vervelend iets

26-10-2013 10:07 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, Ik zit met een vraag. wat vinden jullie als mensen zeggen om af te spreken altijd misschien of even kijken? zijn dat afspraken maken? niet gewoon van ik kom wel of ik kom niet. ik zelf vind dat erg irritant.een keer is niet erg maar iedere keer zeg maar. ik word daar zelf onzeker van. wat is jullie mening?
Geen idee, ik snap je zin niet..
Gaat dit weer over dat lot uit de loterij van een kerel van je?
Niets. Ik zeg dat ook vaak ivm best heel druk schema. Iets leuks heeft soms mindere prioriteit dan even rust in die drukte en dan kijk ik wel hoe het loopt. Maar iemand steeds last minute afzeggen kan niet.
Mijn mening is dat je terug naar school moet.
Oh, doe ik ook wel eens. Dan heb ik wel interesse maar of ik heb even geen agenda bij de hand of heb er niet meteen zin in. Dan kom ik er later op terug met een datum.
nee die net maar over het algemeen
Veel mensen doen dat ook wel bij mij maar dat zijn natuurlijk geen afspraken. Het is gewoon om wat te zeggen aan het einde van een gesprek of verjaardag. Mensen waarmee ik echt af wil spreken, spreek ik meteen een datum af.
Ik heb daar ook een hekel aan!!! ik heb ook een vriendin die dat altijd doet. Nooit ja of nee , maar 'ik kijk wel even'..... Nou , laat dan maar zitten.

van die mensen die alles op het laatst willen beslissen en niet iets willen plannen
ja want vaak is zij ook best druk of ze kijkt hoe ze zich voelt ofzo. een vriendin van mij
ja klopt anniepannie. met sommigen is het ook meteen en datum of tijd prikken
Oh, kijken hoe ik me voel ook altijd. Afspreken is onder voorbehoud, door chronische ziekte ben ik vaak ziek/misselijk dus soms zeg ik af. Gelukkig doet niemand daar moeilijk over hoewel het vaak jammer is
Ik doe dat ook vaak. Soms omdat ik mijn agenda niet uit mijn hoofd weet, soms omdat ik thuis even wil overleggen.
Tegen mij zeg je nooit okee dat is goed!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je bent er zelf bij als je probeert een afspraak te maken, dus zeg dan uit je zef dat je een datum, een tijd en een plaats wilt afspreken.
Als ik zeg misschien kan je er meestal vanuit gaan dat het nee is.

En datums prikken hou ik sowieso niet van.
Ik prik alleen data voor m'n allerliefste vrienden. De rest blijft over voor 'gaatjes' in m'n schema. Want ik hou namelijk gewoon niet van plannen, ik ben iemand van de spontane uitjes.
Ik zeg vaak dat ik even moet kijken omdat ik nog even met mijn vriend wil overleggen. Ik vind het juist raar als mensen afspraken maken zonder even te kijken. Naar mijn ervaring zijn dat de afspraken die later ook worden afgezegd juist omdat ze niet even hebben gekeken of het ook uitkomt.
Ik stel vragen als "Zullen we binnenkort weer eens wat gaan eten" o.i.d. meestal via mail of what's app. Dan dwing ik de ander niet om meteen te beslissen maar geef ik iemand de ruimte om even over het verzoek na te denken of te overleggen of in een agenda te kijken. Ik vind dat zelf ook fijner.

Ik ben zelf een planner. Ik heb ook vrienden die van de 'spontane' afspraken zijn maar die zie ik daardoor minder omdat als zij één dag vantevoren iets willen afspreken, mijn agenda vaak al vol zit. Ik heb één vriend die dat bij iedereen doet en dan klaagt dat iedereen het weekend altijd al volgepland heeft en dat er dan geen ruimte meer is voor hem. Tja...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven