Onveilig

23-10-2013 20:18 38 berichten
Wat ik net weer had. Rij ik met mijn auto door een dorp heen met 30 km per uur. Komt er iemand achter mij rijden en waarschijnlijk ging het niet snel genoeg voor de persoon en dat was voor hem de reden om de grote lichten aan te zetten zodat ik dus bijna niks meer zag. Ik al behoorlijk afgeremd zodat hij/zij in kon halen maar dat deed hij niet. Bij een spoorovergang waar net een trein voorbij was ben ik even stil blijven staan om hem/haar voorbij te laten gaan, werd ook niet gedaan. Nou ja, dan ga ik toch. Tot zover had ik zoiets van; lekker kinderachtig. Vervolgens volgt diegene mij zo'n 8 kilometer met de grote lichten aan. Haalt hij/zij mij eindelijk ik en dacht ik (stomstomstom) wat jij kunt, kan ik ook. Dus hup, ik ook even de grote lichten aan zodat hij ook eens weet wat dat is. Zet diegene de auto zo'n 500 meter verder direct aan de kant om vervolgens mij weer met grote lichten te volgen. Toen had ik zoiets van HELP! Hij/zij is mij speciaal gevolgd. Na zo'n 5 kilometer deed hij eindelijk de grote lichten weer uit, seinde nog 2 keer en nam vervolgens afstand. Wat moet ik hier nou mee? Voelde mij op een gegeven moment echt niet meer veilig. Ik weet het kenteken nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Mannen op de weg in hun auto voelen zich vaak aangesproken door andere bestuurders. Die agressie is een soort territoriumdrang denk ik. Hun auto is hun bewegende territorium.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik wordt ook wel eens niet blij van zondagsrijders maar ik zou nooit van die gevaarlijke toeren uithalen! iemand verblinden, in zijn nek gaan zitten of andere fratsen, levensgevaarlijk als mensen daarvan schrikken of plotseling moeten remmen.

Dat soort patsermannen (het zijn altijd mannen) krijgen van mij een dikke middelvinger en een melding bij de politie.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet dat jij echt iets fout gedaan hebt. Zelf mag hij wel treiteren in het verkeer, maar 1x een koekje van eigen deeg en het is jouw fout en dus mag je ook maar geen melding maken? Hij/zij was er duidelijk op uit om te provoceren en je zal vast niet de eerste zijn die hier last heeft. Persoonlijk zou ik er dus wel een melding van maken.
My life ain't shit without me!
quote:quattro35 schreef op 23 oktober 2013 @ 21:07:

[...]

Je kunt ook een dashcam video op youtube zetten als iemand iets zeer onveiligs uithaalt in het verkeer.

Zoiets als dit bijvoorbeeld:

www.youtube.com/watch?v=twM8tBFyXUYDat filmpje stond ook op de telegraaf.
Als ik iets niet vertrouw rijd ik linea recta naar een politiebureau.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:betterself schreef op woensdag 23 oktober 2013 21:21 Ik vind het eigenlijk helemaal niet dat jij echt iets fout gedaan hebt. Zelf mag hij wel treiteren in het verkeer, maar 1x een koekje van eigen deeg en het is jouw fout en dus mag je ook maar geen melding maken? Hij/zij was er duidelijk op uit om te provoceren en je zal vast niet de eerste zijn die hier last heeft. Persoonlijk zou ik er dus wel een melding van maken.

Nouja, melding maken mag altijd. En natuurlijk is die vent een klier.

Maar om het nou 'terug te gaan doen'?

En daarna zeggen dat je je onveilig voelde. Ik vind het wel een beetje uitlokken en zij probeert op haar beurt ook weer te provoceren.

Maar dat neemt inderdaad niet weg dat die man fout zat.
quote:Suus_90 schreef op 23 oktober 2013 @ 20:34:

[...]

Dat is een goede tip. Dankje!

Wat een asociale mensen heb je erbij zeg. Heb je de spiegel vergoed gekregen?Er was niks te zien aan mijn spiegel. Het was echt een tikje, hij reed niet heel hard. Dus geen schade. Maar, toch vind ik het zooo associaal!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:matroesjka_ schreef op 23 oktober 2013 @ 20:43:

[...]

Nou dat hebben wij dus laatste gedaan. Was een leuke patser die het niet trok om ingehaald te worden en dan rechts ging inhalen, om vervolgens weer 80 te gaan rijden en als je hem dan weer ging inhalen kwam hij je weer van rechts inhalen. Want een Ford mag niet harder dan een BMW ofzo ik weet het ook niet.

Wij dus kenteken genoteerd en de politie gebeld op hun 0900 nummer. "Ja rijdt u er nog naast?"

"Nee"

"Ja dan kunnen we er helaas niks mee, we kunnen alleen iets doen als die persoon op heterdaad betrapt wordt"

"Kunt u er dan iig een notitie van maken voor het geval er vaker meldingen over komen?"

"Nee sorry meneer dat kunnen we helaas niet doen"

Nou....fijn.

Dat is wel erg vervelend ja.

Zou dat per politie verschillen of had deze agent in kwestie gewoon geen zin om er werk van te maken? Of wij hebben geluk gehad haha.

Nja het is wel vervelend, zulke aso's op de weg!
Wat zijn de meeste forummers lief...

In mijn jonge dagen deed ik de lichten uit, liet ze naderen en trapte dan vol op de rem.

Tegenwoordig ga ik dan 'lekker' 20 km p/u rijden, dat houden ze meestal geen twee minuten vol. Als ze dan langsscheuren met geheven middelvinger zwaai ik nog eens vriendelijk.

Bij ons in de buurt is er dus een stukje weg waar dit geregeld voorkomt. Die weg is tevens ook de enige uitrit voor de lokale McDrive. Gezien het hoge aantal Golfjes en afgetrapte GTI/TDI's heeft het wel met elkaar te maken.
Ik ga een melding maken. Misschien dat er al meer mensen wat hebben meegemaakt met deze wegpiraat en dat ze actie kunnen ondernemen.
Goedzo! Als meer mensen dat doen dan dringt het misschien eens door bij dit soort mensen dat het geen normaal gedrag is.
Goedzo TO!

Laat even weten wat ze gezegd hebben bij de politie! Ben wel benieuwd.
Heb een melding gemaakt. Heb verteld dat ik het behoorlijk asociaal rijgedrag vond en dat hij de hele tijd met de grote lichten achter mij bleef rijden. Mevrouw gaf eerst aan dat ze er niks mee konden aangezien dat ik niet op het moment zelf had gebeld maar nadat ik de situatie heb uitgelegd (inclusief mijn actie, zo eerlijk ben ik dan weer wel) heeft ze het toch vast gelegd. Moest mijn gegevens ook geven en als het goed is staat hij nu in het systeem.

Iedereen bedankt voor de adviezen en tips!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven