Onveilig

23-10-2013 20:18 38 berichten
Wat ik net weer had. Rij ik met mijn auto door een dorp heen met 30 km per uur. Komt er iemand achter mij rijden en waarschijnlijk ging het niet snel genoeg voor de persoon en dat was voor hem de reden om de grote lichten aan te zetten zodat ik dus bijna niks meer zag. Ik al behoorlijk afgeremd zodat hij/zij in kon halen maar dat deed hij niet. Bij een spoorovergang waar net een trein voorbij was ben ik even stil blijven staan om hem/haar voorbij te laten gaan, werd ook niet gedaan. Nou ja, dan ga ik toch. Tot zover had ik zoiets van; lekker kinderachtig. Vervolgens volgt diegene mij zo'n 8 kilometer met de grote lichten aan. Haalt hij/zij mij eindelijk ik en dacht ik (stomstomstom) wat jij kunt, kan ik ook. Dus hup, ik ook even de grote lichten aan zodat hij ook eens weet wat dat is. Zet diegene de auto zo'n 500 meter verder direct aan de kant om vervolgens mij weer met grote lichten te volgen. Toen had ik zoiets van HELP! Hij/zij is mij speciaal gevolgd. Na zo'n 5 kilometer deed hij eindelijk de grote lichten weer uit, seinde nog 2 keer en nam vervolgens afstand. Wat moet ik hier nou mee? Voelde mij op een gegeven moment echt niet meer veilig. Ik weet het kenteken nog wel.
Alle reacties Link kopieren
En wat wil je nu doen? De politie bellen dat er iemand achter je aan heeft gereden met groot licht?

En inderdaad niet zo slim om hem op dezelfde manier te achtervolgen. Volgende keer de wijste zijn en je niet gek laten maken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dom om zelf hetzelfde te doen, daardoor kreeg hij ook de behoefte om t terug te doen.

Verder zou ik niks doen maar voortaan niet meer stoppen om hem voor te laten gaan, gewoon rustig doorrijden.
Wat zou je er mee moeten? En hoe weet je nou zo zeker dat diegene jou gevolgd heeft en niet per ongeluk zijn grote lichten heeft aangezet en dezelfde kant op moest?

En mogelijk na jou actie exact hetzelfde dacht als jij..

Lekker laten gaan...
@himalaya ik ga niet de politie bellen omdat iemand met groot licht achter mij heeft gereden maar vond het een hele nare ervaring. En dat achtervolgen van mij; het was 500 meter. Maar goed, het blijft een domme actie van mijn kant.

@Weekend ik heb altijd zo'n behoefte dat als iemand achter mij loopt te drammen, om die maar voor te laten gaan. En helemaal als ze het grote licht aan doen. Ik zien nu nog steeds overal felle lichten
Je kan hier melding van maken bij de politie. Je kunt het kenteken doorgeven. Het kan zijn dat hij dit soort geintjes vaker flikt. En als er echt veel meldingen over een en dezelfde persoon binnenkomen gaan ze toch eens een kijkje nemen, en gebeurt het echt veeeel te vaak kan het weleens een reden zijn voor '' rijontzegging '' wie weet is hij wel al vaker gepakt met dit soort geintjes, of alcohol/drugs achter het stuur. En dan doen ze er wel wat mee

Ik heb dit een tijd geleden gehad bij zo'n turborotonde. Een man stond achter mij de hele tijd te duwen dat hij erlangs wilde.(Rechtse baan was bezet, Linkse niet) Maar alles stond potdicht op een begevenement kon hij er een klein stukje langs ( echt wringen) en dat deed hij dus ook, hij rijd zo tegen mijn spiegel aan! En rijd vervolgens meteen door. Ook melding gemaakt en dus die man deed het vaker en ze hebben er melding van gemaakt,wanneer hij dit nog een keer zou doen hij boete kreeg.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
De volgende keer de politie bellen. Dat heeft nu geen nut, omdat je zelf net zo fout bent geweest.
quote:eva-30 schreef op 23 oktober 2013 @ 20:27:

Wat zou je er mee moeten? En hoe weet je nou zo zeker dat diegene jou gevolgd heeft en niet per ongeluk zijn grote lichten heeft aangezet en dezelfde kant op moest?

En mogelijk na jou actie exact hetzelfde dacht als jij..

Lekker laten gaan...Hij had eerst de grote lichten niet aan en toen het niet snel genoeg ging, gingen de grote lichten aan. En dat volgen? Misschien heb je gelijk. Maar vond het vreemd dat hij dan de auto aan de kant zet om vervolgens weer achter mij aan te rijden terwijl hij mij eindelijk had ingehaald
quote:wished- schreef op 23 oktober 2013 @ 20:30:

Je kan hier melding van maken bij de politie. Je kunt het kenteken doorgeven. Het kan zijn dat hij dit soort geintjes vaker flikt. En als er echt veel meldingen over een en dezelfde persoon binnenkomen gaan ze toch eens een kijkje nemen, en gebeurt het echt veeeel te vaak kan het weleens een reden zijn voor '' rijontzegging '' wie weet is hij wel al vaker gepakt met dit soort geintjes, of alcohol/drugs achter het stuur. En dan doen ze er wel wat mee

Ik heb dit een tijd geleden gehad bij zo'n turborotonde. Een man stond achter mij de hele tijd te duwen dat hij erlangs wilde.(Rechtse baan was bezet, Linkse niet) Maar alles stond potdicht op een begevenement kon hij er een klein stukje langs ( echt wringen) en dat deed hij dus ook, hij rijd zo tegen mijn spiegel aan! En rijd vervolgens meteen door. Ook melding gemaakt en dus die man deed het vaker en ze hebben er melding van gemaakt,wanneer hij dit nog een keer zou doen hij boete kreeg.

Dat is een goede tip. Dankje!

Wat een asociale mensen heb je erbij zeg. Heb je de spiegel vergoed gekregen?
quote:Suus_90 schreef op 23 oktober 2013 @ 20:33:

[...]

Maar vond het vreemd dat hij dan de auto aan de kant zet om vervolgens weer achter mij aan te rijden terwijl hij mij eindelijk had ingehaald

Tja dat heb je zelf in werking gezet toch. Volgende keer niet meer in mee gaan.

En voor nu, zet het aan de kant. Die persoon is je opwinding niet waard. Het is een interpretatie/invulling van gedrag, die je hebt, wat mogelijk heel anders kan zijn. Daarnaast doe je jezelf geweld aan door je gelijk onveilig te voelen. Er is niks gebeurt alleen een beetje gesar wat beide kanten op ging en ben jij iemand waarbij een ander zich onveilig moet voelen? Volgens mij niet.

Ik vind het nogal wat, als ik hier lees dat je aangifte zou moeten doen.. Ok als iemand je spiegel er af rijdt, vind ik toch heel wat anders dan groot licht. En dat diegene je gevolgd is, dat is invulling. Weet je niet.
Daar zit toch zo'n lipje voor op je spiegel?

Verder dat soort mensen gewoon negeren. Aangifte doen...van wat precies?

Nou dat hebben wij dus laatste gedaan. Was een leuke patser die het niet trok om ingehaald te worden en dan rechts ging inhalen, om vervolgens weer 80 te gaan rijden en als je hem dan weer ging inhalen kwam hij je weer van rechts inhalen. Want een Ford mag niet harder dan een BMW ofzo ik weet het ook niet.

Wij dus kenteken genoteerd en de politie gebeld op hun 0900 nummer. "Ja rijdt u er nog naast?"

"Nee"

"Ja dan kunnen we er helaas niks mee, we kunnen alleen iets doen als die persoon op heterdaad betrapt wordt"

"Kunt u er dan iig een notitie van maken voor het geval er vaker meldingen over komen?"

"Nee sorry meneer dat kunnen we helaas niet doen"

Nou....fijn.
Geen aangifte. Er is ook niemand die vertelde om aangifte te doen en dit ben ik ook zeker niet van plan. Maar een melding maken zoals wished zei onthoud ik wel.

@matroesjka_ Heb inderdaad dat lipje gebruikt. Helaas werken die niet voor de zijspiegels

@eva Klopt, dat stukje heb ik in werking gezet maar de voorgaande 8 kilometer niet!

Maar alles stond potdicht op een begevenement Op een gegeven moment, bedoel je?
quote:matroesjka_ schreef op 23 oktober 2013 @ 20:43:

[...]

Nou dat hebben wij dus laatste gedaan. Was een leuke patser die het niet trok om ingehaald te worden en dan rechts ging inhalen, om vervolgens weer 80 te gaan rijden en als je hem dan weer ging inhalen kwam hij je weer van rechts inhalen. Want een Ford mag niet harder dan een BMW ofzo ik weet het ook niet.

Wij dus kenteken genoteerd en de politie gebeld op hun 0900 nummer. "Ja rijdt u er nog naast?"

"Nee"

"Ja dan kunnen we er helaas niks mee, we kunnen alleen iets doen als die persoon op heterdaad betrapt wordt"

"Kunt u er dan iig een notitie van maken voor het geval er vaker meldingen over komen?"

"Nee sorry meneer dat kunnen we helaas niet doen"

Nou....fijn.Joh, dat meen je! Nou, dan kan ik mij de moeite ook wel besparen om te bellen. Bedankt voor het delen van je ervaring
quote:Suus_90 schreef op 23 oktober 2013 @ 20:46:

[...]

Joh, dat meen je! Nou, dan kan ik mij de moeite ook wel besparen om te bellen. Bedankt voor het delen van je ervaringJe kunt het natuurlijk proberen! Misschien hadden wij gewoon de verkeerde aan de lijn. Je weet nooit.
Kenteken, kleur en type/model auto en beschrijving plus locatie ergens online zetten zodat Google het kan vinden. Is handig voor zijn volgende intimidatie slachtoffers
Nou, moet ik zeggen dat ik 30 rijden in een 50-zone ook altijd heel irritant vind. Weet niet of jij dat deed TO, maar daar word ik wel altijd wat baldadig van...
quote:millefleurs schreef op 23 oktober 2013 @ 20:57:

Nou, moet ik zeggen dat ik 30 rijden in een 50-zone ook altijd heel irritant vind. Weet niet of jij dat deed TO, maar daar word ik wel altijd wat baldadig van...Het was een 30 km zone. Daaropvolgend 60 km zone dus ook gewoon 60 gereden. En ben het met je eens, ik word er ook niet happy van als iemand 30 km rijd in een 50 km zone
quote:millefleurs schreef op 23 oktober 2013 @ 20:57:

Nou, moet ik zeggen dat ik 30 rijden in een 50-zone ook altijd heel irritant vind. Weet niet of jij dat deed TO, maar daar word ik wel altijd wat baldadig van...Ik heb hier in de winkelstraat er juist last van dat veel mensen niet doorhebben dat het een 30km gebied is omdat de straat zelf het gevoel van een 50km gebied geeft. En dan rijd ik vaak al 35-40 (afhankelijk van hoe druk het is met fietsers en voetganers) en dan gaat er zo'n mafklapper irritant lopen kleven of heel raar inhalen terwijl hij zelf gewoon niet goed uit zn doppen gekeken heeft
quote:quattro35 schreef op 23 oktober 2013 @ 20:52:

Kenteken, kleur en type/model auto en beschrijving plus locatie ergens online zetten zodat Google het kan vinden. Is handig voor zijn volgende intimidatie slachtoffersMag dit zomaar?
Was het niet dat lichten van de betreffende auto verkeerd afgesteld waren of reed met zware belading in de kofferbak, waardoor de lichten anders schenen.

Was het niet dat de bestuurder seinde omdat je verlichting niet goed werkte oid.?

Jij geeft de bestuurder 2x de kans om makkelijk in te kunnen halen en dat doet de persoon niet. Waarom dan niet vraag ik mij af.

In die 8 km. die hoogstwaarschijnlijk over een autoweg ging, had je geen tegenliggers, die verblind werden?

Die 5 km. die hij jou volgens jou jou volgde, was niet toevallig de enige autoweg tussen dorpie C en dorpie D? De kant die hij simpelweg ook op moest.

Waarom heb je niet even de binnenspiegel wat verzet, zodat je geen last van het licht had?
quote:limelight schreef op 23 oktober 2013 @ 21:00:

Was het niet dat lichten van de betreffende auto verkeerd afgesteld waren of reed met zware belading in de kofferbak, waardoor de lichten anders schenen.

Nee, was een heel duidelijk verschil

Was het niet dat de bestuurder seinde omdat je verlichting niet goed werkte oid.?

Dacht ik ook aan dus toen ik thuis was direct de verlichting gecontroleerd. Die is prima

Jij geeft de bestuurder 2x de kans om makkelijk in te kunnen halen en dat doet de persoon niet. Waarom dan niet vraag ik mij af.

Dat snap ik dus ook niet

In die 8 km. die hoogstwaarschijnlijk over een autoweg ging, had je geen tegenliggers, die verblind werden?

Meerdere tegenliggers. Er waren er 2 die seinden

Die 5 km. die hij jou volgens jou jou volgde, was niet toevallig de enige autoweg tussen dorpie C en dorpie D? De kant die hij simpelweg ook op moest.

Dat wel, dus dat zou goed kunnen

Waarom heb je niet even de binnenspiegel wat verzet, zodat je geen last van het licht had?

Heb ik gedaan maar had er alsnog last van. Ook mede door de zijspiegels
quote:matroesjka_ schreef op 23 oktober 2013 @ 21:00:

[...]

Ik heb hier in de winkelstraat er juist last van dat veel mensen niet doorhebben dat het een 30km gebied is omdat de straat zelf het gevoel van een 50km gebied geeft. En dan rijd ik vaak al 35-40 (afhankelijk van hoe druk het is met fietsers en voetganers) en dan gaat er zo'n mafklapper irritant lopen kleven of heel raar inhalen terwijl hij zelf gewoon niet goed uit zn doppen gekeken heeft Herkenbaar!!
quote:Suus_90 schreef op 23 oktober 2013 @ 21:00:

[...]

Mag dit zomaar?

Je kunt ook een dashcam video op youtube zetten als iemand iets zeer onveiligs uithaalt in het verkeer.

Zoiets als dit bijvoorbeeld:

www.youtube.com/watch?v=twM8tBFyXUY

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven