Verjaardags High Tea
donderdag 26 september 2013 om 13:56
Ik ben over een dikke maand jarig en dit jaar vier ik het met een High Tea/high Wine op zaterdagmiddag/avond.
De vorige jaren had ik een mediterraans buffet, een aziatisch buffet en een hollandse avond.
Er komen denk ik zo'n 20 meiden en een paar kleine kinderen (die heb ik expliciet uitgenodigd, omdat ik dat leuk vind en ze erbij horen)
Ik houd heel erg van koken en maak graag alles zelf, helaas ben ik niet zo'n bakker, maar een chocolade taart enzo lukt wel.
Nu ben ik dus op zoek naar goede repceten en tips voor een hight tea.
Ik dacht aan:
2 taarten (chocolade en appel)
1 cakes
muffins
scones met zelfgemaakt jam
hartige taart
groente terrine
sandwiches
Allemaal lekker, maar nogal zwaar lijkt me, veel deeg en brood enzo. Zijn er nog andere lekkere dingen die er bij passen?
Het mag vanalles zijn, vlees, vis, vego. Omdat er genoeg verschillenden dingen zijn, is er voor iedereen wat wils.
De vorige jaren had ik een mediterraans buffet, een aziatisch buffet en een hollandse avond.
Er komen denk ik zo'n 20 meiden en een paar kleine kinderen (die heb ik expliciet uitgenodigd, omdat ik dat leuk vind en ze erbij horen)
Ik houd heel erg van koken en maak graag alles zelf, helaas ben ik niet zo'n bakker, maar een chocolade taart enzo lukt wel.
Nu ben ik dus op zoek naar goede repceten en tips voor een hight tea.
Ik dacht aan:
2 taarten (chocolade en appel)
1 cakes
muffins
scones met zelfgemaakt jam
hartige taart
groente terrine
sandwiches
Allemaal lekker, maar nogal zwaar lijkt me, veel deeg en brood enzo. Zijn er nog andere lekkere dingen die er bij passen?
Het mag vanalles zijn, vlees, vis, vego. Omdat er genoeg verschillenden dingen zijn, is er voor iedereen wat wils.
donderdag 26 september 2013 om 16:20
Ik heb nog nooit ergens een High Wine/beer aangeboden zien worden, denk dat het ietsNederlands is?
Als ik het thema afternoon tea (ik zou champagne tea doen:) )aan mijn verjaardag zou geven zou ik het juist traditioneel houden en helemaal los gaan met mooi linnen op de (salon) tafel, linnen servetten, gepoetst bestek ,truttige thee kopjes en potjes (van de kringloop/markt),mooie champagne glazen, champagne koeler, goede champagne en tiered stands. Goede kwaliteit losse thee.Leuke bloemen op tafel en sjieke muziek op de achtergrond.
Lijkt me leuk om te doen! Als je het niet zo aan kleedt zou het voor mij toch meer op een hapjes buffet of thee met iets lekkers lijken. Wat natuurlijk ook lekker en gezellig is, naar dan draag je het thema niet echt uit.
Voor de kinderen een mini afternoon tea aan een aparte tafel met een leuk kindertheeservies en kinderhapjes.
Als ik het thema afternoon tea (ik zou champagne tea doen:) )aan mijn verjaardag zou geven zou ik het juist traditioneel houden en helemaal los gaan met mooi linnen op de (salon) tafel, linnen servetten, gepoetst bestek ,truttige thee kopjes en potjes (van de kringloop/markt),mooie champagne glazen, champagne koeler, goede champagne en tiered stands. Goede kwaliteit losse thee.Leuke bloemen op tafel en sjieke muziek op de achtergrond.
Lijkt me leuk om te doen! Als je het niet zo aan kleedt zou het voor mij toch meer op een hapjes buffet of thee met iets lekkers lijken. Wat natuurlijk ook lekker en gezellig is, naar dan draag je het thema niet echt uit.
Voor de kinderen een mini afternoon tea aan een aparte tafel met een leuk kindertheeservies en kinderhapjes.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
donderdag 26 september 2013 om 19:07
Zie ook hier voor de iets minder traditionele sandwiches: http://www.foodnetwork.co ... tea-sandwiches/index.html
donderdag 26 september 2013 om 19:08
quote:-Bladora- schreef op donderdag 26 september 2013 19:05 Alsje naar beneden scrolt zie je de soorten sandwiches en recepten voor cake&scones. Dit zou ik doen.http://britishfood.about. ... p/afternoontearecipes.htm
woensdag 9 oktober 2013 om 12:03
Ik heb nu even nagedacht en een paar dingen uitgeprobeerd.
Ik dacht aan het volgende:
zoet;
Lemon bars (in vierkantjes gesneden)
Mini muffins (weet nog niet welke)
Chocolade taar zonder bloem (ook in vierkantjes)
Appel-quinoa cake (voor de glutenvije)
Scones
Kleine tartlettes (appel of peer denk ik)
hartig:
hartige mini quiches
sandwiches (3 soorten?) Kan ik ook pinweehls maken, ja he?
En dan misschien nog een groente terrine (dat is dan het enige wat niet hoort toch)
Ik dacht aan het volgende:
zoet;
Lemon bars (in vierkantjes gesneden)
Mini muffins (weet nog niet welke)
Chocolade taar zonder bloem (ook in vierkantjes)
Appel-quinoa cake (voor de glutenvije)
Scones
Kleine tartlettes (appel of peer denk ik)
hartig:
hartige mini quiches
sandwiches (3 soorten?) Kan ik ook pinweehls maken, ja he?
En dan misschien nog een groente terrine (dat is dan het enige wat niet hoort toch)
dinsdag 15 oktober 2013 om 16:06
Het past misschien niet direct bij een high tea, maar je kan ook een fruitsalade maken. Zoiets vind ik altijd wel lekker naast al die vette, zware hapjes. Dan moet je wel zoet, goed rijp fruit gebruiken, anders lijkt het al snel zo zuur na alle cake en taart.
anoniem_187810 wijzigde dit bericht op 15-10-2013 16:07
Reden: typefoutje
Reden: typefoutje
% gewijzigd
dinsdag 15 oktober 2013 om 16:18
Hoe bedoel je hoe het bij de vorgie avonden ging?
Ik neem gewoon een thema, dan zoek ik recepten en duik ik een dag de keuken in.
Ik denk dat het mediteraanse thema het best was, hoewel asiatisch ook goed in de smaak viel.
Makkelijk voor te bereiden was het nooit, kosste toch wel een dag aan voorbereiding, maar ik maak alles zelf. Ik vier mijn verjaardag alleen maar zodat ik een excuus heb om een dag in de keuken te staan.
Ik neem gewoon een thema, dan zoek ik recepten en duik ik een dag de keuken in.
Ik denk dat het mediteraanse thema het best was, hoewel asiatisch ook goed in de smaak viel.
Makkelijk voor te bereiden was het nooit, kosste toch wel een dag aan voorbereiding, maar ik maak alles zelf. Ik vier mijn verjaardag alleen maar zodat ik een excuus heb om een dag in de keuken te staan.