Puck code
zondag 29 september 2013 om 08:27
Goedemorgen, ik heb een telefoonabonnement, maar door het slechte simkaartje wat er in zat ( sterk verouderd ), heb ik een nieuwe bij een telefoonwinkel gehaald ( telefoonnummer bleef hetzelfde ). Deze gebruikt en toen kwam ik erachter dat veel telefoonnummers op mijn oude simkaartje stonden. Deze terug gezet en toen werd er om een pukcode gevraagd. Helaas kan ik die code nergens meer vinden, klantenservice gebeld en die kunnen alleen de pukcode van mijn vervangende kaartje zien maar niet van die oude. Is er een manier om alsnog die pukcode ergens te achterhalen?
zondag 29 september 2013 om 09:49
zondag 29 september 2013 om 10:37
quote:sinaaasappelsap, 47 minuten geleden
Als je nieuwe simkaart al geactiveerd is, dan kun je de oude niet meer gebruiken, die is 'uit de lucht' omdat het gekoppeld moet zijn aan een telefoonnummer. En dat telefoonnummer hoort nu bij je nieuwe simkaartje.Onzin. Je kunt er inderdaad niet meer mee bellen maar je kunt weldegelijk de informatie die er op staat inzien.
Als je nieuwe simkaart al geactiveerd is, dan kun je de oude niet meer gebruiken, die is 'uit de lucht' omdat het gekoppeld moet zijn aan een telefoonnummer. En dat telefoonnummer hoort nu bij je nieuwe simkaartje.Onzin. Je kunt er inderdaad niet meer mee bellen maar je kunt weldegelijk de informatie die er op staat inzien.
zondag 29 september 2013 om 10:38
quote:Bitje93, 4 minuten geleden
PUK-code moet je wel opvragen bij de provider van wie de SIM is.
ben je met de nieuwe SIM over gegaan naar een andere provider dan moet je die dus bij je oude provider opvragen.
TO is helemaal niet overgestapt van provider. Ze heeft een nieuw simkaartje gehaald bij haar eigen provider omdat haar oude verouderd was.
PUK-code moet je wel opvragen bij de provider van wie de SIM is.
ben je met de nieuwe SIM over gegaan naar een andere provider dan moet je die dus bij je oude provider opvragen.
TO is helemaal niet overgestapt van provider. Ze heeft een nieuw simkaartje gehaald bij haar eigen provider omdat haar oude verouderd was.
zondag 29 september 2013 om 11:03
zondag 29 september 2013 om 11:04
quote:Nemesis. schreef op 29 september 2013 @ 10:38:
Ik had alleen gelezen dat ze een nieuwe simkaart had gehaald, had nergens gezien of dit al dan niet van een andere provider was.
Vandaar mijn tip.
Maar ik zal volgende keer eerst even in mijn glazen bol kijken alvorens te reageren.
Ik had alleen gelezen dat ze een nieuwe simkaart had gehaald, had nergens gezien of dit al dan niet van een andere provider was.
Vandaar mijn tip.
Maar ik zal volgende keer eerst even in mijn glazen bol kijken alvorens te reageren.
Niet geschoten is altijd mis
zondag 29 september 2013 om 19:55
Bedankt voor het meedenken. De klantenservice heeft het nagevraagd maar het schijnt niet te achter halen, maar nu hangt het uiteraard ook af wie je aan de lijn krijgt. Ik zal morgen nogmaals proberen. Ik heb het simnummer van het oude kaartje liggen dus wellicht aan de hand van dat nummer kan een ander wel helpen.
Voor mij meteen een leer om een backup van mijn telefoonnummers te maken
Voor mij meteen een leer om een backup van mijn telefoonnummers te maken
maandag 30 september 2013 om 22:28
Ik heb zelf ook bij een provider gewerkt en wij konden alleen de pin / pukcodes van simkaarten opvragen die in gebruik waren. Als er een nieuwe simkaart geactiveerd is op een 06nummer (die het oude simkaartnummer vervangt) kunnen wij de oude pukcode niet meer opvragen.
Hoezo zou het contractbreuk zijn als zij die gegevens niet meer op kunnen vragen? Ze is zelf niet handig geweest om een nieuwe simkaart te activeren voordat ze de oude geback-upped had, of om even de pukcode ergens te noteren.
En verder heeft een IMEI nr hier al helemaal niets mee te maken.
De pukcode staat wel altijd op het hoesje waar je simkaart inzat, weet niet of je die nog hebt?
Hoezo zou het contractbreuk zijn als zij die gegevens niet meer op kunnen vragen? Ze is zelf niet handig geweest om een nieuwe simkaart te activeren voordat ze de oude geback-upped had, of om even de pukcode ergens te noteren.
En verder heeft een IMEI nr hier al helemaal niets mee te maken.
De pukcode staat wel altijd op het hoesje waar je simkaart inzat, weet niet of je die nog hebt?