Angst in huis

29-09-2013 13:43 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex stond gister aan mijn deur met zijn nieuwe vriendin ze duwde me bij de deur weg om bij mijn zoon te komen. Ze zijn niet in mijn huis geweest want ik heb ze terug kunnen duwen. Nu kon ik dus ook geen aangifte doen want dit was geen huisvredebreuk.

Ik ben als de dood voor de verwekker van mijn zoon hij heeft veel gedaan en wou geen contact met mijn zoon, dit heeft hij nadrukkelijk 5maanden lang gezegd.

Financieel redde ik het niet dus ik werd verplicht alimentatie aan te vragen. Hij heeft hierin tegenverzoeken gedaan voor erkenning omgang en gezag. Ik ben altijd bang geweest hem tegen te komen dat hij mij iets aan zal doen en mijn zoon van me weg zou nemen. Ik heb een posttraumatisch stress syndroom en loop bij een psycholoog om alles te kunnen verwerken.

Nu is mijn vraag wat kan ik doen, hij heeft tijdens de zwangerschap mij zo vaak gedreigd ik durf mijn huis niet meer uit. Ik heb boodschappen besteld om ook niet weg te hoeven gaan. Kan ik een contact verbod aanvragen ? Graag geen commentaar dat kan ik er nu echt niet bij hebben ik vraag advies.
Heb je destijds aangifte gedaan? Is er bij de politie iets bekend van wat ex heeft gedaan?

Contact opnemen met AMK voor advies? BV onder toezicht omgangsregeling? Een onafhankelijk persoon die zoon ophaalt en weer thuisbrengt zodat jij ex niet hoeft te zien?
Nou de raad van kinderbescherming is door de rechter ingeschakeld deze zaak zal pas 15december plaats vinden dus er is nog niets van een omgang bekend.

Maar gezien hoe mijn zoontje die op pakt wil ik ook echt geen omgang mijn zoontje hangt sinds gister non stop aan me en zodra ik de was of moet stofzuigen word hij boos en krijst hij moord en brand. Hij is 15maand.

Er staat niets gemeld bij de politie ik heb vorig jaar 6weken in een vrouwenopvang gezeten door hem.
Dan van ieder 'incident' melding doen bij politie. Zorg voor dossieropbouw. Dan sta je sterker.

Heb je buren die je in vertrouwen durft te nemen? Die eventueel gelijk de politie bellen als hij voor je deur staat te gillen?
Nee ik woon in een appartementen complex en mijn enige buurman is altijd weg verder heeft niemand zicht op mijn woning maar dat ga ik zowiezo doen. Alleen dat neemt mijn erge angst niet weg. Ik ga op zondag altijd met mijn zoon de eendjes voeren maar ik kan niet weg.

Ik baal er van dat de politie zulke dingen niet ernstiger neemt. Zijn beste vriend heeft toen op een kinderfeestje geschoten om een soort gelijke situatie als dit. Hij heeft maar 8maanden gezeten en ziet nu zijn dochter elke 2weken. Hij ziet dit als voorbeeld. Ik ben zo bang echt
Jee...

Eerlijk gezegd weet ik niets beters dan de omgeving op de hoogte stellen (PSZ, buren, politie, buurtagent). Extra kettingsloten op de deur, spionnetje, alarm dat je zelf kunt activeren en op een megavoLume kan loeien.

Zelf busje traangas regelen voor in je tas. Dat soort zaken.

Verhuizen is zeker geen optie?
Wat wil die ex dan van je zoon, snap er geen hol van, hij wil hem niet.

Waarom doe je open?

Er is eerder geschoten ergens door een vriend?

Wat is dit voor een getto waarin jij je bevind?
Wat Isis zegt.

En waar leek het een goed idee om in het criminele circuit een kind te krijgen?

Onee, dat mag tegenwoordig niet meer gevraagd worden op het VF.

Melding maken van elk akkefietje. Logboek bijhouden met datum, tijdstip en wat er gebeurde.

Alles vastleggen en politie blijven bellen zodat je "bekend" wordt daar.
Huts!
Koop zo'n ketting voor op de deur, zodat de deur alleen op een kier open kan.
Wat een raar mens die nieuwe partner van je ex, als ze op die manier bij je naar binnen is gelopen is dat wel degelijk huisvredebreuk, aangifte van doen.

En verder je leven leven en de deur niet meer open doen voor je ex en/of zijn vrienden.

Wat een leipo's en jij laat je daardoor gek maken?

Ik hoop dat je snel je kracht hervind en je je niet verder gek laat maken.
..popcorn?
quote:ikwordmama schreef op 29 september 2013 @ 13:43:

Nu kon ik dus ook geen aangifte doen want dit was geen huisvredebreuk.

Je hebt wel een melding bij de politie gemaakt? Je hebt hen verteld hoe bang je bent?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Waarom bel je jouw ouders niet? Dat zij jou en je kindje komen ophalen om even een paar nachten bij hen te gaan slapen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Of vraag of een vriendin langs komt en komt slapen. Waarom blijf jij in die enorme angst alleen met jouw kindje in je appartement zitten?
Verhuizen is geen optie. Nou ja een kind was niet gepland, maar wil daar niet te diep op ingaan dat ben ik allemaal nog aan het verwerken.

Ik dacht dat het me neefje was er werd aangebeld en ik keek door het kijk gaatje ik zei heel vrolijk hooooiii en toen zag ik hem ik wou de deur dicht doen maar ze rende naar de deur en hielden beide hun voet er tussen. Vervolgens duwde ze de deur open maar ik hield m tegen. M'n zoontje zag alles en bleef stil kijken ik heb ze wel 20x gezegd dat ze weg moeten gaan en geschreeuwd ze bleven duwen en wouden praten voornamelijk deed zijn vriendin het woord. Ik word er licht van in me hoofd als ik het zo moet vertellen.

Hoe mijn zoontje vandaag is zo ken ik hem niet terwijl ik me heel rustig hou en gewoon doe wat ik dagelijks ook doe. Ik ga zowiezo een brief sturen naar de mensen in het appartementencomplex dat ze de benedendeur niet meer zomaar open doen.

En morgen bel ik meteen mijn advocaat en mijn psycholoog en de wijkagent. Ik weet het verder ook niet.

Hoe groot zal mijn kans zijn op een contact verbod ?
@enn ja dat heb ik gedaan Ze zagen hoe ik er aan toe was toen ze uiteindelijk kwamen.

Ik heb verder niemand waar ik zo zou kunnen blijven logeren. In elk geval niemand die bij mij in de buurt woont of ik moet 2uur reizen. Ik heb het me moeder verteld maar verder heb ik niets meer gehoord.
Kunnen de medewerkers van het Blijf van mn lijf huis van vorig jaar niets voor je betekenen wat betreft bewijs richting je ex?

Is er een dossier waar jij een kopie van kunt aanvragen? (Of wellicht heb je dat al)

Verder van ieder ongepast gedrag naar jou en je kind aangifte doen bij de politie.

Hou zelf ook een 'dagboek' bij van alle contacten, en de strekking daarvan. "Wanneer stond hij (met wie) voor de deur, hoelaat, wat was de reden, hoe verliep dit moment. "

Zo maak je zelf een dossier naast alle mogelijke aangiftes die je doet.

Maar bovenal: zorg voor je veiligheid!

- Maak melding van je angst (en de redenen daarvoor, verleden) bij de politie. Vraag om een alarmknop, hier druk je op als hij weer voor de deur staat.

- Zorg voor iemand in je nabije omgeving die je kunt bellen als hij weer komt, of dreigt te komen. Als buren (of bijvoorbeeld conciërge van je flat?) hem signaleren kunnen ze jou waarschuwen...

- Niet meteen opendoen als hij voor de deur staat! Zorg voor een kierslot, en bel eerst iemand (politie/of anderen...zie hierboven)

En leef je leven! Laat je niet leiden door je angst, regel dat je toch met je kind leuke dingen kunt gaan doen!
Wat zegt je hulpverlener? Lijkt me een geschikt persoon om om hulp te vragen. En je nieuwe vriend, is die op de hoogte van dit alles?
Uit eigen ervaring met de vader van mijn dochter weet ik dat je van de politie en het amk maar weinig hoeft te verwachten. De politie kan je verhaal wel aanhoren maar verder kunnen ze er weinig mee omdat ze zich nou eenmaal moeten houden aan bepaalde protocollen en voorwaarden. En komt jou verhaal niet overeen met een van de in hun boekjes geschreven regeltjes dan kunnen ze al niks voor je doen. Net als het amk .Er moet terdege echt iets zijn voordat ze actie ondernemen. Ik weet dat omdat ik des tijds het amk gebeld heb omdat mijn ex mijn dochter zo langs de kant van een drukke straat uit de auto zette onder t mom van je loopt maar naar mama s oma ik heb geen tijd om je bij mama af te zetten. Mijn kind was toen 3 jaar en ik had alle geluk van de wereld dat mijn oma thuis was want op de straat waar ze aan woont word 80 gereden. Maar het amk zegt niets voor me te kunnen doen behalve het kind niet meer naar hem te laten gaan omdat de veiligheid dan niet kan worden gegarandeerd. Pas als er een vreemde belt dan kan het zijn dat er wel in eens schot in de zaak komt maar zolang het 1 van de ouders betreft of 1 van de partners dan worden jullie gewoon geacht verantwoordelijk genoeg te zijn dit zelf op te lossen tenzij je helemaal bont en blauw op het bureau verschijnt.( Dat is helaas mijn ervaring met de politie en het amk)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven