Werk & Studie alle pijlers

Uitzendbureau klaagtopic

15-09-2013 16:00 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is crisis. En er zijn, naast mij, honderdduizenden werkzoekenden. Volgens het nieuws zitten er zeker 400.000 mensen in de bijstand!

Mijn droombaan is het werken bij een vertaalbureau, het liefst als projectmanager maar een andere functie neem ik ook graag aan. Echter zijn er niet constant vacatures. Ik wil mijn tijd niet verspillen door thuis te zitten en ben daarom ook op zoek naar andere banen. Aangezien mijn hele cv gericht is op taal (NT2 lessen, vertalen, enzovoort) is het lastig om daarbuiten iets te vinden. Daar ben ik me erg van bewust.

Toch erger ik me rot aan de service bij uitzendbureau's. Omdat ik constant word afgewezen als ik via de site solliciteer, wou ik eens met iemand praten om te kijken hoe en wat. Bij Adecco kwam ik binnen, wachtte een half uur in de wachtkamer, maar niemand kwam vragen of ik iets nodig had. Terwijl ik ze gezellig hoorde kletsen in de kamer er tegenover. Randstad weet zelf niet eens waar ik het beste heen kon, werd 5 keer doorverbonden en soms gewoon heel bot te woord gestaan. Bij Tempo Team sprak ik, toen ik er naar binnen ging, eerst een hele aardige man, die mij terug zou bellen. Drie dagen later hoorde ik echter niets. "We hebben niks voor je, bel ons van de week nog terug". Ok, prima. Toen ik weer belde zou hij me doorverbinden met een ander. Diegene zei dat hij me later terug zou bellen. Niks dus. En eergisteren belde ik, na 3 dagen wachten (want ik had een "bel ons niet, wij bellen jou" gevoel), kreeg ik een vrouw aan de lijn die me spottend meldde "dan had je toch eerder terug moeten bellen" om vervolgens te zeggen dat ze niks voor me kon doen, want werkgevers willen alleen de beste mensen en die hebben ervaring. Sta je dan, met je universitaire opleiding en capaciteiten. Ik snap best dat mensen ervaring willen, maar voor een garderobe functie??? moet je daar tegenwoordig een PHD in jassenkunde voor hebben?! Het maakt me moedeloos en ik voel me niet gerespecteerd. Aan de ene kant hoor ik, bij een sollicitatie die ik laatst had (voor een "lagere" functie), dat ze me liever op een hogere, meer uitdagende functie zouden willen zien en dat ik, als ze vacatures hebben voor projectmanager, ik zeker meteen moest solliciteren. Aan de andere kant krijg ik bij uitzendbureau's een behandeling alsof ik zwakbegaafd ben en niks kan. Zucht. Ik ben het helemaal zat, ik ga wel gewoon via bedrijven zelf solliciteren.
quote:roosje87 schreef op 15 september 2013 @ 16:54:

Ik had laatst gereageerd op een klantenservice vacature bij een energiebedrijf. Prima moest ik een test doen (intelligentietest en persoonlijkheidstest. Daarnaast ook een test met een rollenspel.

Ik snap überhaupt niet wat een intelligentietest en persoonlijkheidstest te maken heeft met een klantenservice vacature. Ik heb de test gedaan en ik geef eerlijk toe ik ben nooit een kei geweest in reeksen/cijfers. Wiskunde is altijd mijn zwakte vak geweest maar ik heb altijd meer in mijn mars op andere gebieden die wel mijn sterkte punten zijn. Na de test te hebben gedaan heb ik teruggebeld en de intercedente besprak mijn uitslag. Op het gebied van klantvriendelijkheid, persoonlijkheid, rollenspel scoorde ik goed. Op het gebied van (reeksen/kubussen/cijfers scoorde ik matig. En toen kreeg ik een opmerking naar mijn hoofd geslingerd. 'Op dat gebied dacht ik dat je hoger zou scoren aangezien je een HBO opleiding heb afgerond'. Ik vond het echt het ergste opmerking ooit. Ik ben niet dom maar zo voelde ik mij wel na zijn opmerking. Want ik neem aan dat er juist gekeken wordt of je goed heb gescoord op het gebied van klantvriendelijkheid..!Heb dit ook, talenmens in hart en nieren. Master afgerond. Maar wiskunde A gedaan op het vwo, want cijfers zijn het niet voor mij. Ik hoop echt dat de vertaalbureau's die ik heb aangeschreven net zo veel potentie in me zien als dat ene. Want ik zou het bijna gaan geloven dat ik dom ben.
quote:Suus_90 schreef op 15 september 2013 @ 17:31:

[...]

Hahahaha, deze ga ik onthouden!!Echt idioot dat iemand in zon functie zulke slechte sociale vaardigheden heeft. :S Bah.
quote:lemonyflutter schreef op 15 september 2013 @ 17:39:

[...]

Echt idioot dat iemand in zon functie zulke slechte sociale vaardigheden heeft. :S Bah.Moeilijk hè, vrouwentaal?
quote:Cateautje schreef op 15 september 2013 @ 17:44:

[...]

Moeilijk hè, vrouwentaal?Huh? Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik bedoel dat die intercedent een idioot is, niet degene op wie ik reageer!
quote:roosje87 schreef op 15 september 2013 @ 16:54:

Ik had laatst gereageerd op een klantenservice vacature bij een energiebedrijf. Prima moest ik een test doen (intelligentietest en persoonlijkheidstest. Daarnaast ook een test met een rollenspel.

Ik snap überhaupt niet wat een intelligentietest en persoonlijkheidstest te maken heeft met een klantenservice vacature. Ik heb de test gedaan en ik geef eerlijk toe ik ben nooit een kei geweest in reeksen/cijfers. Wiskunde is altijd mijn zwakte vak geweest maar ik heb altijd meer in mijn mars op andere gebieden die wel mijn sterkte punten zijn. Na de test te hebben gedaan heb ik teruggebeld en de intercedente besprak mijn uitslag. Op het gebied van klantvriendelijkheid, persoonlijkheid, rollenspel scoorde ik goed. Op het gebied van (reeksen/kubussen/cijfers scoorde ik matig. En toen kreeg ik een opmerking naar mijn hoofd geslingerd. 'Op dat gebied dacht ik dat je hoger zou scoren aangezien je een HBO opleiding heb afgerond'. Ik vond het echt het ergste opmerking ooit. Ik ben niet dom maar zo voelde ik mij wel na zijn opmerking. Want ik neem aan dat er juist gekeken wordt of je goed heb gescoord op het gebied van klantvriendelijkheid..!

Sorry maar dan ben je toch ook gewoon te dom voor de functie.

Jij scoorde matig op een onderdeel van de test terwijl er gewoon genoeg mensen te vinden zijn die overal goed op scoren.
Waarom spreek je zo'n intercedente er niet op aan? Zo van "Goh, de manier waarop je mij te woord staat vind ik niet heel erg prettig". Ze mogen dan werk voor je hebben (of niet) maar je mag toch verwachten dat ze je op een normale manier te woord staan? Als ze mij denigrerend behandelden, dan ging er meteen een klacht uit richting het hoofdkantoor.
quote:lemonyflutter schreef op 15 september 2013 @ 17:46:

[...]

Huh? Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik bedoel dat die intercedent een idioot is, niet degene op wie ik reageer!Whatever.
Ik werk al bijna 30 jr als (directie)secretaresse. Ik solliciteerde bij Randstad als directiesecretaresse en toen zei die doos dat ik te weinig ervaring had. Huh?!?!
quote:Cateautje schreef op 15 september 2013 @ 17:48:

[...]

Whatever.Oke? :/
quote:kaatjekip schreef op 15 september 2013 @ 17:49:

Ik werk al bijna 30 jr als (directie)secretaresse. Ik solliciteerde bij Randstad als directiesecretaresse en toen zei die doos dat ik te weinig ervaring had. Huh?!?!Hahahah wat een achterlijk mens.
Ladies, jullie worden echt gruwelijk inde maling genomen.

Ik ben geen trollenjaagster en heb er zelfs een hekel aan, maar echt!
Cateautje, waar maak je je druk om? Al is ze een troll dan nog heeft ze geen topic geopend dat iemand kan kwetsen. Integendeel, het is een lekker leesbaar topic geworden over de ervaringen met uitzendbureaus in deze slechte tijden.
quote:Cateautje schreef op 15 september 2013 @ 17:53:

Ladies, jullie worden echt gruwelijk inde maling genomen.

Ik ben geen trollenjaagster en heb er zelfs een hekel aan, maar echt!Waar héb jij het over? Wat is er mis met een klaagtopic?
Wat bedoel je Cateautje?
Ik heb geen enkele trollpost of topics gepost, dus wat Cateautjes probleem is?
quote:Gravinnetje schreef op 15 september 2013 @ 18:00:

Cateautje, waar maak je je druk om? Al is ze een troll dan nog heeft ze geen topic geopend dat iemand kan kwetsen. Integendeel, het is een lekker leesbaar topic geworden over de ervaringen met uitzendbureaus in deze slechte tijden.Je hebt helemaal gelijk. Veel plezier verder.
quote:minnimouse schreef op 15 september 2013 @ 17:48:

Waarom spreek je zo'n intercedente er niet op aan? Zo van "Goh, de manier waarop je mij te woord staat vind ik niet heel erg prettig". Ze mogen dan werk voor je hebben (of niet) maar je mag toch verwachten dat ze je op een normale manier te woord staan? Als ze mij denigrerend behandelden, dan ging er meteen een klacht uit richting het hoofdkantoor.Nouja, ik zou het zelf wel lastig vinden., omdat ik dan bang zou zijn dat ze me er weer meteen uit schopt.
quote:lemonyflutter schreef op 15 september 2013 @ 17:38:

[...]

Heb dit ook, talenmens in hart en nieren. Master afgerond. Maar wiskunde A gedaan op het vwo, want cijfers zijn het niet voor mij. Ik hoop echt dat de vertaalbureau's die ik heb aangeschreven net zo veel potentie in me zien als dat ene. Want ik zou het bijna gaan geloven dat ik dom ben.Inderdaad, de een is goed in cijfers en de ander weer in talen of sociale vaardigheden. Ik hoop dat ze potentie in je zullen zien. Ik begrijp helemaal wat je bedoeld.
quote:sugarmiss schreef op 15 september 2013 @ 17:47:

[...]

Sorry maar dan ben je toch ook gewoon te dom voor de functie.

Jij scoorde matig op een onderdeel van de test terwijl er gewoon genoeg mensen te vinden zijn die overal goed op scoren.Te dom voor een klantenservice functie? Je mag van mij vinden wat je wilt. Wellicht kan je niet goed nadenken. Wat hebben cijfers/kubussen/reeksen te maken met klantenservice? Bij een klantenservice functie ben je gehele dag aan de telefoon bezig om klanten hun vragen te beantwoorden. En dan neem ik aan dat sociale vaardigheden, beheersen van de Nederlandse taal, klantvriendelijkheid en servicegerichtheid belangrijker zijn dan cijfers..
quote:Cateautje schreef op 15 september 2013 @ 18:05:

[...]

Je hebt helemaal gelijk. Veel plezier verder. Ik vind het lastig om jou te peilen. Meen je dit of ben je nu sarcastisch?
quote:roosje87 schreef op 15 september 2013 @ 18:16:

[...]

Te dom voor een klantenservice functie? Je mag van mij vinden wat je wilt. Wellicht kan je niet goed nadenken. Wat hebben cijfers/kubussen/reeksen te maken met klantenservice? Bij een klantenservice functie ben je gehele dag aan de telefoon bezig om klanten hun vragen te beantwoorden. En dan neem ik aan dat sociale vaardigheden, beheersen van de Nederlandse taal, klantvriendelijkheid en servicegerichtheid belangrijker zijn dan cijfers..Klopt. Je hebt alfa- en betastudenten.
quote:kaatjekip schreef op 15 september 2013 @ 17:49:

Ik werk al bijna 30 jr als (directie)secretaresse. Ik solliciteerde bij Randstad als directiesecretaresse en toen zei die doos dat ik te weinig ervaring had. Huh?!?!Toch kan ik mij dat wel degelijk voorstellen als je 30 jaar voor 1 bedrijf hebt gewerkt. Soms omschrijft een "gewone" secretaresse zich zelf als directie secretaresse maar heeft ze taken gedaan die eigenlijk niet op dat niveau waren. Ook kan het heel goed zijn dat ze niet mee zijn gegaan met alle vernieuwingen en dus gewoon te weinig kennis heeft van de hedendaagse werkmethodes / systemen. Dan kiezen ze liever voor iemand die wel bij verschillende bedrijven heeft gewerkt.
Mwoah, Roosje, dat ligt er nogal aan. Ik kan best een aantal functies bij klantenservices bedenken waarbij je toch een kléin beetje moet kunnen rekenen en een klein beetje logisch inzicht moet hebben. Als je bijv. beleggingsadviseur bent is het best handig dat je enig cijfermatig inzicht hebt. Ik kan me voorstellen dat dat op een afdeling facturering oid ook best handig is. (Understatements.)
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:Gravinnetje schreef op 15 september 2013 @ 18:16:

[...]

Ik vind het lastig om jou te peilen. Meen je dit of ben je nu sarcastisch?Nee, ik meen het echt.
Ook eens met Sugermiss. Kijk, ik ken je CV niet Kaatjekip, en je precieze werkzaamheden, en de werkzaamheden die werden gevraagd in de vacature waar je op reageerde. Maar de ene baan als (directie-) secretaresse is de andere niet en als jij 30 jaar bij één werkgever hebt gewerkt waarbij de functie inhoud behoorlijk anders is dan waar je nu op solliciteert bijvoorbeeld, kan ik me toch voorstellen dat ze zeggen dat je te weinig ervaring hebt.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven