Lijf & Lijn alle pijlers

-5 kilo... We kunnen het, meiden! (part two)

27-07-2007 14:29 3441 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan mij de eer...:D
Hmm, heavy shit Revival... vreselijk moeilijk lijkt het me van je oom. Erg lastig om zoiets een plek te geven, de vraag waarom blijft natuurlijk hangen.

Porec, wat knap van je stoppen met roken! Ik wil ook al heel lang stoppen, maar zojuist alweer een nieuw pakje gehaald. Wie weet sluit ik me binnenkort eens aan aldaar..

succes met de stofzuigers... Ik zal straks die van mij ook even uit de kast trekken!!

Net terug uit de sportschool, wat een gezond gedoe bij mij.. Vridjag al, gisteren hardlopen, vandaag weer sportschool en morgen afgesproken met een vriendin om te sporten.

Lijstje:

O: 1 bh ham, 1 bh appelstr

L: 1 bh ham, 1 bh kaas, 1 bh appelstr

T: evergreen

D: macaroni
Wow Marieke, supergoed bezig. Keurig lijstje ook! Zal vast een goed gevoel geven. Ik geef mezelf momenteel helemaaaal geen goed gevoel, gisteravond bij de borrel nog paar handjes chippies gehad en hang nu nog steeeeds in mn pyama op de bank, terwijl vriend al ruim 20 minuten de deur uit is (Had me voorgenomen om dan ook in actie te komen) de stofzuiger staat er nog steeds, de keuken moet nodig opgeruimd (tosti-borden, bekers, ketchup, kruimels, kaas, tosti ijzer, blender, bananeschillen ) En ik zou gaan hardlopen. Pffffffffff.........
quote:revival schreef op 15 juni 2008 @ 15:29:

Haha, hier staat de stofzuiger ook in de kamer! Ready to use!

Knap hoor dat je wilt stoppen, en dat je ook bij zo'n topic aan meldt, goede stok achter de deur... Hoop dat de sigaretten nu niet je 'leven' gaan beheersen....

Maar dat doen ze nu ook al... Moet toch écht even door die zure appel heenbijten, maar ik heb nu een ander topic waar ik hierover mag 'zeuren'.

Vloer inmiddels gezogen, nu eerst een sigaretje glas water en dan stoffen, jippie!
Shit happens
Wauw, Marieke, er moet nog wel iets van je overblijven hoor!!

Shit ja, de afwas moet ook nog...en nog op de bike...en en en

heb ook te lang in pon op de bank gehangen

Vrees niet Revival, er is nog hoop...ben inmiddels ook begonnen en heb denk ik langer op de bank gehangen dan jij
Shit happens
Hahaha, er blijft nog steeds teveel van mij over.... Geeft idd een goed gevoel, maar toch voel ik me gejaagd en waarom? Geen idee... Nog steeds druk met de was hier, ik ga er zo mee naar mn werk, alles in de droger.... Anders hangt het weer een paar dagen hier enz... Werk is 5 min rijden, dus dat heb ik er wel voor over
Je mag hier ook zeuren, you know that!! Ik ga nu wel achter de pc weg, merk dat ik een beetje een zeurende hoofdpijn achter mn ogen krijg, das een teken om nu echt iets anders te gaan doen... stofzuigen bijvoorbeeld

Marieke wat heerlijk dat je werk op 5 min reisafstand is, ik sta elke ochtend en avond in de file, vreeeselijk.
Lief plaatje Revival...

En al aan het stofzuigen geslagen???

Mijn was is weer droog!! Heerlijk is dat toch, zou ook wel een droger willen, maar dan moet er eerst een elektricien komen om de boel aan te leggen, groep erbij dus.Geen geld voor momenteel....

Nu ff eten
Heej lieverds!

Jeetje, wat een gekwebbel hier! Gesjelliee! Ik hele dag bij ouders en schoonouders geweest en nog even de stad in om oranje-shirts te kopen... Vriendjelief en ik gaan waarschijnlijk as. zaterdag met onze vriendengroep naar Basel rijden om de kwartfinale daar te kijken... Leuk leuk!

Mja lastig verhaal waar hier over gesproken wordt... Gevoelens... Vooral wanneer een andere veel verdriet heeft... En hoe kan je iemand nou op zo'n moment helpen!? Vaak supermoeilijk! Maar er alleen al voor iemand te zijn is al genoeg! En heel raar, maar soms wat praktische dingen voor iemand kunnen doen kan al heel erg helpen. Gewoon omdat diegene er op dat moment even niet aan denkt of dat er niet bij kan hebben... Hoe is het nu met je broer Revival!? En met jou!!?

Marieke! Wat een sport-miep ben jij! Goed bezig! Hoeveel kilo ben je al kwijt!!? Maar wel lekker hoor! Voel je je dan ook lekker de laatste dagen daardoor!? Ik dus helemaal niet hier, want ben ongesteld en kan me dan zooo moeilijk ergens toe zetten... Blegh!

Porec, gestopt met roken!?!! WAUW! Inmiddels al 6 uur en 26 minuten ofzo!? Supergoed joh! Hou vol!!! Ennuh, slim dat ze ook de kosten van je sigaretten bij zo'n meter zetten, wat een dure hobby is dat zeg!!!

Nou ik even gauw richting beneden, oven piept dat de spinazieovenschotel klaar is... Mjammie!!!

Hoe is het met jou trouwens, Anne?!

Fijne avond meiden! Revival, weet je al wat de planning wordt?! Badavondje of naar vriendin!?!
Pps. Wat ben je heerlijk wispelturig met je avatar...
Wispelturig he... hihi. Vind deze wel leuk, denk dat die voorlopig zo blijft. Wat trouwens gaaf dat je naar Basel gaat Noor! Blijven jullie ook overnachten??

Ik kom even vertellen dat ik ben gegaan!!! Heb me tegen 17uur eindelijk van de bank afgeschopt, stofgezogen / gestofzuigd (*doorhalen wat niet van toepassing is) keuken opgeruimd en de sportschoenen aangetrokken... vorige keer 4x2 min. hardgelopen, wilde nu dus 5x2, maar ben zelfs 6x2 min gegaan. Volgende keer naar de 3 min. en zo wil ik het rustig aan opbouwen. Ben vrij blessuregevoelig dus niet te hard van stapel lopen. Nu even eten en vanavond nog even theeleuten met vriendin. Baaai!
Hooi Noor,

Jaja, het is een drukke zondag op dit topic!!

Wat leuk joh! Dat voetbalgebeuren...

Ja, ik heb een paar sportieve dagen, sport is ook wel een soort stressmanagement bij mij. Als ik me niet zo geweldig voel, is het beter dat ik iets ga doen om me vervolgens meer voldaan te voelen. Maar ja, ik ken die blegh dagen maar al te goed, dan ben ik ook niet vooruit te brangen qua sport.

Hoop dat je spinazieschotel lekker is, klinkt goed in ieder geval!

Fijne avond allen!
Hoi meiden,

Vanaf morgen ga ik er (weeer) voor. Heb echt weer een paar vreet-dagen achter de rug.. pfff. Kan nu ook moeilijk de knop omdraaien. Eet alles wat voor me staat :-/

Volgens mij ben ik ook zwaarder dan toen ik begon. Durf niet meer op de weegschaal... ahhh..

Misschien dat het helpt om morgen weer wat lijstjes te plaatsen.

Kom gauw weer terug.

Koppie (zelf gemaakte) soep eten met een broodje..

Groetjes
Wauw Revival!! Goed hoor! Petje af...

Gestofzuigd is het volgens mij... Ik denk altijd aan gedweild, zelfde soort activiteit en zo schrijf je het dus ook. Stofzuigen/dweilen = gestofzuigd/gedweild.

Inderdaad goed om rustig te beginnen, niemand die op een blessure zit te wachten!
En nu nog een berichtje voor GOUDVIS... wat een drukte hier

Goed om hier weer regelmatig te komen, tijd om in actie te komen als het echt de verkeerde kant op gaat! Plempen maar..

Verder wel alles ok met je?
Drie hoera-tjes voor Revival!

HOERA!

HOERA!

HOERA!

You go girl!!!

Mariekske, de spinazieschotel was heerlijk! Wat heb jij gegeten!? (of had je dat al gepost?)

Goudvis! Good to see you here again girl!!! En je gaat er dus weer keihard tegenaan! Nu écht he!?! Laat je niet gek maken meis! Ik ook weer vanaf morgen even goed bezig heb ik besloten, want merk dat ik op dit soort bleh-dagen heel raar en ongezond eet en daar krijg ik vervolgens weer totaal geen energie van en dan voel ik me nog bleh-er... Vicieuze cirkeltje he, je kent het wel...

Dus morgen weer even knallen!!!

Porec, al 12 uur niet gerookt!?!?!

Dank u! hahah!

Vriendin was niet thuis (das het risico als je spontaan langswipt) dus het is alsnog een hang / poets / tv / internet / aanrommel avondje geworden.

Oh ja, heb maar een klein beetje lasagne gegeten, als toetje gebakken banaan met rozijntjes en kaneel.

Goudvis, zet 'm op! Kom je weer vaker langs? Kan nét dat steuntje in de rug zijn wat je (blijkbaar) nodig hebt.

Truste!
Hier ook maar even mijn zonde opbiechten, heb een sigaret gerookt

Die stomme lieverd van me bood me 1tje aan, helemaal in twijfel of ik het deze keer meende of niet...gezegd dat ik toch écht niet wilde. En wat zegt ie: op 1 juli stop ik ook! Grote aktie plus ondersteuning via zijn werk vanaf die dag. Ik helemaal in de gloria: jippie we gaan het samen doen, hup een sigaretje erbij want we gaan het samen doen.

Sja , wat moet je nou dan....?
Shit happens
Ps, ben weer bij zinnen en vergeef mezelf die ene sigaret en blijf verder gestopt, want anders vind ik altijd wel weer een excuus! Zo!
Shit happens
Oh oh oh, Poretsjj... wat een excuus! Op je eigen kracht kan je het ook meid!! Daar heb jij toch helemaal geen van-je-vriend-z'n-werk-ondersteunings-actie bij nodig!?!
Je hebt helemaal gelijk Noor!

Nu lekker slapen, trusten
Shit happens
Oh, zie dat ik net te laat was met jou op je kop te geven, sjorrie...

Slaap zacht meid! Op naar een sigaretvrije maandag!
Ai Porec, balen... maar je hebt gelijk, je kan er wel van blijven balen maar je hebt m nu al gerookt. Trots op jezelf zijn dat je vandaag maar één sigaret hebt gerookt en geen 30!

Vriend komt net thuis, nemen nog een borrel en dan ook gauw bedje in... truste!!!
Goeiemorgen...

Zo begin van mij lijstje

O.. yoghurt met lijnzaadvezels + 1 ontbijtkoek.

Goed begin he

Zo op kraamvisite, dus daar maar de koekjes laten staan.

Ik wil eigenlijk een 'dieet' gaan volgen. Zit te twijfelen tussen Sonja B. of South Beach. Sonja is niet echt iets voor mij, maar een paar dingen uit dr boek kan ik misschien wel toepassen. South Beach is misschien wel iets, maar dan moet ik me er weer zo gaan inlezen.. Tja. Twijfel nog even. Ga eerst maar niet zoveel meer eten. Wil ook weer gaan sporten. Zit vol goede ideeen, nu nog lukken.

Porec.. jammer van die sigaret, maar net wat revival schrijft.. het was er 1 en geen 30. Dat is toch een goed begin. Wel fijn om samen te stoppen.. dat werkt toch beter.

Noor.. gaaf naar het EK. Wordt vast 1 groot feest.

Revival.. goed bezig ook. Ken je start to run van Evy? Dat is ook een ren programma. Misschien iets voor jouw?

Ik wil dat binnenkort ook weer gaan oppakken. Je kan die bestanden (gratis) op je ipod zetten en dan hardlopen. Zij bouwt het ook op. Elke les is 30 min.

Tot straks weer.

Groetjes
Goedemorgen allen!!

Hey Goudvis, goed om je hier te zien... Succes met het afslaan van de lekkernijen, altijd lastig vind ik zelf.

Ben benieuwd wat het wordt qua dieet... zelf ben ik er niet zo van. Het is handig, maar niet eeuwig vol te houden, vaak als je weer normaal gezond gaat eten kom je er van aan. Wel goed om op die manier even een beginnetje te maken, net even dat steuntje en houvast. South beach is toch zonder brood enzo? Dat zou ik erg lastig vinden volgens mij, ben een enorme broodliefhebber.

Tuurlijk gaan je goede voornemens lukken!! Wanneer ga je weer hardlopen/sporten?

Porec...... aaaaaaa, moeilijk he dat stoppen, goed dat je je niet laat verleiden om het uit te stellen tot 1 juli, zo is er inderdaad altijd wel wat. Het laatste jaar heb ik ook al zoveel pogingen tot stoppen gedaan, maar iedere keer zwicht ik weer, hardnekkige verslaving.

Met name het sigaretje in de ochtend vind ik onmisbaar, kopje koffie erbij enz.

Noor, ik had gisteren weer een restje macaroni. Omdat ik alleen ben maak ik vaak wat extra, scheelt weer geld en energie. Vanavond wil ik even een lekkere gezonde maaltijd nemen, veel groenten enzo. Iemand tips?

Tot latersss....
Goedemorgen!

Zeker een goed begin goudvis, ga zo door! Ik ken het south beach dieet niet, dus ik kan er niet over oordelen. Zelf zou ik niet gauw kiezen voor een dieet waarbij ik veel dingen zou moeten laten staan, zoals brood. Ben ook een broodliefhebber. Bovendien, misschien val je wel af als je het een paar weken / maanden laat staan, maar als je daarna wel weer brood gaat eten?? Dan zul je ws. net zo snel weer aankomen... ik ben sowieso niet echt een dieetfan, ik wil het gewoon proberen door gezond / verantwoord te eten en te bewegen. Volgens mij zijn dat de sleutels van afvallen! Maar ik kan me ook voorstellen dat iemand zich beter voelt bij een dieet, omdat je dan een soort houvast hebt. Vind trouwens dat Sonja een heleboel lekkere recepten heeft. Ik heb nog een bestand in mn mailbox met honderden SB-recepten. Voor de geinteresseerden, ik kan m doormailen! (he goudvis, had ik die niet eens van jou gekregen??)

Ik ken dat hardloop-programma wel wat je op je MP3 kunt zetten. Weet alleen nog niet of ik dat ga doen... heb nu een trainingsprogramma van internet gehaald, speciaal voor de 4 mijl. En moet dan eerst mn MP3 fixen, die zegt steeds 'error' als ik m aanzet... Heb al wel eens op dat topic zitten neuzen... misschien dat ik me er nog eens aan ga wagen.

Marieke, misschien lekker wokken? Lekker veel groente, wat rijst of aardappelpuree erbij en klaar. Evt. nog een stukje vis of vlees. Of garnalen wokken met veel groente, ook lekker. (als je ervan houdt tenminste) Of uhm... wat ik ook altijd lekker vind: rode kool met veel appel. Ik snij altijd nog één of twee appels in stukjes en die doe ik er nog extra door. Heb je groente én fruit, haasjtikke gesjond!! Ik hou dan vaak wel wat over, maar dat kan best twee dagen in de koelkast staan, en dan kan je er nog een keer van eten. Van rode kool kan je ook een lekkere ovenschotel maken met gehakt en aardappelpuree.

Uhm... een zak roerbakgroente in een tortilla (ja, ik ben een tortillajunk) is ook lekker. Beetje light kaas of boursin light erdoor, of de tortilla eers besmeuren met iets lekkers zoals guacemole of andere tortillasaus.

Of een maaltijdsalade met een paar aardappeltjes. Ook lekker! Oooh pastasalade!! Ook superlekker en je kan erdoor heen doen wat je wilt, en dus zo gezond maken als je zelf wilt.

Ideetjes genoeg?

Mijn lijstje tot nu toe:

O: thee, bbh light pindakaas

T: thee, plakje ontbijtkoek

Verder weet ik het nog niet!!

Fijne dag allemaal en tot laaaaater.... xxxx

P.S. Anne, was meelezen toch leuker dan meeschrijven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven