computer blijft hangen in Windows update

15-09-2013 13:33 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik een uur geleden mijn laptop (Windows 7) afsloot gaf hij aan eerst 24 updates te gaan installeren. Hij blijft hangen op update 4. Wat zal ik nu doen? Toch uitzetten? Hij geeft aan dat niet te doen maar ik denk niet dat dit vanzelf oplost.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik zet die van mij dan uit voor een herstart. Maar weet niet of dat goed is.
Bah
Nee, niet uit zetten!! Hij is met iets bezig, als je hem nu hard uit zet kan je er voor zorgen dat er wat omvalt.

Ik zou hem nog even een paar uur zo laten staan.
Volgens mij zegt Windows ook specifiek "PC NIET UITZETTEN" bij het updaten... dus lijkt me verstandig daar naar te luisteren..
Als je hem verder niet nodig hebt zou ik hem gewoon aan laten staan.
Het probleem is dat ik geen paar uur heb. Ik moet over een uur weer naar huis (2u rijden) en laptop moet mee.

Er staat gelukkig niks op want heb net alles leeggehaald en opnieuw laten installeren omdat ie constant vastliep en rete traag was.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Binnen een halfuur moet hij het wel redden.

Anders kan je altijd wel systeemherstel gebruiken
it's a big club and you ain't in it
Ik heb 1x mijn laptop uitgezet toen hij volgens mij bleef hangen tijdens het updaten, wat een ellende!

Het heeft me een hele dag gekost en verschillende pogingen om hem weer aan de praat te krijgen. Dus ik zou hem niet zomaar uitzetten
Doorgaans zou je, zeker met systemen als Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 8.1, je pc of laptop uit moeten kunnen zetten tijdens een Update-sessie, ook als deze nog niet klaar is.

Zie het als een boek. De hoofdstukken worden tijdens een Update-sessie alvast geïnstalleerd, waarna tot slot de indexpagina wordt 'geactiveerd'.

Er kunnen bij het uitzetten van je pc of laptop dus twee dingen gebeuren:

- De hoofdstukken blijven achter op de pc of laptop, en na een herstart wordt de boel hervat

- De hoofdstukken blijven achter op de pc of laptop, en na een herstart ondervindt het opnieuw opstarten van de Update-sessie problemen. Dan kun je doorgaans je C:\Gebruikers\<naam>\AppData\Roaming\Temp map legen (alles wat in deze map staat verwijderen - sommige bestanden kunnen mogelijk niet verwijderd worden)

Wanneer je pc of laptop bij uitzetten problemen ondervindt bij een volgende opstart, zoals bij wollenstonecraft, kun je proberen de pc op te starten via de laatst bekende juiste configuratie (tijdens opstart van de pc of laptop - na het eerste scherm - meerdere malen op F8 drukken tot je in het Opstartmenu uitkomt)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven