Alles achterlaten??

18-09-2013 21:30 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Na lang erover na denken toch maar een onderwerp gestart.

Mijn eerste..

Aangezien ik helemaal vast zit, ik ben 22 jaar oud heb een super lieve vriend een leuke kat en een mooie studio een rot baan en heel weinig salaris.. Nu is het crisis en na ander half jaar solliciteren nog niks anders kunnen vinden. De plaats waar ik woon is niemand meer geen vriendinnen alleen mijn vriend en mijn familie de rest is allemaal gaan genieten in andere plaatsen in nederland. Nu zit ik al zo lang te tobben wat ik met mijn leven wil.. ik hou zo veel van mijn vriend en ik weet dat hij het niet aankan als ik voor lange tijd naar het buitenland zou vertrekken. Ik denk er vaak aan om bijv. naar curacao te vertrekken voor een half jaar tot een jaar en daar lekker zorgen loos in de horeca te werken. zodat ik fris kan starten als ik terug kom. dit betekend dat ik mijn huis uit moet maanden bij mijn ouders in moet gaan wonen om geld te sparen en dan alles achter te laten.. en te hopen dat mijn relatie het overleeft. en heel soft mijn katje weg doen..

Heeft iemand hier ervaring mee of ziet hierover ook in dubio

ik hoor het graag!

Groetjes en slaaplekker alvast Leesa..
Denken dat je zorgen weg zijn aan de andere kant van de wereld is een illusie.
Zorgeloos een jaar in de horeca werken op Curacao.... heb je dit droomidee al onderzocht op haalbaarheid en realisme? En waarin wil je fris starten als je terugkomt?

Maak het concreet, zoek informatie en kijk wat je ervoor nodig hebt. Succes!
lillyfeee, ik heb verder geen zorgen maar ik snap gewoon even niet meer wat ik hier moet doen. aangezien er voor mij op dit moment geen vooruitzicht is in de vorm van een baan etc.

en Doreia ik snap wel dat het hard werken is en daar ben ik zeker niet vies van, maar je kunt erg veel horeca werk krijgen daar en wonen in gezamelijke woningen. dan kan ik nieuwe mensen leren kennen en mezelf misschien.

thanks voor jullie bericht!
Ik zou niet een jaar op Curacao willen zitten, maar los van dat, je bent hartstikke jong. Ik zeg doen! Juist nu. Verhuur je studio, zoek er een weekendbaantje bij, ga bij je ouders zitten en spaar een poosje goed door. Kun je niet samen met je vriend gaan?
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Na een jaar ergens lekker flierenfluiten is het helemaal zwaar om weer in 'n normaal werkritme aan de slag te moeten in Nederland lijkt mij.

En hoe haalbaar is Curacao? En ben je niet bang dat je zo'n klein eilandje na een paar weken spuugzat bent? Als je toch een jaar gaat reizen en werken, waarom dan niet in Nieuw Zeeland en Australie? Dan zie je tenminste wat van de wereld tussen je baantjes door.
Ik ben op mijn 23e ook een jaar in het buitenland gaan werken. Dat heeft me in allerlei opzichten meer gebracht dan de kabbelende jaren daarvoor. Dus - maar puur gebaseerd op mijn eigen ervaring- zeg ik zondermeer doen!
Het lijkt vaak mooier dan het is, en je neemt jezelf overal mee naar toe.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Is heerlijk hoor een jaar weg

Alleen....als je terug komt heb je hier nog steeds niets noppes nada!

Het is een keuze, en dan nog zou mijn keuze niet Curaçao zijn!

Ik vond 2 weken vakantie lang zat!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hè, wat calvinistisch allemaal... GAAN ! Je bent jong, zoek het avontuur. Het enige wat me tegenstaat is dat je een huisdier moet dumpen. Zorg dat de kat een beter onderkomen krijgt. Geen asiel.
Iedereen die ik ken die in de horeca elders heeft gewerkt vond het vreselijk.
Ik zeg ook DOEN! Ik heb op Aruba gewoond en gewerkt en heb er uiteindelijk 4 jaar met heel veel plezier gezeten. Wel samen met vriend. Het is waar dat je bij terugkomst niets hebt en weer van voor af aan moet beginnen. Maar dat is het meer dan waard! Die superjaren pakt niemand me meer af.
Tuurlijk, doe je kat maar weg, als je terug komt dan schaf je gewoon weer een andere kat aan. Hopelijk is je aankomende ex gek op je kat dat hij hem wil houden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:matroesjka_ schreef op 18 september 2013 @ 22:19:

Iedereen die ik ken die in de horeca elders heeft gewerkt vond het vreselijk.Hahaha, goeie... zeker die achterneef van de buurvrouw van je collega?
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Leesa, ik denk dat je wel wat aan dit topic kunt hebben. 2-3 mnd alleen op reis (met fibro..) tips??

En misschien even contact leggen met de schrijfster van dat topic, vragen hoe zij erin staat en hoe zij tot overeenstemming is gekomen met haar vriend.

Wel vraag ik me af wat jouw voornaamste reden is?

- Omdat je hier al lang van droomt en het jou een leuke en goede ervaring lijkt, en Curaçao jou heel leuk lijkt? Dan zeg ik: doen! Het is volgens mij juist heel gezond voor je relatie als ieder zijn/haar dromen kan najagen. 4 jaar weg gaan is iets anders, maar een half jaar moet een relatie zeker kunnen overleven. Helemaal als het naar een plek is waar hij makkelijk en relatief goedkoop langs kan komen na een paar maanden.

- Of: omdat je baalt van je leven hier, een uitvlucht zoekt, en denkt dat alles is opgelost als je maar 'iets' omgooit? In dat geval kan je jezelf hard tegenkomen. Zoals anderen al aangaven: je neemt jezelf en je gepieker mee.

Kortom het verschil tussen een ervaring waar je al lang van droomt (doen!), versus 'vluchten' (gaat niet helpen).

Enne, dat van je kat weg doen meen je hoop ik niet serieus? Een kat neem je tot 'ie dood gaat.
niks meer toe te voegen aan de post van cecilia
Het is een combinatie van beide.. Ik heb zoiets vab er wachten een paar duizend nederlanders op werk. Ik solliciteer mij suf ik weet dat mijn kans super klein is om nu een leuke baan te krijgen dus voel ik mij nutteloos als ik samen met de rest hier in NL moet gaan zitten wqchten tot de crisis voorbij is.. Ze kijken namelijk niet meer naar mij maar naar mijn cv en zo geweldig is die niet als je 22 jaar bent en geen hbo hebt gestudeerd. Ik denk dan is het misschien beter levens lessem te leren ergens.. Dit zal mij ook helpen in mij carriere hier word ik sterk van.. En wat mijn kat betreft ik snap dat ik mijn kat niet ff weg kan doen. Daarom noem ik haar ook omdat se 1 van de redenen is waardoor ik niet zomaar weg kan. Ik wil haar niet naar het asiel brengen en mijn vriend woont bij zijn ouders die geen kat willen.

In iedergeval allemaal bedankt voor jullie mening. Heerlijk ongezout en eens wat anders dan partijdige vrienden of familie.

Liefs!
Nederlanders die ' wachten' op werk krijgen nooit werk. Dat ten eerste. Als je wilt gaan moet je gaan, maar ik zou het ' zorgenloos' even uit mijn hoofd zetten. Je verdient heel slecht op curacao en dat terwijl de woonlasten extreem hoog zijn. Zorgenloos zal het dus nooit zijn.

Ten tweede ben je het verplicht aan je kat om iets beters te zoeken dan ' hem maar even wegdoen'. Je bent die verantwoordelijkheid aangegaan en je maakt dat af ook. Het liefst door het beest tot zijn dood een heerlijke plek te geven.

Heb nu een kat in huis van 3 jaar, hij is in 2 jaar 2 keer weggedaan wegens ' komt toch niet lekker uit'. Wij zijn dus zijn derde 'thuis' . En je merkt het aan alles. Hij heeft nu na een jaar nog steeds enorme bindingsangst. Hij zich niet lekker vrij in zijn vel is schuw en angstig en kan soms zomaar heel raar uit de hoek komen. Een kat is geen pop. Heel langzaam zien we wat verbetering, maar een onbevangen beestje zal het nooit meer worden.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:Maline schreef op 18 september 2013 @ 21:50:

Ik ben op mijn 23e ook een jaar in het buitenland gaan werken. Dat heeft me in allerlei opzichten meer gebracht dan de kabbelende jaren daarvoor. Dus - maar puur gebaseerd op mijn eigen ervaring- zeg ik zondermeer doen!Same here! Tijd van mijn leven gehad. Ik zou wel een goede oplossing voor je huisdiertje vinden want dat verdient ie niet.
Zoals ik je OP lees komt het bij mij een beetje over als vluchtgedrag, crisis, geen leuke baan, laag salaris dus oh het zit tegen dus hop t land uit. Het is het probleem (een betere baan zoeken, hoger loon krijgen) niet oplossen, maar uitstellen, want als je terugkomt na 6 maanden dan is er nog geen werk, heb je ook geen huis meer, ben je zelfstandigheid en je vrijheid kwijt, wellicht je vriend ook en kan je helemaal overnieuw beginnen.

Ik zou zeggen count your blessings, kijk naar de dingen die je hebt, en niet naar de dingen die je niet hebt.
Een tijdje in het buitenland kan zeker heel leerzaam zijn en je zelfvertrouwen vergroten, en wie weet ook jouw kansen op de arbeidsmarkt vergroten voor als je terug komt.

Dan nog blijft het ook belangrijk dat je ook je hart volgt. Dat je het ook echt LEUK vindt, en er zin in hebt. Anders zit je daar alleen maar in een ver land terwijl je je vriend en kat mist.

Als je denkt aan of praat over werken in Curaçao, gaat je hart dan ook echt sneller kloppen? Gaan je ogen glimmen? Leef je op?

Het een beetje eng en spannend vinden is heel normaal, maar er moet ook zeker een heel positief gevoel bij komen, anders kun je er maar beter niet aan beginnen.

Mocht je er niet uit komen, dan is een gesprek met een loopbaancoach / levenscoach misschien iets voor je.
Niks aantrekken van al die negatieve reacties, lekker doen! Je komt jezelf onderweg vast tegen, maar dat hoeft helemaal niet een slecht ding te zijn.
de rest is allemaal gaan genieten in andere plaatsen in nederland.

O ja joh? Allemaal een super leuke baan met top salaris en een riant huis en een geweldig sociaal leven?

Weet je het zeker, of denk je dat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je kan ook een HBO studie gaan doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Strak plan. Gewoon wegrennen voor je problemen is de manier om ze op te lossen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven