Abortus

10-10-2013 18:29 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:aryeh10 schreef op 10 oktober 2013 @ 20:51:

[...]

En dit is niet eens om overal tegen aan te schoppen hoor.. maar gewoon omdat ik het echt niet snap dat je, ook al is de situatie verre van ideaal, voor zo een drastische oplossing kiest. Een kind op de wereld zetten vind ik vele malen drastischer. Er was geen kind, enkel een bevruchte eicel en wellicht niet eens groter dan 'n pinda en zonder enig bewustzijn. Er is 'm een hoop ellende bespaard gebleven in elk geval door TO's adequate optreden.
Aryeh, wat heeft het nou voor zin om TO hier een trap na te geven. De abortus is al geweest.....
quote:elninjoo schreef op 10 oktober 2013 @ 20:54:

[...]

Een kind op de wereld zetten vind ik vele malen drastischer. Er was geen kind, enkel een bevruchte eicel en wellicht niet eens groter dan 'n pinda en zonder enig bewustzijn. Er is 'm een hoop ellende bespaard gebleven in elk geval door TO's adequate optreden.

Ja maar jij bent nou niet echt een grote kindervriend. Maar goed als je het zo brengt hoeft TO ook niet verdrietig te zijn om een pinda.

Toch grappig trouwens dat alles voor die pinda al vast ligt, kleur ogen, geslacht.. karakter enz. Dus in mijn ogen wel degelijk een kindje in wording met bestaansrecht.
Joepie daar gaan we weer.

Sterkte TO . Ik kan me je verdriet heel goed voorstellen, al is je beslissing nog zo verstandig geweest en zo. Ik hoop dat je iemand vindt die je kan helpen met het verwerken, professioneel of niet professioneel.
quote:aryeh10 schreef op 10 oktober 2013 @ 21:10:

[...]

Ja maar jij bent nou niet echt een grote kindervriend. Maar goed als je het zo brengt hoeft TO ook niet verdrietig te zijn om een pinda.

Toch grappig trouwens dat alles voor die pinda al vast ligt, kleur ogen, geslacht.. karakter enz. Dus in mijn ogen wel degelijk een kindje in wording met bestaansrecht.

Je hebt je punt nu wel gemaakt. Klaar. Bedankt voor je inbreng, maar het is wel duidelijk zo.

TO: je hebt een keuze gemaakt, die is niet terug te draaien en leek jou op dat moment het beste. Probeer je daar aan vast te houden. Beide beslissingen zouden niet zonder consequenties zijn geweest.

Kijk anders eens naar de posts van BGB, goede links.

Sterkte! Het is niet niks allemaal, Groet famke
tsja.....
quote:DollyParton schreef op 10 oktober 2013 @ 19:54:

[...]

Getver wat een naar mens ben jij.Apart altijd die dubbele standaard. Je eigen kind weghalen moet maar kunnen 'omdat het niet uitkomt' , maar als je daar dan iets van zegt ben je een naar mens. Wat een rare wereld is het toch.
quote:forumviva1 schreef op 10 oktober 2013 @ 21:20:

[...]

Apart altijd die dubbele standaard. Je eigen kind weghalen moet maar kunnen 'omdat het niet uitkomt' , maar als je daar dan iets van zegt ben je een naar mens. Wat een rare wereld is het toch.TO deed dit omdat ze dat het beste vond voor het kind. Aryeh post hier om TO te kwetsen, das het verschil.
quote:aryeh10 schreef op 10 oktober 2013 @ 20:51:

[...]

Stabiliteit ?! Seriously? Oke, dus je bent getrouwd, een mooi huis en dito inkomen en dan komen er kinderen... Vervolgens raak je arbeidsongeschikt cq. werkloos en je man overlijdt of gaat bij je weg. Weg stabiliteit... dan gooi je je kinderen toch ook niet voor de trein omdat het even niet uitkomt?

En dit is niet eens om overal tegen aan te schoppen hoor.. maar gewoon omdat ik het echt niet snap dat je, ook al is de situatie verre van ideaal, voor zo een drastische oplossing kiest. Zeker als je dan aangeeft dat je wel degelijk 'moeder' gevoelens hebt. Dan maak je er toch het beste van ook al is het niet gepland, of gewoon opletten met anticonceptie scheelt trouwens ook al een hoop.

Punt is dus, het leven laat zich niet sturen.. En ook al denk je het goed voor elkaar te hebben kan nog alles als een kaartenhuis instorten. Andersom kan het dus ook gebeuren. Je komt een leuke vader voor je kind tegen krijgt langzaam je leven (beter) op de rit en het belangrijkste; je hoeft niet de rest van je leven met een schuldgevoel door te brengen maar met je kind! Studeren en alleenstaand zijn met een kind is niet ideaal maar waar een wil is is een weg. Jammer dat de baby van TO niet geboren mocht worden.

En dit (persoonlijke) inzicht geeft je het recht om zo'n post neer te zetten dat TO geen zin zou hebben in het moederschap en daarom dus geen moeder is? Ga je schamen. De beweegredenen van TO zijn op haar keuze en zij heeft op dat moment de moeilijke beslissing genomen de zwangerschap niet door te zetten. Als ze er vervolgens moeite mee heeft dit te verwerken - hetgeen zeer begrijpelijk is - en om steun vraagt ,zit ze denk ik niet te wachten op jouw 'mening' die je dan ook nog eens even lekker lomp neerzet.

Ga je tijd elders besteden in plaats van iemand die zeer verdreitig is een trap te geven. Richt een politieke partij op die tegen abortus is o.i.d. En als je dan toch bezig bent met je politieke partij, pleit dan meteen voor het verplicht stellen van een cursus elementaire sociale vaardigheden alvorens op men mag reageren op internetfora. En doe die cursus eerst zelf. Of komt dat je niet uit?

@TO: superverdrietig voor je dit! Goed dat je ervover praat nu. Ik hoop dat je inmiddels een paar mensen gevonden hebt met dezelfde ervaring en daarmee verder op weg kunt in je verwerkingsproces... Ook goede tips hier en daar voor websites, lief dat er voornamelijk zo gereageerd wordt.

Voor die gozer die je niet meer wil zien zou ik het, als je er zelf iets aan hebt, zeker niet nalaten het je ouders te vertellen. Dit is superheftig en moet een plekje krijgen. Dan heb je steun nodig, en heb je er volgens mij niets aan iemand die n.b. eerst je vaste vriend is geweest maar je nu wel alleen laat in je emoties, te beschermen. Eerlijk gezegd vind ik het namelijk nogal wat. Doet wat voor jou het beste voelt en zoek steun in je omgeving waar je kan en die denkt te kunnen vinden.

Heel veel succes

Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
quote:DollyParton schreef op 10 oktober 2013 @ 21:36:

[...]

TO deed dit omdat ze dat het beste vond voor het kind. Aryeh post hier om TO te kwetsen, das het verschil.

Het beste voor haar kind? Ik denk niet dat er ooit iemand op deze aarde is geweest, die wat voor een slechte jeugd ook heeft gehad, gedacht heeft: shit, had mijn moeder maar abortus gepleegd!!

Aryeh zegt gewoon de waarheid: ze is geen moeder, want ze heeft haar kind laten weghalen. Ze had wel een moeder kunnen zijn: als ze haar kindje had laten zitten.

En die opmerking maakt ze neem ik aan niet om te kwetsen, maar omdat TO de totaal misplaatste opmerking maakt: eenmaal zwanger geweest ben je voor altijd moeder. Zo'n opvatting en gevoel kun je hebben na een miskraam, maar ik vind dat nogal lef hebben om zoiets te zeggen nadat je er zelf voor hebt gekozen het leven van je kindje te beëindigen.
quote:forumviva1 schreef op 10 oktober 2013 @ 22:00:

[...]

Het beste voor haar kind? Ik denk niet dat er ooit iemand op deze aarde is geweest, die wat voor een slechte jeugd ook heeft gehad, gedacht heeft: shit, had mijn moeder maar abortus gepleegd!!

Aryeh zegt gewoon de waarheid: ze is geen moeder, want ze heeft haar kind laten weghalen. Ze had wel een moeder kunnen zijn: als ze haar kindje had laten zitten.

En die opmerking maakt ze neem ik aan niet om te kwetsen, maar omdat TO de totaal misplaatste opmerking maakt: eenmaal zwanger geweest ben je voor altijd moeder. Zo'n opvatting en gevoel kun je hebben na een miskraam, maar ik vind dat nogal lef hebben om zoiets te zeggen nadat je er zelf voor hebt gekozen het leven van je kindje te beëindigen.Dit dus.
quote:Argentovivo schreef op 10 oktober 2013 @ 21:45:

[...]

En dit (persoonlijke) inzicht geeft je het recht om zo'n post neer te zetten dat TO geen zin zou hebben in het moederschap en daarom dus geen moeder is? Ga je schamen. De beweegredenen van TO zijn op haar keuze en zij heeft op dat moment de moeilijke beslissing genomen de zwangerschap niet door te zetten. Als ze er vervolgens moeite mee heeft dit te verwerken - hetgeen zeer begrijpelijk is - en om steun vraagt ,zit ze denk ik niet te wachten op jouw 'mening' die je dan ook nog eens even lekker lomp neerzet.

Ga je tijd elders besteden in plaats van iemand die zeer verdreitig is een trap te geven. Richt een politieke partij op die tegen abortus is o.i.d. En als je dan toch bezig bent met je politieke partij, pleit dan meteen voor het verplicht stellen van een cursus elementaire sociale vaardigheden alvorens op men mag reageren op internetfora. En doe die cursus eerst zelf. Of komt dat je niet uit?

Ze is inderdaad geen moeder nee, een echte moeder zet haar kind en diens welzijn namelijk boven alles. En dan bedoel ik dus niet in de kliko van de abortuskliniek onder het mom van 'het is beter voor het kind zo'.

Voor steun moet ze naar een praatgroep gaan, op het forum kun je namelijk ook meningen tegenkomen die je niet aanstaan. Die meningen kunnen ook vrij lomp zijn, net als dat ik het behoorlijk lomp vind om je kind weg te halen en dan te zwelgen in zelfmedelijden. Ik heb namelijk geen medelijden met haar, maar met het kindje.

Met mijn sociale vaardigheden is overigens niks mis, ik heb dagelijks enorm veel contact met mensen ik kan alleen niet zo goed tegen hypocrisie en ben dan ook niet op m'n mond gevallen om dat duidelijk te maken.
Ik snap wat jullie bedoelen, ze is heel zwart wit gezien op dit moment geen moeder. Want ze heeft geen kind. Ik ben zelf ook pertinent tegen abortus, het doet me pijn dat zo veel vrouwen een kindje weghalen onder het mom van "dat het niet uit komt" MAAR het kindje is er al niet meer, het is al gebeurd.

Zeggen dat ze geen moeder is, of eigenlijk dat haar moedergevoelens oid niet juist zijn is zo niet constructief.

Ze voelt het wel.
Ik heb een abortus gehad TO. Als je vragen hebt over gevoelens daarvoor of daarna dan beantwoord ik ze graag voor je.
Het was een verstandige beslissing, maar ik kan me voorstellen dat het allemaal heel heftig was. Als je mijn dochter zou zijn geweest dat zou ik het heel erg vinden als je zoiets niet met me zou bespreken. Als moeder wil je vooral je kind troosten en helpen. Ik zou nooit willen dat mijn kinderen me iets niet vertellen omdat ze zich zorgen maken om mij
Ik heb het mijn ouders pas 6 jaar later verteld. Ik ben uiteindelijk wel heel blij dat ik het met ze heb kunnen delen, maar het moment van de beslissing was van mij.
quote:aryeh10 schreef op 10 oktober 2013 @ 21:10:

[...]

Toch grappig trouwens dat alles voor die pinda al vast ligt, kleur ogen, geslacht.. karakter enz. Dus in mijn ogen wel degelijk een kindje in wording met bestaansrecht.Er is ook een middenweg in denkwijzen.
Eens met Aryeh, moeder zijn terwijl je je kind net hebt geaborteerd is in mijn ogen ook een vreselijk misplaatste opmerking. Dat heeft werkelijk niks met het moederschap te maken.

Ieder z'n eigen keus natuurlijk, ik ben niet perse anti-abortus, maar ik vind het argument 'komt niet uit' (want daar komt het op neer) een hele slechte. Dan wil je gewoon niet, dan heb je er geen zin in. Want met wat aanpassingen in je leven kun je als je 20+ bent prima een kind opvoeden. Lastiger? Ja tuurlijk, maar heel goed mogelijk.
Overigens zou ik zo'n beslissing ook niet met mijn ouders hebben gedeeld. Ook niet achteraf. Schakel professionele hulp in, het is wel goed im er over te praten en het goed te kunnen verwerken. Maar dat dat lastig is, dat is logisch. Dat komt doordat het een tegennatuurlijke keuze is, die als het 'goed' zou zijn, niet fout zou voelen. Dan kun je het nog zo rationeel rechtpraten, maar het gevoel weet wel beter. Daarom voelt het zo rot.
quote:WellieB schreef op 11 oktober 2013 @ 00:57:

Ieder z'n eigen keus natuurlijk, ik ben niet perse anti-abortus, maar ik vind het argument 'komt niet uit' (want daar komt het op neer) een hele slechte. Dan wil je gewoon niet, dan heb je er geen zin in. Want met wat aanpassingen in je leven kun je als je 20+ bent prima een kind opvoeden. Lastiger? Ja tuurlijk, maar heel goed mogelijk.Mwah, ik snap nooit waarom andere personen oordelen over andermans situatie. Alsof jullie weten hoe TO leeft. Het kan wel degelijk niet goed uitkomen en over 10 jaar wel. Alle situaties zijn nou eenmaal verschillend. Soms is een kind opvoeden gewoonweg niet mogelijk op het moment zelf. Om allerlei verschillende redenen.
Psycholoog een idee? Het kán zijn dat het later nog gaat terugkomen in een vervelende vorm, dus kan je erover praten. Maar zelf weten! Sterkte iig!

Bovendien: als ik zwanger zou zijn op dit moment liet ik het ook weghalen. Omdat ik geen tienermoeder wil zijn die haar leven vergooid aan een kind. Ik wil liever iets bereiken dan bezwangerd rondlopen, mijn lichaam te laten aftakelen en mijn hele jonge leven te verknallen om voor een persoon te zorgen waarvan je de eerste paar jaar toch niets terugkrijgt (en als je pech hebt, je hele leven) behalve gejank, stress en wallen. Het is niet rooskleurig namelijk.

Daar kies ik wel voor als ik uitgeblust ben, een prima inkomen heb, zelf stabiel ben en een uitstekende relatie heb. Over een jaar of 10 dus.

Ik denk dat je ook een beetje op zo'n manier moet denken, vooral erg nuchter. Want dat je een goede keuze hebt gemaakt is duidelijk.
quote:forumviva1 schreef op 10 oktober 2013 @ 22:00:

[...]

En die opmerking maakt ze neem ik aan niet om te kwetsen, maar omdat TO de totaal misplaatste opmerking maakt: eenmaal zwanger geweest ben je voor altijd moeder. Zo'n opvatting en gevoel kun je hebben na een miskraam, maar ik vind dat nogal lef hebben om zoiets te zeggen nadat je er zelf voor hebt gekozen het leven van je kindje te beëindigen.Ik vind het eerder lef hebben om haar gevoel tegen te spreken. Zij ervaart het zo. Wie ben jij (of: wie zijn wij) om te zeggen dat het niet zo is of om te gaan hameren op háár gevoelens? Al doet ze twintig abortussen, als zij dat gevoel heeft is 't voor haar nou eenmaal zo en is 't totaal niet misplaatst.
quote:zuz schreef op 11 oktober 2013 @ 01:17:

Bovendien: als ik zwanger zou zijn op dit moment liet ik het ook weghalen. Omdat ik geen tienermoeder wil zijn die haar leven vergooid aan een kind. Ik wil liever iets bereiken dan bezwangerd rondlopen, mijn lichaam te laten aftakelen en mijn hele jonge leven te verknallen om voor een persoon te zorgen waarvan je de eerste paar jaar toch niets terugkrijgt (en als je pech hebt, je hele leven) behalve gejank, stress en wallen. Het is niet rooskleurig namelijk

Jij stelt je het krijgen van een kind zo negatief voor, dat je er maar beter nooit aan kan beginnen!
TO, prima beslissing die je genomen hebt!

Hopelijk krijg je het ook emotioneel binnenkort goed op een rijtje.

Sterkte daar mee!

( en laat die pro-life azijnpissers maar voor wat ze zijn)
quote:dubbeltje4 schreef op 11 oktober 2013 @ 01:49:

[...]

Jij stelt je het krijgen van een kind zo negatief voor, dat je er maar beter nooit aan kan beginnen! Nee, precies. Maar ik zou wel willen weten hoe een kind van mij eruitziet, lijkt mij wel geinig om iemand te zien die op mij lijkt enzo. Maar verder heb ik er niet zoveel mee, maar goed, misschien als ik oud, uitgeblust en verbitterd ben wel.
Wil je ook veel sterkte wensen, weet hoe je je moet voelen, hele dappere beslissing!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven