Perfectionisme.... vreselijk!!!

25-09-2013 04:08 11 berichten
Ja hoor, ik heb het weer! Last van mijn perfectionisme.

Voor mijn werk zou ik iets doen. Het is voor een collega, zou morgen af moeten zijn maar kan ook volgende maand... lang verhaal. Het is een kleine verrassing dus geen spoedklus of zo.

Maar ben tot half vier bezig geweest en het is nog niet goed. Ik baal daar dan zo van.

Als ik het nuchter bekijk dan is er niks aan de hand. Volgende maand kan ook namelijk.

Maar ik wilde het morgen klaar hebben.... tis alleen echt nog niet goed.

Ervaringsdeskundigen hier??? Hoe zorg je ervoor dat je rustig kan slapen. ...??
Niet door hier een topic te openen.

Lekker slapen en morgen met frisse blik er tegen aan.
Als volgende maand ook kan, lekker slapen, dan heb je nog een heeeeeele maand om het te perfectioneren. En wie weet heb je het volgende week al klaar! 's Nachts iets maken is ook niet echt handig, doe dat gewoon lekker een keer overdag als je nog fris en fit bent, dan gaat 't veel sneller en netter dan wanneer je als je eigenlijk hoort te slapen nog iets probeert te doen.
Hoi Kippie,

komt me erg bekend voor.

Misschien beetje vreemde tip, maar kijk is met andere ogen

naar dat klusje.

Ik bedoel dan dit:kijk er eens naar alsof iemand anders dit gedaan heeft.

Zou je het dan heel slecht vinden?

En vraag je het volgende af: als ik iets niet helemaal perfect inlever, vergaat de wereld dan?

Wij perfectionisten zijn vreemde wezens. Naar onszelf zijn we heel streng, maar dat zijn we naar anderen veel minder. Waarom dan ook niet naar onszelf? Snappie?
Niet meer aan denken en ff doelloos forummen, val ik altijd goed van in slaap
Alle reacties Link kopieren
en nou maar hopen dat die collega dat op waarde weet te schatten.
it's a big club and you ain't in it
En anders had ze het zelf moeten doen...
Ja! Hier nog zo een!

Een wondertip heb ik helaas niet voor je. Wat bij mij altijd goed werkt is om er inderdaad eens met andere ogen naar te kijken. Hoe goed moet het eigenlijk zijn? En als jouw collega dit voor jou had gedaan, wat zou jij er dan van vinden?

Daarnaast heb ik ook veel gehad aan het boek 'Fuck t!' (werd me door mijn moeder in handen gedrukt ) het gaat erom dat je iets meer naar de wereld gaat kijken met een Fuck-it-mentaliteit (hoe belangrijk is het nou helemaal?!)
In de Cosmo van deze maand staat een heel artikel over hoe je juist gelukkiger wordt als je imperfect bent.

Dit filmpje gaat er ook over.
quote:blueeyes*3 schreef op 25 september 2013 @ 11:39:

In de Cosmo van deze maand staat een heel artikel over hoe je juist gelukkiger wordt als je imperfect bent.

Dit filmpje gaat er ook over.Heb het fimpje net gekeken. Ontroerend...dank je!
iedereen accepteert me zoals ik ben-nu ik nog Loesje
Wat ik altijd probeer te denken: doordat je zo perfectionistisch bent doe je alles eigenlijk altijd 130 % vergeleken met anderen, dus als jij nu eens voor 70 % gaat ( en voor je gevoel dus de kantjes ervan af loopt) dan is het eigenlijk nog steeds 100%, snap je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven