Seks met therapeut

26-09-2013 22:52 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weggehaald ivm herkenning
anoniem_67312 wijzigde dit bericht op 11-10-2014 12:52
Reden: Weggehaald ivm herkenning
% gewijzigd
Gaat het om Keith Bakker? Die had op therapeutische basis seks met zijn cliëntes. Hij mag nu niet meer praktiseren volgens mij, en zit hij ook niet in de cel hiervoor?
Je bent terecht boos. Een therapeut die seks heeft met een client zit fout, ook als die client op het moment zelf instemt.
Ik zou je huidige therapeut vertellen wat er is gebeurd en ook hoe zeer dit jou tegenhoudt om open te zijn. Om zo te zorgen dat deze therapie ook een kans van slagen heeft waardoor jij je hopelijk beter kan gaan voelen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Kan je het niet bespreken met je contact bij het ggz?

Verder eens met Ginevra.

Sorry mosterd
anoniem_177883 wijzigde dit bericht op 26-09-2013 23:02
Reden: Mosterd
% gewijzigd
Ben je zes jaar lid? en dit is je eerste posting?
quote:Doreia schreef op 26 september 2013 @ 22:55:

Gaat het om Keith Bakker? Die had op therapeutische basis seks met zijn cliëntes. Hij mag nu niet meer praktiseren volgens mij, en zit hij ook niet in de cel hiervoor?

Het gaat niet om Keith Bakker

Die zit inderdaad vast volgens mij!
Hoi Tessa,

Wat afschuwelijk wat je is overkomen! Ik schrijf bewust overkomen, omdat je in een afhankelijkheids relatie zat met hem; hij heeft misbruik gemaakt van jou op je kwetsbaarste moment. Een kind dat wordt misbruikt en niet tegenstribbelt is ook slachtoffer, net zo goed als jij bent geworden.

Bespreek het met je huidige therapeuten, zou ik zeggen! Voel je in elke geval niet loyaal meer naar je ex therapeut, hij heeft zijn positie zwaar misbruikt.

Veel sterkte!
Jeetje, hij heeft heel erg gebruik gemaakt van jou kwetsbaarheid. Dit is iets wat absoluut niet kan en mag gebeuren. En niet jij, maar hij zat fout. Hij had dit nooit mogen doen, patiënten kunnen nou eenmaal verliefd worden, aangezien je jezelf daar zo kwetsbaar opstelt en je begrepen wordt in je verhaal voor je gevoel. Dat kan verliefdheid of warme gevoelens voor de psycholoog opwekken.

Ik zou ook heel erg boos zijn. Ik zou hier zelfs wat mee gaan doen. Wat mij betreft zou hij zijn functie niet meer mogen uitvoeren en zou ik zijn werk inlichten of wat dan ook.

Ik vind het echt nogal wat.. Zeker je huidige psycholoog inlichten!
Tessa, wat die therapeut heeft gedaan is ongelooflijk fout. Het is verboden om een seksuele relatie met een patiënt te beginnen en dat wist hij donders goed. Jij was niet voor niets in therapie en hij heeft je alleen maar meer problemen bezorgd. Je kan er donder op zeggen dat je niet het enige slachtoffer bent geweest,( je bent zeker een slachtoffer, ook al heb je er mee ingestemd) en er nog meer zullen volgen als jij dit niet gaat melden.

Ik zou als ik jou was nu alleen nog maar een vrouwelijke therapeut willen.
Lieve schat, je bent niet de enige die seks met haar therapeut heeft gehad. Dat gebeurt vaker een dat is nooit de schuld van de cliënt. Jij zat niet fout. Jij zocht hulp en die voelde geborgen. Maar zoals je zelf al aangaf, voelde dat later toch niet goed. Dat is niet jouw fout. De therapeut krijgt een lange opleiding waarbij hij/zij leert dat sommige cliënten door hun kwetsbare situatie verliefde gevoelens of lust voelen voor hun behandelaar. Dat is dus niet gek, of vreemd of fout, dat is een normaal proces als je psychische problemen hebt. Je bent nu een stapje verder, want je beseft dat er iets niet goed was. Het belagrijkste is nu dat je in gaat zien dat je therapeut degene was die fout zat. Hij wist dat dit kon gebeuren, omdat zijn cliënten kwetsbaar zijn. In plaats van dat hij professionele stappen nam om daar mee om te gaan deed hij precies wat een therapeut NIET behoort te doen. Als een therapeut ondanks al deze kennis dat toch negeert en seks heeft met een cliënt, is die therapeut NIET geschikt voor het vak. Daar hoef jij je niet schuldig over te voelen, want jouw therapeut is een volwassen man die met alle kennis die hij had toch een ingrijpende verkeerde beslissing nam.

Ik snap dat er gevoelens meespelen en ik snap helemaal dat je het gevoel hebt dat je hem verraadt. Maar die gevoelens zijn denk ik niet terecht. Je mag gewoon beseffen dat jou onrecht is aangedaan. En als je er klaar voor bent, denk ik dat het goed zou zijn als je dit toch met je huidige behandelaar bespreekt. Jouw gezondheid is het belangrijkst. Niet de carrière van een man die niet geschikt is voor zijn vak.
Occam's razor
weggehaald ivm herkenning
Ooit was ik opgenomen was en ook verliefd op mijn persoonlijk begeleider geworden.

Als hij die keer bij me in bed was gestapt toen ik hem ertoe uitdaagde dan had ik hem echt niet gaan beschuldigen.

Altijd zo lekker makkelijk, een jaar lang ongedwongen sexs hebben en dan ineens de kwetsbare patient uithangen.

Zie het als een mooie ervaring.
hoe oud waren jij en je peut?

Nog los van de leeftijd; hij is degene die fout zit, jij niet
weggehaald ivm herkenning
Ik heb iets gelijks meegemaakt.

Je bent en was niet echt verliefd er is een naam voor maar weet het niet meer, misschien iemand anders..
Bedankt voor de berichtjes zover! Ga het even laten bezinken en naar bed. Ik zal morgen verder reageren!
quote:zwerveruitkering schreef op 26 september 2013 @ 23:59:

Ik heb iets gelijks meegemaakt.

Je bent en was niet echt verliefd er is een naam voor maar weet het niet meer, misschien iemand anders..overdracht
quote:tessatessa schreef op 26 september 2013 @ 23:55:

[...]

Ik was 22, peut 48..je was dus ook nog heel jong en naief. Had psychische problemen en die therapeut had je dus volledig in zijn macht. En heeft daar misbruik van gemaakt. Waarom wil je hem beschermen? Deze man zal het weer doen, bij andere jonge meiden, die bij hem komen voor hulp maar van de wal in de sloot belanden. Jij kan hem stoppen
Ach zo, Dusss jij ging in therapie en nu moet je weer therapie omdat je je peut geneukt hebt.

Conclusie: de therapie heeft niet het gewenste resultaat gegeven.

Misschien is therapie gewoon niet jou ding.
Ja en?
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 september 2013 @ 00:02:

[...]

overdrachtDat was het idd.
quote:snoopylynn schreef op 27 september 2013 @ 00:04:

Ach zo, Dusss jij ging in therapie en nu moet je weer therapie omdat je je peut geneukt hebt.

Misschien is therapie gewoon niet jou ding.Jij weet echt niet waar je het over hebt
quote:tessatessa schreef op 26 september 2013 @ 23:55:

[...]

...Sjee wat enorm fout van die vent zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:snoopylynn schreef op 27 september 2013 @ 00:04:

Misschien is therapie gewoon niet jou ding.Wow.... wat een heftige reactie. Heb je gelezen dat TO toen pas 22 jaar oud was?
Dit mag een therapeut nooit doen. Je kan bij als hij aangesloten is bij het NIP een klacht indienen. Je zal vast niet de eerste cliënt zijn waarvan hij misbruik maakt en ook vast niet de laatste. Die vent zou nooit meer dit beroep moeten mogen uitvoeren.
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven