om 6 uur opstaan

15-10-2013 00:24 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef er in principe pas om 7 uur/half 8 uit. Ben thuisblijfmoeder (huisvrouw) en ga meestal rond deze tijd naar bed. Maar nou hoor ik toch best vaak om me heen dat 6 uur opstaan best te doen is. Ik heb het geprobeerd maar mijn bed joh....ruikt zo lekker,is zo lekker warm.

Dus nu; wie o wie? Wie staat er (zonder dat het echt nodig is) zo vroeg op?
Waarom zou je dat in vredesnaam doen!
Als het niet nodig is niet, maar als ik moet werken wel.
Is ook goed te doen...maar dan ga ik wel graag al rond 22.30 slapen...
Ik!

Nou ja meestal dan.

Ik was de afgelopen week flink verkouden en nu nog niet helemaal de oude dan word het wel eens wat later.

Heerlijk vind ik dat zo vroeg opstaan.

Mijn man en mijn zoontje liggen dan nog lekker te slapen en in alle rust kan ik dan beneden wat spulletjes opruimen dingen voor de dag voorbereiden, wat schoonmaakwerk of de was doen. En uiteraard even forummen.

Normaal gesproken lig ik dan wel al zeker een uur in bed rond dit tijdstip.

Edit: Ik heb ook echt meer energie op een dag als ik vroeg ben opgestaan.
Ik kan er niet aan wennen, ook al lig ik om 22.00 uur op een oor. Hoezo zou je dat willen TO?
Voordat ik een kind had deed ik het vaak uit mezelf. Gewoon omdat ik van de stilte van de ochtend hou. En dan lekker rommelen. Vooral in de zomer vond (vind) ik dat super. In het ochtendzonnetje tuinieren. Ja, beetje geschift, I know.

Nu begin ik vaak mijn diensten om 6 uur in de ochtend. Dan gaat mijn wekker om half 5. Ik sta gewoon op eigenlijk. Meer kan ik er niet van maken.
Ik heb sinds kort andere baan...moet er om 6 uur uit..gru-we-lijk.
Aargh! Verschrikkelijk! Ik moet er soms om 5 uur uit. Dat lukt me met moeite.... en met 4 wekkers.
Afgrijselijk, om 6.00 uur eruit.... waarom???? Ooit op moeten staan om 4.15 uur in wisselende diensten. Dus soms om 4.15 uur opstaan en soms pas om 15 uur hoeven beginnen dus dan kon ik uitslapen. .. het wende nooit!!

Nu gelukkig een baan waar ik op zijn vroegst om 6.30 eruit moet... maar ook dat vind ik vroeg. Maar ja ben dan ook een avondmens.
Ik sta elke morgen op om 5:45..ik zou nog wel een kwartiertje langer kunnen blijven liggen. Maar vind het heerlijk om even alleen in de keuken te zitten..stilte voor de storm zeg maar.:)
Ik sta al zo lang om zes uur op dat ik vanzelf wakker word om die tijd. Ook in het weekend. Soms val ik dan nog wel eens in slaap maar veel vaker sta ik op.
Mijn wekker gaat om 5.00 uur. Dan heb ik zo'n 50 minuten de tijd om rustig te ontbijten en dingen bij te lezen op internet, daarna douchen, hond uitlaten en om 6.50 uur de deur uit om om 8.00 uur op mijn werk aan te komen.

Ik heb er geen moeite mee, ik hou ervan om rustig te ontbijten en wakker te worden.
Ik kom nu net thuis van mn werk, dus ik ga niet om 6 uur opstaan dan zou ik het hele hoofdstuk 'slapen' overslaan

Maar toen ik nog op normale tijden werkte deed ik het wel meestal, omdat ik zo heerlijk veel gedaan krijg (voor studie of werk) als de halve wereld nog slaapt. Ook heb ik gewoon weinig slaap nodig en toen ik samenwoonde vond ik het wel zo gezellig om gelijk met mn partner naar bed te gaan, maar dan was ik dus veel vroeger an hij weer wakker.
Zeg maar Spijker.
Vriend moet er vaak om 05:30 uit, ik 06:15 ofzo..

Maar na 05:30 slaap ik dan niet meer, baal daar altijd ontzettend van want ik ben wel echt moe.

Maarja.. Werk ;)
Internagelaktisch
Ik doe dit niet geheel vrijwillig, kan ik je vertellen
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Ik voor mijn werk. Begin om 07:30. Voordeel is dan namelijk dat ik ook weer lekker vroeg thuis ben. De eerste weken waren een crime. Nu gewoon een ritme eigenlijk.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Mijn wekker loopt om half 7 af maar ben vaak om 4.45 wakker van een buurtgenoot of om 5.50 van de buurman die dan naar zn werk gaat. Vanmorgen was ie nog 10 min vroeger.

Iemand nog een wekker nodig?
Ik werk niet, maar sta om 6 uur op om te gaan hardlopen.
Ben een ochtend mens vind het heerlijk om vroeg op te staan.

Heb ook geen wekker nodig om wakker te worden.
..
kasiana wijzigde dit bericht op 27-04-2018 12:51
99.17% gewijzigd
Half 6 zelfs al! Zit zelfs al een half uur in de trein. Maar ik wil best wel slapen, in mijn warme bed..
Ik ga om 21u naar bed en ik ben om 6u wakker. Goddelijk! 2u wakker en niet meer kunnen slapen, dàt is pas ruk.
Went vanzelf. Sta zelf de hele week om 06:00 uur op. Nu ben ik in het weekend vanzelf ook lekker op tijd wakker!

Toch zou ik het alleen doen als het nodig is.

Niet zomaar "omdat anderen dat doen".
Het is heerlijk om in de stilte van de vroege morgen wat te rommelen. En in de zomer hoor je de vogeltjes gezellig tutteren.

Ik kan helaas niet meer zo vroeg opstaan, maar ik mis het wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven