verwarming aan

11-09-2013 09:12 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben even nieuwsgierig of er al mensen zijn die de verwarming aan hebben. Ik ben zelf een behoorlijke koukleum, maar ik vind het nog zo vroeg om de verwarming aan te doen, het is nog maar september. Bovendien was het vorige week nog 30 graden! Ben benieuwd of jullie de verwarming al aan hebben....
quote:Cateautje schreef op 11 september 2013 @ 18:55:

De balkondeur staat open en het is heerlijk.Dat heb ik ook meestal, al is het maar op een kier, maar met de vele regen van de afgelopen dagen werd het klam en koud in huis.
quote:scriptum schreef op 11 september 2013 @ 18:58:

[...]

Dat heb ik ook meestal, al is het maar op een kier, maar met de vele regen van de afgelopen dagen werd het klam en koud in huis.Ja, als het regent gaatie bij mij ook dicht, anders besla ik.
Ik heb de verwarming dinsdag ook alweer lekker aangezet. Mijn man was 's ochtends om zes uur gaan werken en had perongeluk de buitendeur niet goed dicht gedaan, waardoor toen ik om acht uur in de woonkamer kwam het daar ijskoud was en aangezien onze zoon van negen maanden ook gewoon lekker moet kunnen spelen in de kamer, lekker weer de verwarming aangezet.
Hier nog geen verwarming aan hoor. Heb het nog niet koud, het is nog 22 graden binnen. En t scheelt ook merk ik, nu ik ruim 30 weken zwanger ben, dat ik t warmer heb. Dus voor mij hoeft ie echt nog niet aan

Voor mijn man trouwens ook niet, die heeft t nooit echt koud. Dus hij is allang blij dat ik t nu nog steeds warm genoeg heb.
Ik heb vandaag zelfs de ventilator nog aan gehad. De verwarming gaat bij mij nog lang niet aan. Pas als vriend hem aanzet. Hij houdt niet van kou en heeft graag een warm huis. Voor mezelf zet ik hem sowieso niet aan want vind kou gezellig. Maak het liever warm met een deken/plaid en een kruik. Vind verwarmingswarmte ook helemaal niet prettig, ik krijg er droge ogen van. Voor bezoek gaat de verwarming uiteraard wel aan wanneer ze dat wensen.
Overdag alles open, maar om een uur of acht gaat de open haard al de hele week aan.
Hier gaat de verwarming voorlopig niet aan. Het is al wel onder de achttien graden geweest binnen, maar ik heb een warme deken en ben toch alleen 's avonds thuis. Zo lang mijn deken warm genoeg is en er geen bezoek komt blijft de verwarming uit tot het gaat vriezen.
Het is hier beneden nog 23 graden dus nee, geen verwarming aan
Hier is hij wel aan geweest.

En of het nou 1 juli of 1 januari is, dat maakt mij niet uit. Ik ga niet in de kou zitten
Het is hier vandaag zelfs weer opgewarmd met het zonnetje op de ramen. Lekker 23 graden beneden. Als we niet zulke grijze winters zouden hebben, zou ik volgens mij zelfs hartje winter de verwarming niet aan hoeven zetten!
Als het te koud is zet ik 'm ook aan hoor, ga niet in de kou zitten. Maar eerst vestjes en dekentjes uit de kast.
Ik vond het koud voelen, keek op de thermometer. 20,2 graden.

Nee, dan pak ik gewoon een vest.

Mijn zomerdekbed heb ik wel weer aangepast naar de winterversie.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Het is ons nog nooit gelukt om de kachel uit te laten tussen Pasen en de Zuidlaardermarkt.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Het huis is nog warm, dus de verwarming is nog niet nodig. Lig vaak wel onder een dekentje, maar dat doe ik ok gerust bij 25 graden
Verstuurd vanaf mijn Ipad
Ik slaap nog onder een laken. Zag bij journaal dat het volgende week 13 graden gaat worden. Dus even van het weekend mijn zomerdekbed opzoeken. Moet altijd kijken waar ik het opgeborgen heb. Vond wel van de week bij een opruiming mijn handschoenen, dus die even wassen en goed opbergen als het over een paar maanden nodig mocht zijn.

Ik vind dit weer zo lekker buiten, ik kom helemaal bij na al die maanden van hitte.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Verwarming aan

Hier is het 23 graden hebben jullie hem dan op 25 graden staan

Gaat hier pas nov/dec pas aan als temperatuur rond vriespunt daalt.
quote:slobberbone schreef op 13 september 2013 @ 06:50:

Verwarming aan

Ik zet de verwarming eigenlijk nooit hoger dan 20 graden.

Het is op dit moment 19 graden in de woonkamer, dan laat ik de verwarming uit.

Maar 2 dagen terug was het 18 graden en had mijn zoon van 8 maanden het koud en dus zette ik de verwarming wel even aan op 19,5. Voor mezelf had ik de verwarming dan ook niet aangezet omdat ik toch druk bezig was met opruimen dan krijg ik het vanzelf wel warm.
Nog niet aan gehad hier. Maar sinds ik het hele jaar door buiten werk, heb ik het nog zelden echt koud .
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Hier is het nog 22,5 graad. Balkondeur staat open en ik loop nog in een shirtje zonder mouwen met driekwart broek. Verwarming nog niet aangehad, temperatuur is nog niet onder de 20 graden geweest.

Dit is ook wel een warm huis, in de zomermaanden was het hier wekenlang 29 graden.
Doubt kills more dreams than failure ever will
quote:Mylene_Valerie schreef op 12 september 2013 @ 20:54:

Ik slaap nog onder een laken. Zag bij journaal dat het volgende week 13 graden gaat worden. Dus even van het weekend mijn zomerdekbed opzoeken. Moet altijd kijken waar ik het opgeborgen heb. Vond wel van de week bij een opruiming mijn handschoenen, dus die even wassen en goed opbergen als het over een paar maanden nodig mocht zijn.

Ik vind dit weer zo lekker buiten, ik kom helemaal bij na al die maanden van hitte.Jaa heerlijk zo he, dit weer. Lekker frisse lucht opsnuiven als je buiten stapt, ipv het gevoel alsof je n warme deken over je heen krijgt gegooid. Ik heb ook echt het gevoel nu dat ik helemaal bij kom van die lange periode met hitte.
quote:slobberbone schreef op 13 september 2013 @ 06:50:

Verwarming aan

Vandaag is het hier in huis 19 graden en blijft 'ie nog even uit. Maar een paar dagen geleden was het 's middags maar 17 graden in huis en heb ik 'm echt wel aangezet.

Volgens mij is er veel verschil tussen hoe warm of koud het is in het ene huis of het andere. Als je een goed geïsoleerd huis op het zuiden hebt en net in een regio woont waar de zon nog schijnt is het natuurlijk niet te vergelijken met een ouder huis op een tochtige plek en een bewolkte dag. Ik sta er echt van te kijken hoe warm het bij sommigen van jullie nu nog is.

Maar de verwarming pas aan als de temperatuur tot rond het vriespunt daalt? Ben jij een eskimo of zo? Ik moet er niet aan denken. Brrrrrr.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ik heb de verwarming nog niet aan gehad, maar heb een vrij warm huis. Op dit moment 22.4 graden. Als de meter onder de 20 graden aangeeft, doe ik zeker wel de verwarming aan. Dat wordt dus niet wachten tot november/december!
bij mij is het 19 graden in huis, ik heb een dekentje en twijfel nog.. volgende week wordt het 13 graden,.. dan gaat ie denk ik aan.
..popcorn?
Nee, het is hier overdag nog 21 of 22 graden dus niet nodig. 's avonds doen we de roosters boven de ramen in de woonkamer dicht en dan koelt het niet zo snel af. 's Ochtends warmt het snel op mits de zon schijnt, woonkamer op het zuiden. Maar ik hoorde al dat het binnenkort 14 graden wordt overdag dus dan gaat ie wel aan, helaas.
Werk buiten, kinderen ook vaak buiten dan heb je het ook niet vaak koud en verwarming staat hier ook nooit hoger dan 18,5 graad daar boven vinden wij alles te warm.

En ook in winter kan het hier 25 graden worden in huis zonder dat de verwarming aan staat grote raampartij op het zuiden.

Hoe warmer je huis maakt hoe kouder je zelf krijgt wij lopen hier gewoon t-shirtje en ook veel buiten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven