Facebook privacy

11-10-2013 03:01 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo forummers,

Ik ben nieuw hier. zal me even voorstellen Mijn naam is farida, 18 jaar oud en ik hoop dat jullie me meer duidelijkheid kunnen geven over de privacy van facebook. heb faq enzo op facebook al doorgelezen, maar toch zit ik ergens mee.

1. klopt het dat er soms emails worden verstuurd door facebook als je bevriend bent met iemand. een email in de trant van 'help farida aan meer vrienden, ze heeft nu 5 vrienden!'

ik vind het niet fijn dat dit zo in een email wordt vermeld, heb mn vrienden ook verborgen op facebook en weet dat alleen gemeenschappelijke vrienden een vriend waarmee we allebei bevriend zijn kunnen zien. dat ik niet veel vrienden op facebook heb schaam ik me een beetje voor en ben bang dat mensen (klasgenotes) die zo'n email ontvangen me hierop gaan nawijzen, kijk daar heb je farida, ze heeft maar 5 vrienden....

zijn deze emails nog in omloop; heeft iemand van jullie ze weleens ontvangen? iemand waarmee je bevriend bent en die nieuw is en maar een aantal vrienden heeft????

2. ik heb mn profiel veel privacy gegeven, niets is zowat zichtbaar. zijn er andere plekken (emails, apps..) waar bijvoorbeeld het aantal vrienden dat je hebt op wordt vermeldt? ondanks dus dat je je vrienden op alleen voor jou zichtbaar hebt ingesteld? is dit ook zichtbaar dan voor onbekenden (niet-vrienden)?

ik heb niet de behoefte om veel (vagere kennissen) als vriend toe te voegen, ben zeg maar zelf tevreden met de paar die ik nu op facebook heb, daar is het me niet om te doen. ik vind het dus alleen zeer vervelend dat een ander dit nu ook weet.... hoop dat iemand me hier meer duidelijkheid over kan geven of tips wat je hier aan kunt doen.... en ik verw8 enkele reacties als 'verwijder je facebook', maar dit wil ik dus ook niet. wil gewoon niet dat onbekenden of vrienden zien hoeveel vrienden ik daadwerkelijk op fb heb.

facebook kenners? experts? tips?
Volgens mij worden die emails alleen naar jouw FB vrienden verstuurd en kunnen anderen die mail dus niet zien. Dus als zij er niks mee doen -niet anderen erop wijzen dat jij op FB zit- zal er verder niks mee gebeuren.

Irritant is het natuurlijk wel dat FB dit soort berichten stuurt, maar zij hebben er belang bij wanneer jouw vriendenkring zo groot mogelijk is.
Ik heb dergelijke e-mails nog nooit ontvangen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zulke mails heb ik ook nog nooit ontvangen. Zijn dat geen virusmailtjes ofzo?
Ik ontvang ze regelmatig. 'Help je nieuwe FB-vriend andere vrienden vinden' met dan een boel voorstellen van vrienden van jou die ook weleens met hem bevriend zouden kunnen zijn... Irritant!
ik krijg ze nooit. Wel op fb meldingen wordt nu vrienden met..... en dan zie je een hele waslijst.
Ik ontvang regelmatig dergelijke irritante mailtjes. (Ik weet het, ik kan ze uitzetten) Soms iets van de strekking: ken je ... en .... Dus namen waarvan Facebook denkt dat ze interessant voor je zijn.

En heb ook wel eens iets gehad van: Reizende heeft nog niet veel vrienden, en dan worden er weer mensen aan je voorgesteld. Maar dit laatste krijg ik dus zelf, en heb ik nog nooit van FB een mail gekregen dat anderen weinig vrienden hebben. Dus ik denk dat FB anderen geen mailtjes stuurt dat jij 'maar' vijf vrienden heeft.

Volgens mij worden het aantal vrienden niet genoemd, als je dat zelf hebt afgeschermd. Maar zeker weten doe ik het niet.
Er worden geen aantallen genoemd en ze sturen dit alleen naar mensen die al bevriend met je zijn, ze gaan heus niet uitzoeken wie jij allemaal wel eens mocht kennen en zonder je medeweten die mensen mailtjes gaan sturen.

Maar iedereen die facebook heeft en je profiel heeft gevonden (ook als staat alles op alleen vrienden) kunnen volgens mij wel in je vrienden kijken en dus zien wie je vrienden zijn en hoeveel je er hebt.
Maar even een vraag dan: waarom maakt je het in godesnaam uit of je klasgenoten kunnen zien dat je maar bevriend ben met maar 5 of 10 mensen?

Denk dat je daar eens een topic over moet openen, lijkt me een echt probleem
Ik heb gisteren nog zo'n mailtje ontvangen.

De man van mijn nichtje is ook lid geworden van FB. Toen ik hem accepteerde als vriend, kreeg ik daarna de melding. Help Huppeldepup aan vrienden en dan komt er een rijtje van jouw vrienden, die hij misschien ook kent. Bij dit mailtje wordt alleen gemeld welke gezamenlijke vrienden je hebt. Niet hoeveel.

Verder eens met Annapalona. Wat kan jou het schelen hoeveel vrienden je hebt. Jij vindt het toch goed zo? Daar gaat het toch om, niet wat een ander vindt?
Als je alles hebt afgeschermd kan niemand iets zien.

Stel dat ik de mail krijg; help farida aan nieuwe vrienden dan is dat zo ongeveer het enige dat er in staat.

Niet hoeveel je er hebt.

En word alleen verstuurd aan degene die je al hebt.

Waarom je druk maken over 5 vrienden op FB hebben. Het is jou account en jou leven..
Alleen vrienden krijgen zo'n mail van FB, en vrienden kunnen toch al zien hoeveel FB-vriendjes je hebt dus dat geeft niet. En bovendien vind ik het wel bewonderenswaardig dat je alleen echte vrienden op je FB accepteert.
Ach, ik kan me dat wel voorstellen. Als heel de klas 200+ vrienden heeft en jij hebt er 5, dan voel je je toch een beetje een 'loser'.
ik denk dat je er eerder iets moet gaan doen met je gedachtes. Denk je echt dat mensen zich druk gaan maken om jouw facebook? Dat ze vinden dat je die maar moet verwijderen?

Kom op meid, zo slecht zal je toch niet zijn?
Je kan ook de zoek functie uit zetten dus als mensen jou googlen, krijgen ze jou er niet uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven