Android of iOs?

17-10-2013 13:30 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat kies jij?

Android of iOs?

Totaal aantal stemmen: 19

Android (53%)
iOs (42%)
Windows phone (5%)
Ik heb iOS maar ik zal de volgende keer voor Android gaan.
het maakt me niet uit, zolang het maar werkt
Ik heb ervaring met alledrie, en met volle overtuiging kies ik voor iOS!

Het werkt soepeler, logischer en zit makkelijker in elkaar.

Zelfs mijn schoonmoeder die van de categorie 'ga met muis naar de linkerhoek naar het scherm' is, kon na twee iPad lessen van een half uur prima met de iPad omgaan.
quote:WillemijnLodewijkx schreef op 17 oktober 2013 @ 15:28:

Ik heb ervaring met alledrie, en met volle overtuiging kies ik voor iOS!

Het werkt soepeler, logischer en zit makkelijker in elkaar.

Zelfs mijn schoonmoeder die van de categorie 'ga met muis naar de linkerhoek naar het scherm' is, kon na twee iPad lessen van een half uur prima met de iPad omgaan.

Ga je je nu serieus wagen aan een discussie over welke beter, logischer of simpeler zou zijn?

Dan gooi ik er meteen maar een aantal punten (feiten, so to speak) tegenaan:

iOS

Voor mensen die van simpel houden en gek worden gemaakt dat Apple je-van-het is. Die meestal ook al een ander Apple-product in huis hebben en het praktisch vinden om alles samen te trekken (synchroniseren).

Android

Voor mensen die vaak al veel ploeteren op een computer en er van houden om de regie zelf in de hand te hebben. Er worden immers meer apps geschreven voor het Android platform, waarmee je in theorie een mini-computer op zak hebt.

In tegenstelling tot iOS (en al helemaal Windows Phone), waar je praktisch wordt geleefd en waar er voor je is bepaald dat je bepaalde dingen niet mag.

Windows Phone

Waar naast Apple- ook Windowsliefhebbers bestaan, kon een Windows toestel niet achterblijven. De tijd heeft inmiddels wel uitgewezen dat dergelijke toestellen de ene faal na de andere beleven. Net als bij iOS: er wordt van alles voor je bepaald, er valt weinig aan te passen en het aanbod aan Apps is lachwekkend.

In dat opzicht kan ik me voorstellen dat het praktische aspect van Android-toestellen mensen (die van simpel houden) kunnen afschrikken. Maar ga geen argumenten voeren dat de één beter is dan de ander. Dat is puur berust op je eigen kunnen en doen.

Ik ben (in tegenstelling tot een groot deel van de Apple-fanclub) geen meeloper met technologieën of producten die opgegeild worden, maar ik wil onderweg (tijdens werk) niet altijd met een laptop hoeven te sjouwen. Met dat uitgangspunt komt een Android-toestel het dichtst in de buurt qua mogelijkheden.
.
anoniem_187644 wijzigde dit bericht op 26-10-2013 19:26
Reden: .
% gewijzigd
quote:m_1985 schreef op 17 oktober 2013 @ 16:12:

[...]

Ga je je nu serieus wagen aan een discussie over welke beter, logischer of simpeler zou zijn?

Dan gooi ik er meteen maar een aantal punten (feiten, so to speak) tegenaan:

iOS

Voor mensen die van simpel houden en gek worden gemaakt dat Apple je-van-het is. Die meestal ook al een ander Apple-product in huis hebben en het praktisch vinden om alles samen te trekken (synchroniseren).

Android

Voor mensen die vaak al veel ploeteren op een computer en er van houden om de regie zelf in de hand te hebben. Er worden immers meer apps geschreven voor het Android platform, waarmee je in theorie een mini-computer op zak hebt.

In tegenstelling tot iOS (en al helemaal Windows Phone), waar je praktisch wordt geleefd en waar er voor je is bepaald dat je bepaalde dingen niet mag.

Windows Phone

Waar naast Apple- ook Windowsliefhebbers bestaan, kon een Windows toestel niet achterblijven. De tijd heeft inmiddels wel uitgewezen dat dergelijke toestellen de ene faal na de andere beleven. Net als bij iOS: er wordt van alles voor je bepaald, er valt weinig aan te passen en het aanbod aan Apps is lachwekkend.

In dat opzicht kan ik me voorstellen dat het praktische aspect van Android-toestellen mensen (die van simpel houden) kunnen afschrikken. Maar ga geen argumenten voeren dat de één beter is dan de ander. Dat is puur berust op je eigen kunnen en doen.

Ik ben (in tegenstelling tot een groot deel van de Apple-fanclub) geen meeloper met technologieën of producten die opgegeild worden, maar ik wil onderweg (tijdens werk) niet altijd met een laptop hoeven te sjouwen. Met dat uitgangspunt komt een Android-toestel het dichtst in de buurt qua mogelijkheden.

Discussie?

Mag ik ook gewoon mijn mening geven?
Het is mij om het even als het gaat on iOs of Android. Beiden werken prima in mijn ogen. Nu ruim 3 jaar een iPhone en het werkt prettig. Ik ben niet zo van de uitdagingen als het gaat om je toestel instellen oid al kan ik me voorstellen dat mensen daar anders tegenaan kijken.. Met Android kon ik ook prima doen wat ik wilde doen. Laat mij maar lekker simpel zijn. Apple voorziet daar in mijn geval prima in. Ik heb een MacBook en dat werkt prettig met elkaar. Of mensen dat nu meeloperij vinden of niet is mij om het even. Zolang ik maar het gemak heb van een goed werkend apparaat hoor je mij niet klagen.
Je mag zeker je eigen mening hebben. Van mij dan :D

En ik word liever niet weggezet als 'simpel' of gevoelig voor gladde praatjes omdat ik voor IOS kies. Ik maak mijn eigen keuzes en na een Android telefoon gehad te hebben, kies ik toch voor IOS. En die doet perfect wat ik wil, of ik nu op de bank zit of 'onderweg' ben.
Ja ja, nu weet ik het wel!
Ik vind android veel fijner, ik vind het menu ook mooier. En je kunt alles personaliseren.

Maar voor mijn oma is haar Ipad denk ik veel handiger dan mijn Samsung tablet. Ik denk dat ze met Android niet heel ver was gekomen. Apple is voor haar heel fijn en overzichtelijk. Maar zelf zou ik nooit Apple kopen.
Conclusie: iPhones en iPads zijn voor bejaarden
Ik heb jaaaren iOS gehad, maar ik geef niet 700-800 euro uit aan een volgende iPhone.

Mijn volgende wordt een Chinese Android telefoon van rond 200 euro. Daar kan je precies hetzelfde mee.
Life is fun. Live it.
quote:aaquamarine schreef op 17 oktober 2013 @ 20:52:

Conclusie: iPhones en iPads zijn voor bejaarden Dat willen de Android fans je laten geloven. Omdat je met Android zelf app kan maken en dat kunnen bejaarden niet (in hun ogen) maar vervolgens maken ze zelf ook geen apps en geven slechts af op IOS.
Ik ben begonnen met een iPhone (3gs en 4s)en heb sinds een half jaar een android telefoon. En ik wil nooit meer terug!

Vind Android veel prettiger werken.

En het is dusdanig simpel dat mijn technofobe moeder nu voortdurend op haar android tablet bezig is.

Mijn ouders zijn beide 65+ en mijn moeder kan geen dvd speler bedienen, om even een voorbeeld te geven van hoe onhandig ze met electronica is.
Met je Android toestel kan je meer tweaken zoals ze dat noemen. Maar in dagelijks gebruik vind ik IOS gewoon het vriendelijkste.
Live life to the fullest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven