goeedkope hapjes bij borrel
donderdag 19 september 2013 om 21:23
donderdag 19 september 2013 om 21:26
donderdag 19 september 2013 om 21:47
Ik maak dan miniquiches met een muffin vorm. Gewoon een plakje bladerdeeg in vieren snijden en zo'n vierkantje in het ingevette vormpje vouwen. Wordt vanzelf een rond taartje door het vormpje.
Goedkoopste vulling is een geklopt eitje met uitgebakken spekjes en wat gerapte kaas.
Kwartiertje bij 200 graden in de oven.
Goedkoopste vulling is een geklopt eitje met uitgebakken spekjes en wat gerapte kaas.
Kwartiertje bij 200 graden in de oven.
vrijdag 20 september 2013 om 01:43
Bijv wat mediteraanse hapjes. Bij de lidl gehakt halen en mini gehaktballetjes maken met bijv. kofte kruiden (of andere wat je in huis hebt). Olijven. Plak feta halen en ook even laten marineren in kruidennaturel dressing. Komkommer idem erin laten marineren. Pot gegrilde paprika halen, hebben ze ook allemaal bij de Lidl, en daar wat roomkaas in doen en oprollen. Indien mogelijk als je het in huis hebt nog wat pijnboompitjes toevoegen. Cherrietomaatjes vullen met roomkaas of wat anders.
En anders even verder kijken bij de Lidl, voor weinig kan je veel halen. Wat lekker is bijv. als je dipsaus hebt, hapjes voor in de oven. Tijdje geleden daar gefrituurde uienringen gegeten, een zak voor 1 euro. Zelf maken is lekkerder, kan ook, ik las hier ergens dat een zak uien van 5 kilo nu in de aanbieding is voor 1,79.
Maar ze hebben veel lekkere warme hapjes, vietnamese loempiaatjes bijv. Worst en kaas is er ook niet duur. Ham en augurk. De tonijnsalade is er erg aan te raden. Toastjes erbij en klaar. Wat iemand al zei, een zak van die pepsels.
Oja van die ovenstokbroodjes kosten daar ook bijna niets. Lekker met iets erop.
En anders even verder kijken bij de Lidl, voor weinig kan je veel halen. Wat lekker is bijv. als je dipsaus hebt, hapjes voor in de oven. Tijdje geleden daar gefrituurde uienringen gegeten, een zak voor 1 euro. Zelf maken is lekkerder, kan ook, ik las hier ergens dat een zak uien van 5 kilo nu in de aanbieding is voor 1,79.
Maar ze hebben veel lekkere warme hapjes, vietnamese loempiaatjes bijv. Worst en kaas is er ook niet duur. Ham en augurk. De tonijnsalade is er erg aan te raden. Toastjes erbij en klaar. Wat iemand al zei, een zak van die pepsels.
Oja van die ovenstokbroodjes kosten daar ook bijna niets. Lekker met iets erop.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 20 september 2013 om 01:48
quote:MocyMoos schreef op 20 september 2013 @ 01:47:
Van de bAH saucijzen/-worstenboodjes (echt goedkoop) en in stukjes snijden.Hoeft tegenwoordig niet meer, die hebben ze ook in van die mini`s. Idd, ook niet te duur. Bij wijn alleen iets minder?
Van de bAH saucijzen/-worstenboodjes (echt goedkoop) en in stukjes snijden.Hoeft tegenwoordig niet meer, die hebben ze ook in van die mini`s. Idd, ook niet te duur. Bij wijn alleen iets minder?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 20 september 2013 om 01:53
Als je stokbroodje voor de oven neemt met een kaasje of roomkaas en ik heb zon bolletje smeerleverworst bij de Dekamarkt voor 22 cent en likkepot is 37 cent. Olijven. Bij de bAH krijg je de 2e bak druiven gratis. Doe je nog een komkommer en je zal nog wel wat saus hebben om te dippen. 1 pakje warme hapjes en voila, kom je ook al een eind.
vrijdag 20 september 2013 om 01:55
vrijdag 20 september 2013 om 07:59
Wraps gevuld met kruidenroomkaas, ham/kipfilet en wat komkommer. Dadels vullen met roomkaas en wat ook lekker is en makkelijk voor de bereiden: een wrap insmeren met wat honingmosterdsaus, daar wat ijsbergsla opleggen oprollen en vlak voor het opdienen in stukjes snijden en een half kant en klaar gehaktballetje erop prikken. De wrap met ijsbergsla kun je best even in de koeling bewaren en het gehaktballetje kan warm of koud. Ik maak ze zelf altijd een beetje warm in de magnetron maar zo heb je genoeg tijd om lekker bij de visite te zitten. Alles is trouwens bij Lidl te koop. Fijne avond!
vrijdag 20 september 2013 om 08:06
Gekke vraag misschien en absoluut niet lullig bedoeld maar gewoon benieuwd ; jullie noemen veel best uitgebreide hapjes hier zuinig, ik pure luxe (nooit echt veel te makken gehad en dit zijn voor mij al de uitspattingen, heerlijk !) wat moet ik me dan bij luxe hapjes voorstellen ? Wat doet b.v. TO dan normaliter ? Al heb je wat meer te besteden dan ga je neem ik aan ook niet altijd maar aan de zalm, krab en de caviaar ? En bovendien de goedkopere hapjes niet minder lekker,hebben ook een hoge onverslaanbare gezeligheidsfactor, of zijn er veel delicatessen te krijgen die duur maar zoveel lekkerder zijn en nog meer feel good geven ? Wat zijn dan de luxe droomhapjes, de het geld waard zijnde verschillen ? Nogmaals niet lullig bedoeld, just curious. Ik bedoel zouden we niet hetzelfde op tafel rossen als we veel te besteden hadden ? B.v. De onverslaanbare bitterbal ?
vrijdag 20 september 2013 om 08:20
vrijdag 20 september 2013 om 08:24
Zo had ik er nog niet over nagedacht unuance maar ik kies eigenlijk vaak voor dit soort hapjes omdat je ze voor kunt bereiden en ik persoonlijk niet zo van de snacks ben. Vind ze wel lekker maar ze zijn zo snel koud en de andere hapjes kun je met gemak even op tafel laten staan en dat oogt ook zo gezellig. Echte luxe of speciale hapjes zijn voor mij de meer bewerkelijke dingen of echt tapas en soms laten we wat via een bevriende cateraar komen. Moet wel zeggen dat ik vrijwel alles voor deze hapjes bij de Lidl haal en er graag een sport van maak om het luxe aan te kleden en toch niet zoveel kwijt te zijn. Een stokbroodje met verschillende salades zou bijvoorbeeld al duurder zijn als de verschillende wraps en gevulde dadels. Daarbij gooi ik 9 van de 10 keer de salades naar afloop weg omdat we die altijd vergeten op te eten of ik ze niet lust/kan eten ivm allergie.
vrijdag 20 september 2013 om 08:44
Tja, als je het over luxere dingen hebt, dan maak ik net als san graag wat meer 'bewerkelijke' hapjes: sushi, kleine glaasjes met lekker hapjes zoals een cocktail, minisoepje, stokje met bolletjes mozzarella en zongedroogde tomaatjes in een lekkere dressing, kip (géén plofkip!) stokjes met een heerlijke dressing, carpacciosalade dat soort werk. Daar ben ik wat tijd aan kwijt, maar ook kost het wat meer. Ook omdat ik geen dieren eet die gesneuveld zijn in de bio-industrie. Die 'niet te verslaan bitterbal' komt dus ook niet mijn huis in.
vrijdag 20 september 2013 om 08:46
En dan de goedkopere hapjes: de gevulde wraps vind ik altijd erg leuk en lekker. En je kunt de vulling zo goedkoop maken als je wilt, want als je er roomkaas in doet, of bijvoorbeeld een (goedkope) salade van Aldi of Lidl en wat geraspte komkommer, stukjes tomaat (pitjes er uithalen anders wordt de boel klef), dan heb je met weinig werk, veel hapjes. Hij werd al genoemd: bladerdeeghapjes zijn ook niet duur. Kun je van alles in doen. En wat is er mis met een paar bakjes met chips en nootjes? Bij Aldi kost dat je de kop ook niet. Studentenhaver is daar nog geen 1,50 volgens mij.