NEE zeggen!

11-10-2013 20:56 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik ben benieuwd of jullie bewust bezig zijn met NEE zeggen tegen dingen. Voor mezelf merk ik dat het steeds makkelijker word om nee te zeggen als ik iets eigenlijk niet leuk vindt. Ik kan voor mezelf opkomen, joepie!

Maar als ik iets eigenlijk wel leuk vindt maar ik heb het te druk ofzo, dan is het nog wel moeilijk om nee te zeggen. Dan heb ik al ja gezegd en denk ik later van 'het komt eigenlijk niet uit maar ik heb nu al ja gezegd' ofzo. Hoe is dat voor jullie en hebben jullie nog trucjes om op tijd nee te zeggen tegen dingen die je wel leuk vindt?
waarom

wat een gedoe
Ik zeg niet nee tegen dingen die ik niet wil doen. Ik zeg nee tegen mensen voor wie ik het niet wil doen.
Leer jezelf aan om altijd te zeggen: leuk/fijn dat je dit vraagt, ik moet er even over nadenken en kom er graag op terug.
Kon ik maar heel makkelijk nee zeggen. Ik zeg altijd eerst met tegenzin ja om daarna meteen spijt van mijn gegeven antwoord te hebben/krijgen.

Daarna ga ik piekeren en daarna zeg ik alsnog nee. Meestal is dat als ik afspraken moet maken. Eerst zeg ik oke is goed ik kom om die en die tijd ,vervolgens krijg ik spijt van die gemaakte afspraak om daarna de afspraak te verzetten of in de meeste gevallen af te zeggen zonder dat ik het nodig vind om een nieuwe te maken. Het is heel erg maar zo zit ik helaas in elkaar. Ik ben benieuwd hoe lang ik er nog mee weg kom voordat ik helemaal niemand meer heb.
quote:Dickens schreef op 11 oktober 2013 @ 20:58:

Leer jezelf aan om altijd te zeggen: leuk/fijn dat je dit vraagt, ik moet er even over nadenken en kom er graag op terug.Dit dus.
quote:matroesjka_ schreef op 11 oktober 2013 @ 20:57:

Ik zeg niet nee tegen dingen die ik niet wil doen. Ik zeg nee tegen mensen voor wie ik het niet wil doen.+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven