Gestolen

03-10-2013 16:16 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Tijdje terug over mijn moeders opname verteld en veel lieve reacties gehad waar ik veel aan had.

Nu is mijn moeder weer thuis en heeft ze weer een terugval gehad (alcohol). Begeleider adviseerde om haar portemonnee af te pakken zodat ze geen drank meer kon halen. Nu is er weer drank in huis en het blijkt nu dus dat ze dit gesloten heeft.

Het liefste ga ik naar de winkel om de spullen alsnog af te rekenen, maar ik wil ook niet dat die mensen haar er op aankijken. Moet ik erbij vertellen dat ik er een keer een interview heb afgenomen en weet dat ze daar heeeel veel camera's hebben. Het kan dus niet dat het niet gezien is, of nog gezien gaat worden.

Ik voel me er echt heel rot onder, als ik de portemonnee niet had gepakt had ze het niet gestolen.

Wat vinden jullie dat ik moet doen ?

Veel liefs!
Terugbrengen en uitleggen.
Wat is dat nou voor een gek advies van die vrouw om haar portomonnee af te pakken. Ze komen toch wel aan alcohol, dat zie je nu wel.

Ik zou het terug brengen.
Woon jij nog thuis?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
2 dingen heeft ze al aangebroken, terugbrengen gaat dus niet, ik kan het alleen betalen.
Sorry? Haar begeleider legt de verantwoording bij jou? Door te zeggen dat jij haar portemonnee maar af moet pakken?

Wat ik vind wat je moet doen? Heel langzaam achteruit lopen, weg bij de verantwoording die jij nu op je schouders hebt.. weg lopen bij de schuld die je voelt..
Dan zou ik het komen betalen.
Ga het betalen, daarna neem je contact op met de huisarts van je moeder, en verteld hem/haar dat dit niet langer jouw pakkie aan kan zijn.
quote:toffifee schreef op 03 oktober 2013 @ 16:21:

Dan zou ik het komen betalen.Wil ik ook het liefst, maar ik vind het echt heel erg naar om mijn moeder dan zo neer te zetten. Omdat ik weet hoe erg ze het vind als ze weer helemaal nuchter is en ze er dan op word aangekeken.
quote:fenna. schreef op 03 oktober 2013 @ 16:19:

2 dingen heeft ze al aangebroken, terugbrengen gaat dus niet, ik kan het alleen betalen.Dat zou ik dan doen...
quote:Nouschi schreef op 03 oktober 2013 @ 16:19:

Woon jij nog thuis?Ja ik woon nog thuis.
Heb jij zelf al eens gesprekken gehad met de huisarts hierover?
quote:fenna. schreef op 03 oktober 2013 @ 16:23:

[...]

Wil ik ook het liefst, maar ik vind het echt heel erg naar om mijn moeder dan zo neer te zetten. Omdat ik weet hoe erg ze het vind als ze weer helemaal nuchter is en ze er dan op word aangekeken.Daar heeft ze toch echt zelf voor gezorgd...

[...]

Wil ik ook het liefst, maar ik vind het echt heel erg naar om mijn moeder dan zo neer te zetten. Omdat ik weet hoe erg ze het vind als ze weer helemaal nuchter is en ze er dan op word aangekeken.

Je hoeft toch niet te zeggen dat het je moeder was. Gewoon een familielid van mij... en dan leg je uit dat de persoon een alcoholprobleem heeft. Of woon je in een ons-kent-ons dorp...

Dingen niet groter maken dan ze zijn. Als ik in die winkel zou werken en je zou alsnog komen betalen zou ik dat erg kunnen waarderen, je krijgt op die manier volgens mij juist eerder begrip voor een ander zijn probleem omdat je je verantwoordelijkheid neemt. Niks om je voor te schamen, en je moeder ook niet. Sowieso moet zij de schaamte voorbij komen wil ze er echt vanaf komen.

Sterkte.

[...]

Wil ik ook het liefst, maar ik vind het echt heel erg naar om mijn moeder dan zo neer te zetten. Omdat ik weet hoe erg ze het vind als ze weer helemaal nuchter is en ze er dan op word aangekeken.

Meid, ik snap helemaal dat jij je moeder niet publiek te kakken wilt zetten. Maar laten we eerlijk zijn, dat doe jij niet, dat doet zij zelf! Dronken zijn is geen excuus om te stelen, zo simpel is dat. Liever dat jij het nu terug brengt en/of afrekent, als dat zij straks alsnog voor diefstal opgepakt wordt, toch?

En verder denk ook ik dat jij hulp moet gaan zoeken, want jouw verantwoordelijkheid is zo veels te groot.

quote:Iwannalive schreef op 03 oktober 2013 @ 16:32:

[...]

Je hoeft toch niet te zeggen dat het je moeder was. Gewoon een familielid van mij... en dan leg je uit dat de persoon een alcoholprobleem heeft. Of woon je in een ons-kent-ons dorp...

Dingen niet groter maken dan ze zijn. Als ik in die winkel zou werken en je zou alsnog komen betalen zou ik dat erg kunnen waarderen, je krijgt op die manier volgens mij juist eerder begrip voor een ander zijn probleem omdat je je verantwoordelijkheid neemt. Niks om je voor te schamen, en je moeder ook niet. Sowieso moet zij de schaamte voorbij komen wil ze er echt vanaf komen.

Sterkte.Als ik kom is het overduidelijk dat 'die familielid' mijn moeder is..
Niet naar de winkel gaan en je moeder voor schut zetten.

Geld ook gewoon aan haar teruggeven. Als iemand alcohol wil komt die er wel aan, met of zonder geld. Dat blijkt in dit geval ook wel weer.

[...]

Maar dat is toch de bedoeling? Dat ze zich ontnuchterd naar voelt om hoe ze zich gedraagt als ze dronken is?

Hoe oud ben je? Ik vind het namelijk heel wat dat haar begeleidster de verantwoordelijkheid van haar ziekte bij jou neerlegt. Verder ben ik het eens met iedereen die zegt dat dit niet jouw pakkie-an is. Het is het beste voor je moeder als ze zich realiseert dat ze alleen staat. Misschien dat het dan tot haar doordringt waarmee ze bezig is.

Sterkte!
Ik ken je moeder natuurlijk niet maar het is echt levensgevaarlijk om een alcoholist zo in de thuis situatie te laten afkicken. Dit kan medisch onverantwoordelijk zijn ivm onthouding insulten.

Kun je niet een afspraak maken met de kliniek waar ze was opgenomen?

[...]

Ja ik woon nog thuis.Ok je bent nog jong. Misschien het je moeder zelf laten oplossen als ze weer nuchter is, of een familielid, tante, oom, je vader vertellen wat er gebeurd is en het laten oplossen. Als je nog een kind bent moet je helemaal niet met dit soort zaken opgezadeld worden lieverd.
En stel nou dat ze geld heeft gekregen van een vriend, of wat dan ook?

Dan staat ze ineens te boek als winkeldief, terwijl ze dat helemaal niet is.

Probeer met je moeder te praten wanneer ze weer nuchter is.
Ik lees net op een forum dat je later ook nog opgepakt kan worden, als ik nu naar de winkel ga om af te reken, weet iemand of ze dan ook nog opgepakt kan worden..
quote:christiane schreef op 03 oktober 2013 @ 16:38:

En stel nou dat ze geld heeft gekregen van een vriend, of wat dan ook?

Dan staat ze ineens te boek als winkeldief, terwijl ze dat helemaal niet is.

Probeer met je moeder te praten wanneer ze weer nuchter is.Nee het is 100% zeker dat ze het heeft gestolen..
Grotere kans dat ze haar een volgende keer meer in de gaten gaan houden dan dat ze haar alsnog oppakken.

Ik zou zelf nooit mijn moeder aan gaan geven voor winkeldiefstal.
quote:fenna. schreef op 03 oktober 2013 @ 16:34:

[...]

Als ik kom is het overduidelijk dat 'die familielid' mijn moeder is..

Zij moet door de schaamte heen wil ze er echt vanaf komen.

En jij moet vooral kind zijn, niet de redder van je moeder. Ik hoop dat er ook iemand naar jou omkijkt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven