je ook in het onderzoek zit (aangezien je naar Bethesda gaat), maar dan is dat wel leuk om te zien.

Verder ben ik naar Arlington geweest, de begraafplaats voor militairen. Aan de ene kant heel erg, want ze hebben het best toeristisch gemaakt, met een treintje voor mensen die er niet doorheen willen lopen en zo, maar wel heel erg indrukwekkend, juist als je wel alleen rond gaat lopen.

Wat ik niks vond was Chinatown (1 poort en verder alleen wat chinese restaurants). Ook is er niet echt een centrum zoals wij dat kennen, dus om te winkelen kun je het beste naar een Mall gaan (niet DE Mall dan natuurlijk, dat is weer wat anders). Er is er bijvoorbeeld een in de buurt van het Pentagon.

Oh, en nog een kleine tip: hou er rekening mee dat Washington veel zuidelijker ligt dan Nederland. Dat klintk heel suf, maar de zon is daar veel sterker dan je gewend bent, ook als het niet zo warm is. Ik ben toen echt heel erg verbrand, dus insmeren is altijd een goed idee.
Ha Nausicaa,

Thx voor de tips. Ik ben inderdaad ook promovendus (sociale geneeskunde). Klinkt interessant, dat onderzoek met apen. Ga ik zeker eens kijken.

Ik verheug me ook al op de (gratis) musea. Hoef me niet te vervelen in het weekend dus. Georgetown klinkt ook leuk! Kan me voorstellen dat Arlington heel indrukwekkend is. (het komt me wel bekend voor wat je allemaal noemt uit de capitool gids die ik heb aangeschaft, ga ik dus zeker nog eens opzoeken)

Ik begreep al dat het daar erg warm is rond deze tijd van het jaar. Ik blijf van eind juni tot begin oktober, zal zeker de zonnebrandcreme niet vergeten dus!

Verder: ik ben niet zo'n shopper, maar ik het wel echt nog wat kleding nodig (ga tussendoor ook nog naar congres in Tokyo). Vind wel altijd moeilijk in te schatten welke winkels beetje betaalbaar zijn (1e jaars aio salaris en kleine aanvullende beurs, dus ja, veel geld houd ik niet over).

Iemand nog tips qua winkels?
Mooi museum (niet aan de Mall): the Phillips Collection (zie http://www.phillipscollection.org in een mooi oud huis. Moderne kunst (van de impressionisten tot Rothko zeg maar). Bekendste schilderij is "le déjeuner des canotiers" van Renoir, maar die hadden ze net uitgeleend toen ik er was
Hmm, winkelen is momenteel niet zo heel duur in de VS door de lage dollarkoers. Ik heb een paar spijkerbroeken gekocht toen. Ik heb niet zoveel met bepaalde merken, dus ik ben naar een winkel gegaan waar ze heel veel spijkerbroeken hadden, en heb aan die jongen uitgelegd wat ik ongeveer wilde. Een aantal gepast, en toen had ik wel wat dingen die goed zaten. Ze waren al niet zo duur, maar toen ik thuiskwam waren ze nog goedkoper omdat de dollar enorm gedaald bleek (leuke verrassing). In die mall zaten wel meer zaken met niet zulke dure kleding, zowel van grote ketens (Gap, Banana Republic) als wat 'losse' winkels.

Ach, je hoeft er ook niet elke week heen, maar ik vond het toch wel leuk om een keer al die winkels in het echt te zien (ik was ook nog nooit in de VS geweest). Wellicht dat ze in Bethesda ook van alles hebben hoor, ik hoor dat dat een hele leuke plaats is, maar had zelf geen tijd om er heen te gaan.

Ik zou inderdaad een goede reisgids meenemen. Natuurlijk staan daar wel toeristische dingen in, maar die dingen zijn vaak niet voor niks populair en gewoon leuk om te bekijken. Ik vond het toch zonde om helemaal naar Washington te gaan en dan niet het Witte Huis te zien of zo.
@Armonia: Bedankt voor de tip. Staat genoteerd!!!

@Nausicaa: Idd gunstige dollar koers, dat scheelt al. Ik ga gewoon eens een keer op pad voor wat leuke kleding. (een goeie spijkerbroek had ik idd ook nog nodig)

De eerste week staat idd het witte huis etc op het programma. mogen we niet missen natuurlijk. Man heeft al een heel week programma uitgestippeld!

Eerste week dat we daar zijn is trouwens 4th of july. Lijkt me ook heel bijzonder!!
Witte Huis mag je zeker niet missen, erg gaaf om daar te staan! Arlington en Capitol Hill vonden wij ook indrukwekkend, en het Lincoln Memorial natuurlijk. De Reflecting Pool bij dit monument, bekend uit de film Forrest Gump. Ook het Vietnam monument is erg indrukwekkend.

Het ´uitgaansleven´ vonden wij een beetje tegenvallen, maar er zijn wel heel veel goede restaurants. Wij hebben in een heel lekker visrestaurant gegeten, maar ik ben de naam ervan kwijt..Veel plezier!
veel is al genoemd. Wat ik altijd leuke buurten vond zijn Dupont circle en Adams Morgan en daar kun je prima uitgaan. Leuke clubs zitten verder bij de waterfront en een beetje verder uit het centrum. DC heeft inderdaad niet echt en down town, dus je moet een beetje weten waar je moet zijn.

Het witte huis kom je als buitenlander helaas niet meer in, maar het capitool nog wel: daar geven ze alleen op de dag zelf kaarten (wel gratis) uit voor die dag, dus wel op tijd zijn.

Van the musea van de mall vond ik idd the National Gallery en het museum of Native Americans leuk. Ook indrukwekkend is het holocaust museum. In de national archives (ook aan de mall) ligt de declaration of independence. En waar ik mijn bezoek altijd mee kon vermaken was library of congress (achter het capitool)

In Bethesda zit de cheesecake factory.....mmmmmmm
quote:nausicaa schreef op 11 juni 2008 @ 13:39:

De National Gallery is heel groot, dus daar zou ik een apart bezoekje aan plannen, kun je meteen de oud hollandse meesters bewonderen. Ik vond ook het museum of the Native Americans erg leuk.

tip: neem een dag de tijd, en ga mee op een van de vele rondleidingen!
anoniem_38188 wijzigde dit bericht op 12-06-2008 09:54
Reden: had twee musea door elkaar gegooid
% gewijzigd
in bethesda zit een mooie mall geloof ik. er zit ook een leuke (gewone) winkelstraat. voor een outlet mall kun je naar de premium outlet in leesburg, virginia.

denk er ook aan dat de warmte daar 'anders' is. heel vochtig. echt benauwend.
p.s. ik heb 8 maanden in DC gewoond en gewerkt in Bethesda, dus als je meer wilt weten, kom maar op
Georgetown. De studentenwijk vlak bij D.C. On-Amerikaans!
Wow, wat veel reacties, wat fijn! Dankjullie wel! Ga ik allemaal opschrijven en (hopelijk) allemaal proberen te bezoeken en doen.

@ladybug: heb je toevallig ook bij het NIH gewerkt? Kun je iets zeggen over de werksfeer daar (of zowiezo in bethesda)? Is er een 9-5 mentaliteit of werkt iedereen vaak over? Lopen de mensen daar in (mantel)pak rond?

Denk dat ik nog veel meer vragen heb, maar op dit moment zit m'n hoofd een beetje vol (gister promotiefeestje gehad van collega ) Ik kom later even terug
jep!!

de NIH is echt bizar groot, dus het hangt denk ik helemaal af waar je zit. (mantel)pak zag ik volgens mij alleen maar in het 'bestuurlijke' gebouw. Mijn lab was in ieder geval ontzettend relaxed...soms lang doorwerken, maar ook vaak zat gewoon om 5 uur naar huis. Verjaardagen werden uitgebreid gevierd en op vrijdag meestal buiten de deur lunchen wat rustig 2 uur duurde.
@ladybug; klinkt goed! Ik ben benieuwd hoe het er aan toe gaat waar ik kom te zitten (NIA, 'bijgebouw' op wisconsin avenue, dus niet op campus zelf, al moet ik daar af en toe wel zijn).

Je hoort het wel als ik nog meer vragen heb die me tijdens het koffers pakken nog binnen schieten.

Iedereen bedankt voor de nuttige tips.

Meer (praktische) tips zijn natuurlijk welkom!
In tegenstelling tot iemand hierboven, vond ik de zoo juist wel een aanraden! Mooi aangelegd met veel groen, en zo gratis binnen te lopen dus ook voor een verloren uurtje heel leuk!
Leuk, wel ietsje rijden: Annapolis, en ook waar George Washington heeft gewoond (Mount Vernon) en Old Town Alexandria.
eefje en muis: bedankt voor jullie tips.

@eefje: ik heb hier ook abonnement op dierentuin, ben benieuwd naar de zoo in washington, altijd leuk als het gratis is (net als de musea). typisch hollands dus!!

@muis:Ik heb zelf geen rijbewijs en man zag het ook niet zitten voor de eerste twee weken auto te huren. Ik zal eens kijken of we er eventueel met een bus o.i.d. kunnen komen.
old town alexandria zit gewoon op de metro aangesloten. blauwe of gele lijn, halte king street. vanaf daar gaat er een gratis trolley naar de waterfront (wat het leukste gedeelte is van OTA).. heb er net een week doorgebracht
De musea zijn inderdaad erg leuk, ik vond het Native Americans museum (heeft een andere politiek correcte naam geloof ik) interessant, helaas waren de mensen waarmee ik daar was minder geinteresseerd.

Ook het holocaust museum is erg indrukwekkend, daar moet je echt tijd voor uittrekken en goede loopschoenen voor aan doen, want er is een hele route uitgestippeld.

Verder is er een museum dat volgens mij museum of American History heet, toen ik er was werd het helaas verbouwd en was er alleen een kleine tentoonstelling in een ander museum, maar daar hebben ze bijvoorbeeld de bokshandschoenen van Mohamed Ali, de hoed van Lincoln, een kopje dat met de eerste boot immigranten is meegekomen, de jurk die Jackie Kennedy aan had bij de inauguratie van president Kennedy, glitterschoenen uit de Wizard of Oz en allerlei andere leuke dingen. Ik vond het leuk in elk geval, erg jammer dat het hele museum niet open was, volgens mij gingen ze in augustus 2008 weer gewoon open.

Verder is er ook een Spy museum, waar je wel voor moet betalen, maar het schijnt erg leuk te zijn. Helaas ben ik niet verder gekomen dan het souvenierwinkeltje (ook leuk trouwens) omdat de auto nergens geparkeerd kon worden. Maar dat probleem heb je niet zonder auto!

Tof trouwens dat je er de 4th of July bent, is echt iets groots hier (ben in de USA nu, ga helaas voor de 4th of July al naar huis, maar er is behoorlijk wat om te doen. Zeker in Washington is het leuk denk ik, veel plezier!! (en oja, werkse)
Crewgirl, bedankt voor de tips. Leuk dat allemaal zo te lezen als voorproefje. Heb er echt zin in! Ben ook erg benieuwd naar de 4th of July. (helaas moet er idd ook gewerkt worden komende 3,5 maand, zou het nog bijna vergeten )

Iedereen bedankt voor de tips, ik print ze deze week,voordat ik zaterdag vertrek, allemaal uit!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven