bucket list

23-10-2013 09:50 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik aan het nadenken over een bucket list. Waarom: Ik heb een slechte gezondheid en zit al 10 jaar voor 100% in de WAO.

Ik ben dus veel thuis en moet veel rekening houden met mijn fysieke beperking. Nu merk ik dat ik door de jaren heen veranderd ben. Vroeger was ik energiek, werkte 40 uur, ging stappen en vond veel leuk. Het is er langzaam ingeslopen, denk ik, maar ik merk dat ik niet meer zo veel interesse heb in dingen en daarmee bedoel ik dat ik niet meer zo blij of energiek kan worden van de dingen die ik nog wel kan. Dat zijn nl vooral zittende dingen en daar word ik altijd slaperig van. Van nature ben ik meer een bewegend type, maar dat kan gewoon niet meer. Ook niet aangepast. Ik wil hier niet in blijven hangen en toch naar dingen zoeken die ik kan en die ik leuk vind. Nu ben ik al 2 wk aan het nadenken en ik kom niet echt ver. Het lijkt wel of ik door mijn leventje van de afgelopen 10 jaar niet meer zo goed weet wat er in de wereld te koop is. Nu ben ik benieuwd wat zou jij op je lijstje zetten? Wie weet zit daar wel een idee bij voor mij!
Wat heb je tot nu toe?
Op mijn lijstje staat nog steeds emigreren. Op dit moment is die keuze dichterbij dan ooit.
Jeetje wat ongelovelijk rot voor je dat je de dingen die je wilt niet meer kan. Lijkt me een enorme aanpassing in je leven en het is alleen maar natuurlijk dat je daarvan in een dip raakt.

Heel goed dat je nu de koe bij de horens vat en een lijst wilt maken van de dingen die je nog wilt doen. Dat is de juiste instelling!

Wat heb je er al op staan?
Het begint met je instelling kesa, die is okay, want je wilt weer iets. Wat ook helpt is door je situatie niet te vergelijken met wat je kon toen je nog niet ziek was, maar met iemand die op bed moet liggen en nergens meer energie voor heeft. Ik heb ook een chronische ziekte en heb een bucketlist. Daarop staat: elke dag iets anders en gezond en lekker koken, themaschilderijen maken, elke week brieven voor Amnesty schrijven, liedjes vertalen en uit laten voeren, 1-daags museum organiseren. Er komen steeds nieuwe dingen bij en er gaan er weer af. Met sommige dingen ben ik wel een jaar bezig voor het wat wordt en ik heb ook niet altijd inspiratie. Ik schakel graag andere mensen in om verder te komen. Het helpt mij enorm, mijn leven is er veel leuker door geworden.
Dat heb ik dus ook, mijn bucketlist bestaat uit hele voor andere normale dingen als een goede dag structuur en gezonder eten en sport en meer met mijn kinderen kunnen doen als ik een goede periode heb.

Stomme dingen als huis op orde krijgen, stabieler worden en uiteindelijk weer werken betaald of vrijwilligerswerk.

Bij mijn gezonde vrienden staan dingen als verre reizen, parachute springen, die baan bij dat fantastische bedrijf.

Dat begrijp ik maar zijn voor mij onbelangrijke dingen.

Dus vertel, wat heb jij tot nu toe?
Mijn leven is al helemaal perfect dus ik heb niks te wensen

Maar vooruit: Feijenoord kampioen zien worden en die ene hele mooie racefiets kopen
Mijn wens is de staatsloterij winnen

Realistischer:

- mijn net gestarte opleiding goed afmaken

- bepaalde films zien/boeken lezen

- kinderen goed afleveren

- een mooie reis maken

- wat vaker musea bezoeken
quote:badmeester schreef op 23 oktober 2013 @ 10:46:

Maar vooruit: Feijenoord kampioen zien worden Dus wensen dat je heeeeeeeel oud wordt ...
quote:Naara schreef op 23 oktober 2013 @ 10:55:

[...]

Dus wensen dat je heeeeeeeel oud wordt ...

Haha ik houd zelf helemaal niet van voetbal, maar deze vind ik grappig!

Ik heb een hele lange lijst maar op dit moment staan moeder worden, verhuizen, en een gezond en slank lijf krijgen en houden bovenaan.
Mijn gezondheid en welzijn in perfecte staat. De rest zoek ik dan zelf wel uit.
quote:badmeester schreef op 23 oktober 2013 @ 10:46:

Maar vooruit: Feijenoord kampioen zien worden en die ene hele mooie racefiets kopenJij wil een huis kopen!
quote:hiltje schreef op 23 oktober 2013 @ 11:07:

[...]

Jij wil een huis kopen!Hiltje, de kans dat ik een huis koop is wel iets groter dan dat Feyenoord kampioen wordt ben ik bang......(rotNaara hihi)
Mijn fysieke toestand zorgt ervoor dat ik ook niet zo mobiel ben. Toch heb ik een enorme bucketlist. Mijn top 4 is als volgt:

- de opleiding die ik begonnen ben succesvol afronden en er voor zorgen dat ik ook met mijn beperkingen kan blijven werken (ik werk nu 100% vanuit huis)

- reizen (ook al ben ik slecht mobiel, ik wil nog veel plaatsen zien, en denk dus liever in mogelijkheden. Zo wilde ik met het vliegtuig de wereld rond, en nu denk ik, in de business class met korte tripjes en veel tussenstops of op een cruiseschip kan dat nog steeds)

- mijn huis opknappen en helemaal naar mijn zin maken (OK, ik kan niet meer zelf klussen, maar ik kan het wel uitbesteden)

- vrijwilligerswerk gaan doen (misschien bedrijven begeleiden via internet oid)
wauw wat een leuke reacties, dank jullie wel.

Brieven schrijven voor Amnesty ga ik op mijn lijstje zetten. Daar zou ik nou zelf nooit opkomen. Ik heb ook een paar plaatsen op de wereld waar ik heen wil, oa naar Australie, want daar woont mijn broer. Ik heb al gekeken hoe ik dat het handigst kan doen met tussenstop verblijf van bijv 2 dagen. Maar je hebt nu eenmaal een stuk van 14 uur vliegen die je niet in stukjes kan hakken dus dat weet ik nog niet hoe ik dat wel moet doen.

De feyenoord poster heeft mij wel op een iedee gebracht. Ik hou ontzettend veel van sporten, dit kan ik niet meer, maar ik kan wel gaan kijken naar wedstrijden. Ben echt blij met de reacties, want dat helpt mij om uit mijn mini box te denken.
quote:kesa schreef op 23 oktober 2013 @ 12:03:

Ik heb al gekeken hoe ik dat het handigst kan doen met tussenstop verblijf van bijv 2 dagen. Maar je hebt nu eenmaal een stuk van 14 uur vliegen die je niet in stukjes kan hakken dus dat weet ik nog niet hoe ik dat wel moet doen.

Jawel hoor, je kunt de reis eventueel in meerdere kortere trajecten opdelen. Je kunt bijv kijken naar A'dam-Dubai (6 uur), Dubai - Sri Lanka (ca 5 uur), Sri Lanka - Singapore (ik denk 2-3 uur?), Singapore - Bali (2 uur), Bali - Australie (4,5 uur) en dan nog een vervolgtraject naar je bestemming in Australie. Ik geloof dat Singapore Airlines tickets heeft waarbij je max 6 tussenstops kunt maken. Misschien een leuk uitzoekklusje voor op je bucket-list? :-)
Wat vervelend voor je zeg. Op mijn bucketlist staan eigenlijk alleen reizen die ik wil maken:

- Cuba

- elk eilandje op de Cariben

- Japan

- zuid-oost Azië

- Sri Lanka

- Malediven

en ga zo maar door ;)

Verder wil ik verhuizen en flink investeren in de inrichting naar mijn smaak.
oh nummerzoveel daar ga ik zeker achterheen. Ik hoor mijn broer altijd erover dat dat niet kan.....of misschien bedoelt die dat financieel haha. Dat zou toch fantastisch zijn. Zit al helemaal te fantaseren dat ik dan opeens voor z'n neus sta haha en dat hij alleen maar denkt: dit kan niet, dit kan niet.
quote:mylenamyla schreef op 23 oktober 2013 @ 12:24:

Wat vervelend voor je zeg. Op mijn bucketlist staan eigenlijk alleen reizen die ik wil maken:

- Cuba

- elk eilandje op de Cariben

- Japan

- zuid-oost Azië

- Sri Lanka

- Malediven

en ga zo maar door ;)

Verder wil ik verhuizen en flink investeren in de inrichting naar mijn smaak.Al die prachtige tropische eilandjes heb ik ook nog op mijn bucketlist staan. Ik ben er deels ook al geweest, maar er kan altijd meer bij. Cuba is fantastisch, de onbekendere Caraibische eilanden zijn dat ook, en de Malediven staat bij mij na 3 bezoeken met stip op 1. Vergeet je Mauritius, Seychellen en de eilanden in de Stille Zuidzee niet?
quote:kesa schreef op 23 oktober 2013 @ 13:31:

oh nummerzoveel daar ga ik zeker achterheen. Ik hoor mijn broer altijd erover dat dat niet kan.....of misschien bedoelt die dat financieel haha. Dat zou toch fantastisch zijn. Zit al helemaal te fantaseren dat ik dan opeens voor z'n neus sta haha en dat hij alleen maar denkt: dit kan niet, dit kan niet.Het moet mogelijk zijn! Het is alleen wel wat duurder en natuurlijk niet efficient gebruik van tijd. Maar als dat voor jou de manier is, gewoon doen! Succes met uitzoeken
Ik wil:

Een levende mol in het echt zien.

Naar Amerika gaan en dan vooral voor Wizarding World en New York.

Een boek schrijven.

Een koala vasthouden.

Italiaans leren.

Duiken.

J.K. Rowling ontmoeten.

Naar een bal gaan.

Trouwen en een gezin krijgen. Ik weet het, maar ik wil later heel graag huisje, boompje, beestje
Some flies are too awesome for the wall
ik had een bucketlist en deze is afgelopen jaar bijna helemaal afgevinkt... een reis door zuid amerika. ik ben bijna een jaar weggeweest en alles wat ik wilde is wel gelukt / gezien / gedaan.

en nu is het tijd voor een nieuwe list...

- een baan vinden in mijn vakgebied

- meer durven genieten van niksdoen en minder schuldig voelen als ik geen hol gedaan heb op een zondag bijvoorbeeld

- een aantal boeken "moet" ik nog lezen

- ooit een motor rijbewijs halen

- een keer Canada, Zuid Afrika en Cuba bezoeken want ook al heb ik nu zo veel gereisd er is nog meer!

- een naaicursus volgen
Ik heb ook een chroninsche aandoening (me/cvs) maar laat me daar bij mijn bucketlist niet door weerhouden eigenlijk... Als het iets is dat je echt, echt heel graag wil dan vind je daar vast een manier voor ;)

Bovendien, er moet ook altijd iets te dromen overblijven :D

Reizen:

- IJsland

- Nogmaals naar Canada

- New York, Florida, Grand Canyon

- Australië

- Sri Lanka

- Japan

- Zuidelijkste puntje van Zuid-Amerika

- transsiberië express

- St. Petersburg

Verder:

- Noorderlicht fotograferen

- boek schrijven

- Begeleidingstraject opzetten voor kinderen die qua onderwijs buiten de boot vallen

- Orthopedagogiek studeren.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik heb er nog niet echt lang over nagedacht maar:

Een brood bakken

Een Certificate of Proficiency in English (CPE) halen

Frans/Duits ophalen

Piano leren spelen

Birma-spoorlijn bezoeken
Ik word echt heel erg vrolijk van jullie en ik ben zo blij dat ik dit topic heb geopend. Heb helemaal lol dat iemand een levende mol wil zien, fantastisch haha. Ik heb wel een keer een dode gezien en zelfs geaaid, die beestje voelen aan als fluweel.

Ik merk dat ik energie van dit topic krijg. Dat bewijst maar weer eens wat voor invloed je geest heeft, want fysiek gezien is er geen mol veranderd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven