Slappe douche

20-09-2013 10:34 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn nieuwe huis is geweldig.

Behalve de douche Ik wil zo graag zo'n heerlijke lekkere harde en volle straal, maar het is behelpen. Een piezelstraaltje is het net niet, maar het houdt niet over.

Ik heb er een nieuwe douchekop opgezet (met meerdere standen) maar dat maakt niet veel uit. Bij een harde straal (met weinig gaatjes) is het ook een dunne straal en op de regenstand miezert het.

Hoe los ik dat op? Moet er echt iets veranderen aan de waterdruk? En hoe doen ze dat en is dat een duur geintje? Of is er een simpeler oplossing.

(gelukkig heb ik wel een bad)
Ik lees mee, heb t zelfde probleem hier!
Komt wel goed, schatje!
Als je de douchekop losdraait zit daar vaak een plastic dingetje/zeefje in, zwart of/en groen. Heb je dat spul er allemaal al uit gehaald?
Bah
Hoe krijg je warm water? Bij ons stond de watertempertuur op de combiketel te laag, heb 'm hoger gezet. Heter water = meer koud erbij = betere straal.
Je moet je douchekop open maken en het stukje plastic wat tussen douchekop en slang zit eruit halen. Meestal zit daar een klein gaatje in zodat het waterbesparend is.

Hebben wij laatst nl ook gehad,tot 2x toe een nieuwe douchekop gekocht totdat ik dat ding zag zitten en dacht he dat kan er uit
Ooooh ik heb hetzelfde probleem en dat ligt niet aan het groene dingetje in de nieuwe douchekop. Dat ding is er allang uit! Soms kan ik mijn toilet niet eens normaal doorspoelen vanwege te weinig druk.

Ik lees dus mee, hopend op de tip! ;)
Okay, douchekop eraf draaien en dingetje eruit. Ga ik zo proberen.

De combiketel is net eergisteren hoger gezet (stond op 30 graden, kreeg de radiatoren ook niet warm). Maar het maakte voor het douchen niet uit.

Ik heb een oud huis trouwens. Jaren dertig.
En check ook even of je cv ketel wel voldoende vermogen heeft. Hier bijvoorbeeld.

Uitleg CW klasse (CW3 CW4 CW5).
Bah
Temperatuur van de ketel omhoog: dan komt er heter water uit, dus moet er meer koud bij gemengd om een warme en niet hete douche te maken.

Er zit ook een zeefje in de kraan zelf, kun je ook even controleren.

Als dat niet helpt... Andere ketel met meer vermogen. Wij hebben een regendouche en hadden hetzelfde probleem, het miezerde... 'Gelukkig' was de ketel die hing toen we et huis kochten erg oud en ging na een jaar stuk, dus bij het uitzoeken eentje gekozen die meer heet water produceerde.
wij hadden dat ook, maar pas toen wij een dubbele douchekop kregen. Toen ging mijn man de zolder op om wat aan de cv te rommelen.....ofzo..... Ik heb echt geen idee wat hij precies heeft gedaan. Blijkbaar zit er ergens een knopje (ofzo) waarmee je de waterdruk kan regelen. Of in ieder geval hoeveel liter water er per minuut doorgaat. Dit kan je dus hoger en lager zetten. Misschien dat dat wat scheelt.
De man van de ketel zei dat ik een 'flink beest' had. Maar hij komt volgende week weer voor een thermostaat. Zal het even vragen.

Ligt het echt alleen aan het vermogen van de ketel? Niet aan de waterkraan/watersysteem zelf?
hoewel het verhaal van Linjmh me ook wel bekend voorkomt nu.....iets met warm en koud...

Heb je ergens een man om je heen?
Best kans hiltje dat je combiketel op de eonomische stand staat ingesteld, was bij ons ook, waardoor de waterdruk minder was plus het water niet 'heet' werd onder de douche.

Nu staat ie bijna op maximaal, fuck de economische stand ik wil ook heel warm en met harde straal douchen

Daarnaast kan de oorzaak ook nog zijn dat je cv ketel niet voldoende vermogen heeft of dat de leidingen die er liggen te smal of juist te breed zijn voor het vermogen van je ketel, maar dan moet je ook merken dat bv in de keuken je ook maar een mwah straal hebt.

Daarnaast is het waterbesparende stukje plastic inderdaad ook vaak de 'boosdoener'.

Óf er zit ergens een lekkage waardoor je water(druk) ontsnapt.
Not my circus, not my monkeys
Wij hadden dat probleem ook en alles geprobeerd, maar bleek gewoon verouderde cv ketel te zijn. Nu hebben we een nieuwe en wat is het lekker douchen nu!!! (We hebben geen nieuwe gekocht vanwege het douchen hoor, hij was echt aan vervanging toe)
quote:hiltje schreef op 20 september 2013 @ 10:48:

Ligt het echt alleen aan het vermogen van de ketel? Niet aan de waterkraan/watersysteem zelf?De waterdruk kan voor de hele wijk/gemeente laag zijn, dan kun je er zelf weinig aan veranderen. In een oud huis kun je ook warmte/druk verliezen door de grote afstand tussen ketel en douche, misschien nog extra door de oude (koperen) leidingen?
Bah
quote:thula schreef op 20 september 2013 @ 10:48:

hoewel het verhaal van Linjmh me ook wel bekend voorkomt nu.....iets met warm en koud...

Heb je ergens een man om je heen?

Ja, de verwarmingsman komt volgende week voor de ketel. En mijn aannemer komt nog wat klusjes doen.

De mannen in mijn omgeving hebben verder keine ahnung.

Wat heerlijk ongeemancipeerd ook....om als oplossing een man te zoeken.
Douchekop vervangen door dit exemplaar:

(ook te koop in verchroomde uitvoering, o.a. bij Ekohome)

Daar zit een zg. venturi in. Die zorgt er voor dat het water met veel grotere snelheid uit de douchekop komt, en daardoor heb je het gevoel dat je onder een veel royalere douche staat.

Gek genoeg is het ding ook nog waterbesparend maar het lijkt juist omgekeerd. Probeer maar, het scheelt echt !!
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Kan je plaatje niet zien, Donkey.
Hebben wij ook gehad, bleek een hoekstukje in de buizen tussen ketel en rest vh huis dichtgeslipt, kwestie van vervangen en daarna weer lekker douchen
Hier hetzelfde probleem, waterbesparend is het niet want ik moet er nu juist langer onder staan om de shampoo uit mijn haar te krijgen. Ik wil zo'n harde straal dat het lijkt alsof er kiezelsteentjes uitkomen. Dat lijkt me geweldig en dan sta ik er ook minder lang onder.
quote:hiltje schreef op 20 september 2013 @ 10:53:

[...]

Wat heerlijk ongeemancipeerd ook....om als oplossing een man te zoeken.hahahaha f*ck emancipatie als het om een lekkere douche gaat!!
Ben je nu thuis, Hiltje? Dan moet je het volgende even testen. Als je alleen de koude kraan vol aanzet, heb je dan wel een goede straal? Als je dan nog steeds een pisstraaltje hebt, heb je ofwel een waterbesparende kop, waterbesparende slang of beide.

Als je dan wel een goeie douche hebt, zou het kunnen zijn dat de ketel niet voldoende warm water heeft. Hoe oud is je ketel? Is het een combi-ketel? Tegenwoordig stoken ketels op tot 45 -55 graden.

Te dikke of te dunne leidingen zou echt heel erg vreemd zijn. Loodgieters gebruiken daar altijd standaardspul voor, dus dan zou je in een heel raar pand wonen of in een heel oud pand en in dat geval zouden je directe buren er ook last van hebben.

Waterdruk kan niet te laag zijn in het hele gebied. Daar heeft de brandweer namelijk nogal een grote stem in. Die willen niet in the heat of the moment erachter komen dat ze moeten blussen met dat pisstraaltje. Zij gebruiken hetzelfde waterleidingnetwerk als waar ons tapwater uitkomt. Of ze gebruiken een sloot.
quote:hiltje schreef op 20 september 2013 @ 10:54:

Kan je plaatje niet zien, Donkey.

Ok, kan je deze link openen ?

http://www.ekohome.nl/ima ... %20douchekop%20chroom.jpg

Kijk anders gewoon op de ekohome website en zoek naar waterbesparende douchekoppen. Het exemplaar dat je moet hebben is vrij bescheiden, met een kop die nauwelijks breder is dan de handgreep. Daar zit die venturi in en dat is het hele geheim.

Ik zweer al jaren bij die dingen: veel douchecomfort voor weinig geld. En dan bespaar je nog op warm water ook (zelf getest, blijkt te kloppen).
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:MeneerDibbels schreef op 20 september 2013 @ 10:56:

Hebben wij ook gehad, bleek een hoekstukje in de buizen tussen ketel en rest vh huis dichtgeslipt, kwestie van vervangen en daarna weer lekker douchen Oh, crap, dat kan ook nog. Maar hoe kom je daar toch weer achter?
quote:thula schreef op 20 september 2013 @ 10:57:

[...]

hahahaha f*ck emancipatie als het om een lekkere douche gaat!!

't Is alleen zo jammer dat je de helft van de mensen om je heen uitsluit als oplossingsbieders. Lijkt me niet handig als je een lekkere douche wil.

En op dit topic, waar het merendeel vrouwen schrijven, zijn toch gloeiend goede tips langsgekomen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven