zin van het leven

19-09-2013 23:15 21 berichten
Nu ik zo met mezelf in de knoop zit vraag ik me steeds vaker af wat de zin van het leven eigenlijk is. Uiteindelijk gaan we allemaal dood....
Alle reacties Link kopieren
Neuken en lekker eten volgens mij. En lief zijn voor elkaar.
Er is geen zin dus maak het zo leuk mogelijk.
Het leven heeft geen zin.
Tja, dat is nu eenmaal het lot van alle levende wezens, je wordt geboren en je gaat dood. Ongeveer het enige vaste gegeven in het leven en ik vind dat wel lekker duidelijk.
Het heeft geen zin of doel. Zorg voor leuke mensen om je heen en doe zo veel mogelijk dingen die je leuk vind. Geniet van de kleine dingen, die zijn meestal gratis en meer voor handen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
moet er een zin zijn?
en dus maak je maar zin, zeg ik altijd tegen mijn kinderen
Heb ik ook wel eens gedacht iwish. Als je het mijn moeder zou vragen dan krijg je geheid een religieus antwoord, maar ik denk dat het leven net zo veel zin heeft als dat wat je er zelf van maakt.
Dat vind ik nou juist het prettigste van het leven, de zinloosheid ervan!
Als je geluk hebt, sterf je gemakkelijk. Vlak vóór die tijd kijk je een koe in z'n reet. Geniet van t uitzicht...
Maak er maar wat leuks, fijns, gezelligs moois van, to, want één ding is zeker, uiteindelijk gaan we allemaal hartstikke dood. Gelukkig maar.

Je kunt het ook positief bekijken.
quote:sabbaticalmeds schreef op 20 september 2013 @ 00:37:

en dus maak je maar zin, zeg ik altijd tegen mijn kinderenHeb jij kinder(en) ? Wat leuk!
Zo goed en compleet mogelijk vorm en inhoud aan De Liefde geven is voor mij de zin van het leven. De Liefde voor een eventuele partner en voor alle andere mensen die op je pad komen. Dan ben je nooit klaar, dus een enorme uitdaging. :-)
Er is geen zin, uiteindelijk net zoveel zin als dat van een eendagsvlieg.

Als er zin zou zijn, dan zouden veel mensen hebben gefaald.

Macro gezien is de zin, voort planten en ervoor zorgen dat je ras niet uit sterft. Dat is het dichtste dat je bij zin van het leven kan komen. Dat het leven blijft voort bestaan. Dus liefde, kunst, vrede en al die bijzaken hebben er niets mee te maken.

Eten, slapen en neuken. En veel voldoen daar niet eens aan

Wees blij dat er geen zin is, anders zou je dingen moeten doen en dan zou je kunnen falen in het leven.
Leven is niet perfect!
Aangezien we niet weten wat er gebeurt na de dood, heeft speculatie over de zin van het leven geen zin.
quote:kadanz schreef op 20 september 2013 @ 12:35:

Aangezien we niet weten wat er gebeurt na de dood, heeft speculatie over de zin van het leven geen zin.Dit! We weten hellemaal niet of het leven wel of geen zin heeft!
zoals iedereen al zegt; zorg dat je geniet. En daarbij zorgen dat je de persoon bent die je wilt zijn. Als je uiteindelijk een leuk leven hebt, en een goed persoon bent, dan hoef je de zin van het leven toch niet zoveel uit te maken.
Ja, we gaan uiteindelijk allemaal dood. Ik ook. Maar vaak zitten er tamelijk wat jaren tussen geboorte en dood en ik vind het zinvol om die tijd zo leuk mogelijk te besteden.
Sinds ik een dochter heb gekregen denk ik het voor mezelf te weten;

Mijn zin van het leven is het leven schenken

Want god, wat is dat moooi!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven