heeft jouw iPhone de wc overleefd?

19-10-2013 17:44 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeerde de wc rollen uit het prullenbakje in de wc te pakken en ja hoor, iPhone gleed uit mijn zak zo ploep...... In de wc die aan het doorspoelen was. Inmiddels ligt 'ie in een bak met rijst, nadat ik het water eruit heb geschud. Denk niet dat 'ie het gaat overleven, al doet op dit moment alles het nog behalve het toetsengeluid (die deed het sowieso niet altijd). Heeft jouw iPhone wel eens de wc overleefd?
Misschien een tip: als je naar de wc gaat gewoon je mobiel niet mee nemen?
Iemand een plakje cake ? :-)
De telefoon niet aanzetten !!!!en minimaal 2 dagen in de rijst. De iPhone van mijn vriend is uitgewassen en die doet het nog steeds. Heeft wel een nieuw microfoontje erin want dat was het enigste wat stuk was.
Hoezo pak je toiletrollen uit de prullenbak?
Dat overkwam me een jaar geleden op de sportschool, aaifoon doet het nog steeds. Ik heb hem gewoon afgedroogd en niet eens uitgezet. Maar ik had er wel een ruggedized hoesje omheen zitten.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Gewoon in de rijst laten liggen. Niet aanzetten inderdaad! De rijst trekt Aziaten aan die dan 's nachts stiekem je iPhone komen repareren.
Ja hier ook overleefd! Uitzetten en in de rijst. Komt hoop ik goed!
Elke dag is er een! Maak er dus elke dag een feestje van!
Ja, die van mij. Achterkant eraf gehaald en batterij eruit. Toen alles in de rijst. Na een paar dagen weer aangezet en hij deed het weer.
quote:onipaa schreef op 19 oktober 2013 @ 18:17:

Hoezo pak je toiletrollen uit de prullenbak?Ik doe dat als ik ongesteld ben en het rolletje toiletpapier met maandverband ergens in kwijt moet. Dat schuif ik in het rolletje en dat gooi ik in de prullenbak. Zo blijft het maandverband goed opgesloten
quote:MrsStanleyWalker schreef op zaterdag 19 oktober 2013 18:17 Dat overkwam me een jaar geleden op de sportschool, aaifoon doet het nog steeds. Ik heb hem gewoon afgedroogd en niet eens uitgezet. Maar ik had er wel een ruggedized hoesje omheen zitten.

Die had ik gelukkig ook. Jullie verhalen geven me hoop :Imao:

De wc-rollen gooi ik gewoon in de prullenbak, zonder zakje erin. Zakje doe ik er wel in bij maandelijkse periode hoor haha
Geen iphone maar wel een android. Ik heb de batterij er uit gehaald en de telefoon droog geföhnd op de lauwe stand .Hij deed het wel weer daarna.
quote:zomerfreak schreef op 19 oktober 2013 @ 18:39:

Gewoon in de rijst laten liggen. Niet aanzetten inderdaad! De rijst trekt Aziaten aan die dan 's nachts stiekem je iPhone komen repareren.
Een tip, ze verkopen hele handige zakjes (blauw, of roze) waar je je gebruikte tampons en maandverband in kan doen om het weg te gooien. Wel zo hygenisch!
Toestel niet meenemen naar kleinste kamertje, of daar een plankje maken om het gedurende het bezoek op te leggen?
quote:clemance schreef op 19 oktober 2013 @ 19:42:

Een tip, ze verkopen hele handige zakjes (blauw, of roze) waar je je gebruikte tampons en maandverband in kan doen om het weg te gooien. Wel zo hygenisch!Ja, en wel zo milieuvervuilend... Ik vind het hergebruiken van een wc-rolletje dan wel zo netjes, en net zo hygienisch. En die rolletjes heb je toch, als je toiletpapier gebruikt...
Mijn iPhone is kopje onder in bad gevallen. Bizar maar maar...niks aan de hand haha!!
Telefoon in de rijst en geduld hebben! Ik heb m'n simkaart eruit gehaald en een paar dagen in een andere telefoon gedaan. iPhone deed het weer, op één knopje na. Dat laten maken voor 25 euro en nu anderhalf jaar later werkt 'ie nog steeds perfect!!

Geduld dus!
quote:lionlily schreef op 19 oktober 2013 @ 19:53:

[...]

Ja, en wel zo milieuvervuilend... Ik vind het hergebruiken van een wc-rolletje dan wel zo netjes, en net zo hygienisch. En die rolletjes heb je toch, als je toiletpapier gebruikt...Ik gooi lege wcrolletjes altijd bij het oud papier. Op jouw manier kan dat niet. En als iets milieuvervuilend is, dan is het wel maandverband!!

En ik vind plastic zakjes een heel stuk hygenischer, maar dat is persoonlijk.
Jazeker, nu een jaar later doet ie het nog!
Ik hoor altijd alleen maar verhalen van iPhones die het direct niet meer doen na contact met water, maar dat blijkt toch mee te vallen. Gelukkig!
Die van mij is na 1,5 jaar toch uiteindelijk heel raar gaan doen en overleden. Maar dat was een van de oudere modellen, dus misschien was dat ook anders dan met die nieuwe.

Heb hem niet uitgezet toen en een paar dagen laten drogen in een heel warme ruimte. Hij deed het heel lang nog goed, maar begon later toch kuren te krijgen.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Mijn zoontje gooide vorig jaar mijn iPhone 4 in de wc. Ik zag hem uitgaan onder water voordat ik hem eruit viste. Paar dagen in een bak rijst en daarna weer kunnen gebruiken. Hij had wel wat kuren, maar niet onoverkomelijke.
Een smartphone houdt het ongeveer 18 seconden onder water uit, voordat ie echt de geest eraan geeft. Zo snel mogelijk eruit vissen ,drogen met een doek en (zoals al eerder vermeld) vocht laten trekken dmv rijst.

In de tussentijd absoluut niets met het toestel doen. Dus:

- niet aanzetten (ook niet om te zien of het scherm nog werkt

- niet drogen dmv lucht (droger, fohn, kachel, blower etc.)

- niet het water eruit proberen te 'slaan'

Dan zou de kans het grootst moeten zijn dat je toestel na afloop nog naar behoren werkt
.
Mijn iphone heeft de badkuip overleefd. Hij bleef gewoon aan, water eruit geschud en toen in een bad rijst gelegd. Na 2 dagen maar eens gekeken, licht van mijn scherm was stuk. Nieuw scherm erin voor 50 euro en hij deed het weer prima

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven