Canada kenners
zaterdag 19 oktober 2013 om 06:46
Een tijd geleden heb ik eens een Canada topic gezien, maar kan het niet meer vinden, vandaar opnieuw.
Begin december ga ik voor m'n werk weer naar Canada, het is een orienterend reisje, oftewel vakantie
Eerst een week in Toronto voor vergaderingen, en 2 dagen sightseeing en naar de Niagara falls. Daarna vlieg ik naar Calgary, daar 2 nachten, vervolgens naar Banff 2 nachten, Jasper 2 nachten en dan Lake Louise 2 nachten, en vanaf daar weer naar huis. Nu ken ik dat gebied van Canada totaal niet, en ben op zoek naar tips. Wat is leuk om te bekijken of te doen? Tips voor bezienswaardigheden en leuke restaurantjes of winkels of wat dan ook? En daarnaast, wat is de makkelijkste manier om te reizen van Calgary naar Banff naar Jasper naar Lake Louise? Wel iets van een red hound bus gevonden, is dit een aanrader?
Ieder geval, alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!
Begin december ga ik voor m'n werk weer naar Canada, het is een orienterend reisje, oftewel vakantie
Ieder geval, alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!
dinsdag 22 oktober 2013 om 23:18
Wow, de Fairmont keten, ben helemaal jaloers. Nou dan zul je wel flink verwend worden. Wij zijn een paar jaar geleden bij Lake Louise een lang weekend in Fairmont geweest, super!! Heerlijk eten, mooie zalen, etc. In Banff heb ik ooit een meerdaagse conference gehad in Fairmont, ook geweldig!
Optimist tot in de kist!
donderdag 24 oktober 2013 om 17:52
Lisbeth, ik woon vlakbij de Rockies en ben op allerlei tijdstippen in de bergen te vinden. Soms kan het zijn dat het nog bevroren is in Juni, maar het ligt zeker voor de helft open hoor. Mei/Juni zijn gewoon nog van die overgangs maanden, het kan al heel warm zijn, maar het kan ook nog sneeuwen.
Veel plezier!!
Veel plezier!!
donderdag 24 oktober 2013 om 21:46
Het is altijd leuk hier, he Sucker?
Nee maar echt dus.
Toch als je kunt kiezen ga dan zo laat mogelijk in Juni. En als je kunt en je combineert Vancouver en Calgary, reis dan van Vancouver naar Calgary.
Tweede helft van Juni zijn de meeste wegen open.
Maar er is hier zoveel te zien. Ik ben zelf bijv. gek op de Kananaskis. Mooi ruig en nog weinig bekend bij de buitenlandse toeristen.
Veel plezier en wie weet tot ziens!
Nee maar echt dus.
Toch als je kunt kiezen ga dan zo laat mogelijk in Juni. En als je kunt en je combineert Vancouver en Calgary, reis dan van Vancouver naar Calgary.
Tweede helft van Juni zijn de meeste wegen open.
Maar er is hier zoveel te zien. Ik ben zelf bijv. gek op de Kananaskis. Mooi ruig en nog weinig bekend bij de buitenlandse toeristen.
Veel plezier en wie weet tot ziens!
Optimist tot in de kist!
donderdag 7 november 2013 om 18:29
He mensen, zie dat hier canada-experts rondhangen, super!
Ik probeer mijn leerlingen meer over Canada bij te brengen en het lijkt me leuk om een field trip (jaja helemaal in the spirit) te houden in Nederland. Weten jullie nog mensen of plaatsen waar we heen zouden kunnen om meer te weten te komen over Canada en dan met name over de Mounties?
Alvast super bedankt!
Ik probeer mijn leerlingen meer over Canada bij te brengen en het lijkt me leuk om een field trip (jaja helemaal in the spirit) te houden in Nederland. Weten jullie nog mensen of plaatsen waar we heen zouden kunnen om meer te weten te komen over Canada en dan met name over de Mounties?
Alvast super bedankt!