carpaccio

13-09-2013 21:23 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik uit eten ga, vind ik carpaccio altijd erg lekker.

Die uit de supermarkt is vast en zeker minder lekker, maar wat doen jullie met carpaccio als je het thuis eet?
Kun je het niet beter bij een goede slager halen ipv de super?
Ik koop het bij de slager, lekker me veldsla, kaas, pijnboompitjes, zongedroogde tomaatjes. Dressing van pesto of truffelmayonaise.
Vind die van de supermarkt prima. Lekker met raketsla, extra pijnboompitten en parmezaan of brokjes oude kaas. Zout en peper. Soms wat kappertjes. En daarbij dan geroosterd bruin brood en dressing van mosterd-suiker-olijfolie-italiaanse kruiden.
Carpaccio wordt half bevroren gesneden, heel dun, dat redt je niet als je het thuis maakt.
Echte lekkere carpaccio bestel ik vaak bij de slager. Geserveerd met rucola, geroosterde pijnboompitjes, geraspte pecorinokaas en schijfjes avocado. Daarover wat grof zeezout en olie.
Bij de slager halen en dan maak ik op een langwerpig bordje een paar hoopjes rucola, carpaccio, pijnboompitjes, parmezaan en wat zelfgemaakte pesto. Drie kleine hapjes bijvoorbeeld, lekker als amuse.
Bord bedekken met de carpaccio, dit besmeren met groene pesto. Daar bovenop zwarte tagliatelle, bestrooien met pijnboompitten en vers geraspte parmezaanse kaas.

Smullen!!

En het is zo een hoofdgerecht ipv voorgerecht.
Ik doe het altijd op een italiaanse bol met pijnboompitten, rucola, parmezaanse kaas en een dressing van groene pesto en truffelmayo. Ik zou dat best iedere dag kunnen eten, zo lekker!
quote:luni schreef op 13 september 2013 @ 21:27:

Carpaccio wordt half bevroren gesneden, heel dun, dat redt je niet als je het thuis maakt.Ik neem aan dat ze het ook wil kopen, maar zich afvraagt hoe je het thuis eet, wat voor combinaties enzo.
Lekker in een wrap!
Standaard. Met rucola, pijnboompitten, parmezaan, peper/zout.

Daarnaast een flink stuk focaccia met wat olijfolie, pesto en tapenade e.d om in de dippen.

In de zomer eet ik het op deze manier als hoofdgerecht.
Krullevear,

Waar koop je die truffelmayo. Ben op zoek maar kan het nergens vinden.
Gewoon bij de AH Turkooiss. Staat hier altijd bij de tapasachtige hapjes in de koeling.
Dank jullie!
quote:Krullevaer schreef op 13 september 2013 @ 22:43:

[...]

Ik neem aan dat ze het ook wil kopen, maar zich afvraagt hoe je het thuis eet, wat voor combinaties enzo.Oh zo, ja ik snap het.
Krullevear,

Naaaah jaaaa. Dat zegt iedereen, maar had het laatst aan zelfs de manager van de AH XL bij mij in de buurt gevraagd en hij kon het niet vinden en had geen idee. Ik ga vandaag nog daar bij die tapas dingen kijken. Thnks!
Ik snijd carpaccio gewoon van een stuk bevroren (of half ontdooide) backstrap. Proberen heel dun te snijden en eventueel kun je de plakjes dunner maken door ze tussen plastic folie plat(ter) te slaan met de onderkant van een pan of een deegroller.

Dan geroosterde pijnboompitten, sla, parmezaan en een dressing van groene kruiden eroverheen (kappertjes, peterselie, biesliok, bosuitje en wat je maar lekker vindt fijnmaken en met olijfolie en citroensap aanmaken)

Heerlijk. Ook erg lekker met hertenvlees!
Hmmm ik ben ook gek op carpaccio, heel vaak als we uiteten gaan bestel ik carpaccio als voorgerecht. Ik vind carpaccio het lekkerst met rucola, parmezaanse kaas, basilicum dressing en pijnboompitjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven