Pinterest

28-10-2013 22:56 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit fenomeen al een paar maal voorbij zien konen. Hier en op facebook. Zojuist eens gaan neuzen maar ik begrijp niet wat het is, hoe het werkt en waar het voor dient. Enlighten me.....
Vroeger knipten mensen plaatjes van hun favoriete auto/huis/boot/tuin/interieur uit een tijdschrift, nu doen ze dan soms pinsgewijs online?

Zelfde idee maar dan digitaal

(Ik heb er geen account, maar dit leek mij een logische verklaring)
En dat deel je vervolgens. Wat is daar het praktische nut van? Kan me nl alleen maar iets persoonlijks voorstellen bij een plakboek.
Je kan ook privéboorden maken zodat je het niet hoeft te delen.

Ik heb het gebruikt om inspiratie en ideeën op te doen voor de layout van mijn scriptie, lekkere recepten, ideeën om mijn haar in te vlechten, enz... Maar ik deel het niet want dat vind ik weer irritant
Achter elk plaatje kan een link zitten. Zo kom je bijvoorbeeld op een pagina waar uitgelegd staat hoe je iets zelf kunt maken. Handige plek dus ook om sites bij elkaar te bewaren. Op pinterest staan fantastisch creatieve ideeën. Erg leuk om daar met bijv het inrichten van ons huis gebruik van te maken! Ik gebruik het veel, voor diverse doeleinden!
The eyes are useless when the mind is blind.
Pinterest is inderdaad net een plakboek, je kan bijvoorbeeld een foto die je mooi vindt pinnen en dan komt ie op je lijst en dan kan je hem later weer bekijken.

Ik gebruik het vooral voor knutsel ideeën.

Als ik dus een plaatje zie van een knutsel pin ik die en heb ik binnen de kortste keren een hele lijst.

Ik vindt vooral de creatieve ideeën voor in bijvoorbeeld je huis of knutsels erg leuk :Imao:

Je kan uit verschillende categorieën kiezen zoals populair, kinderen, huis, enz.

Ik wordt er altijd helemaal creatief van

Je kan ook zelf iets pinnen als je iets moois ziet op een site en het delen met anderen.
Maar leg mij dan uit wat er anders is dan aan bijvoorbeeld googlen. Dan heb ik ook in een oogopslag alles te pakken over een onderwerp.
Bij Google moet je gericht zoeken, bij Pinterest wordt je in belangrijke mate ook geïnspireerd door borden die andere mensen verzameld hebben.
Het is wel een beetje het zelfde maar ik vindt het leuker omdat het allemaal plaatjes zijn die stapsgewijs iets laten zien en dat ik mijn eigen lijsten kan maken.

Ook vindt ik het leuk dat er zoveel verschillende dingen/onderwerpen zijn.

Het werkt ook vele malen lekkerder dan google.

1 plaatje staat voor mij gelijk aan een site en meerdere ideeën.

Ik klik op het plaatje en dan kom ik meteen op de site.
Ja idd bootje, door andere mensen hun pis wordt ik weer geïnspireerd ?
Pis= pins natuurlijk
quote:heartlove schreef op maandag 28 oktober 2013 23:28 Ja idd bootje, door andere mensen hun pis wordt ik weer geïnspireerd ?

Soort van moodboards ter inspiratie. Ik kijk er graag op.
quote:Bergje65 schreef op 28 oktober 2013 @ 23:16:

Maar leg mij dan uit wat er anders is dan aan bijvoorbeeld googlen. Dan heb ik ook in een oogopslag alles te pakken over een onderwerp.Als je het terug wilt vinden, dan moet je dus weer googlen. Als je het pint op je eigen bord, dan bewaar je het dus. Je kunt het veel makkelijker terugvinden. Je kunt allerlei moodboards aanmaken over ieder onderwerp wat je wilt. Met google kun je dat nooit zo vastleggen.
quote:zeeuwsknoopje schreef op maandag 28 oktober 2013 23:31

Soort van moodboards ter inspiratie. Ik kijk er graag op.

Soort van moodboards ter inspiratie. Ik kijk er graag op."

Idd
Ik gebruik het als moodboard. Handig om te bewaren, terug te kijken en uit te breiden.
Je kunt pins zien als de 'Favorites' - 'Favorieten' in je browser.

Heb jij ook niet zo'n lange lijst van zaken die je zo graag wil bewaren, nog een keer terug wil lezen.. handige tips die je wil onthouden?

Zo'n lijst wordt ontzettend lang, on overzichtelijk. en vaak heb je al geen idee meer wat je een jaar geleden voor naam aan je 'favorite' hebt gehangen. Dus als je wat zoekt.. onvindbaar!

Door elk bord een eigen onderwerp te geven hou je het overzichtelijk. Het is dus al vanaf dag 1 belangrijk je eigen interesses een eigen bord te geven. Veel mensen pinnen eerst in het wilde weg, en zien dan net als bij 'favorites' door de bomen het bos niet meer

Voorbeeldje

Ik heb een bord recepten. Maar.. Mijn interesse voor koken, bakken en eten is groot. Dus mijn bord recepten is al snel erg vol. Ik heb dus meerdere food-boards voor brood, desserts, taarten, cakes, bbq, drankjes, pasta, kip, soep.. en ga zo maar door.

Daarnaast kun je op 2 manieren pinnen

1) je kunt al browsend op internet tegen leuke sites aanlopen, sites waarvan je denkt "Hé! die wil ik onthouden" .. die kun je pinnen op je bord, het bord wat linkt met die interesse.

2) je kunt mensen met dezelfde interesses gaan 'volgen' op pinterest, op de homepage, een soort tijdlijn als facebook, komen de pins die mensen die je volgt voorbij .. die kun je "Re-pinnen" dus op een van je eigen borden zetten. Ontzettend handig, want door de foto's zie je meteen waar het over gaat. Je gaat dus opzoek naar mensen die net als jij van tuinieren, koken, haken of bijvoorbeeld bepaalde sierraden houden.

Pinterest werkt ontzettend goed voor mensen die visueel zijn ingesteld. Ik ben zo iemand. Geef me zo'n board met plaatjes van desserts, en aan de hand van de foto's weet ik weer wat het is, en wat ik wil gaan maken..

Het delen, dat delen gaat als vanzelf.

Mensen die op Facebook hebt, of in Google+ krijgen een melding dat jij als hun vriend een Pinterest account hebt aangemaakt. Zij kunnen beslissen je dan te gaan volgen.

Daarnaast zoeken mensen op interesse, onderwerp, kleur of wat dan ook.. en dan krijgen ze borden (of pins, of mensen) die over dat specifieke onderwerp gaan. Zij kunnen van die borden re-pinnen, of ze kunnen dat bord gaan volgen.

Ben je eenmaal lekker op dreef met bepaalde onderwerpen, dus begint je bord lekker vol te staan, vol met inspiratie, dan pikt Pinterest dat op, en laat jou in de lijst met opties zien als mensen zoeken.. zo groeit vanzelf het aantal mensen dat je volgt.

let op, het is geen must, je hoeft niemand te volgen, je hoeft geen volgers te hebben.. In principe kun je gewoon lekker zelf je gang gaan, ..

Ik heb zo een board waar ik wel zo'n 700 volgers heb, er zijn blijkbaar erg veel mensen met die interesse, en ik heb er zo'n 2000 pins op staan.. dus een bord met erg veel inspiratie.

Voor mij is het echt ontspanning, heerlijk op de bank onderuit, en op de tablet pinnen.. al scrollend door al die fotos van mijn favo onderwerpen begint mijn brein te fantaseren, te bedenken hoe ik bijvoorbeeld de kerstboom ga neerzetten, of hoe ik een bepaald dinner ga opzetten. Of wat ik met een bepaald hoekje in de tuin wil doen.

Pas op... je kunt verdwalen en de meest fantastische dingen tegen komen :D

Het is mij (en al veel meer mensen) meerdere malen overkomen dat je op je klokkie kijkt en denkt.. verhips.. het is al 01:30 Helemaal verdwaald!
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Wat ik dan weer niet snap, en dat geldt ook voor Welke.nl, je vindt de mooiste foto's van eten, maar heel vaak zie je alleen maar een foto, en geen recept. Wat heb je er dan aan, denk ik dan, of mis ik nu iets?
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Bij Pinterest kan je meestal doorklikken naar de bron van de afbeelding.

Ik gebruik het zelf voor illustratie en kunst, recepten en DIY projecten.

Ik heb ook een We Heart It account, maar dat is vooral handig als je even snel een afbeelding op wilt opslaan en niet zo zeer om nieuwe afbeeldingen te zoeken.
Je ziet inderdaad alleen een foto maar zoals ninika al aangeeft moet je doorklikken.. Dus op de foto klikken, soms zit er geen link achter, voor een handige tip niet zo erg, maar bij een recept bijvoorbeeld wel eens lastig..

De foto's zijn je 'herkenningspunt'.. Daarop vind je iets terug
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ik heb meerdere borden. Maar 1 voorbeeld is bijvoorbeeld orginele cadeauideeen als ik gedurende het jaar op internet leuke ideeën ergens tegenkom dan pin ik ze op het bord. Dit jaar waren er een paar vrienden die een speciale leeftijd bereikte en waar ik wat speciaals voor wilde doen. Dan scroll ik even tussen de ideeën die ik op mijn bord in de loop van de tijd heb verzameld en kies ik er een uit.
Hoi hoe werkt het dan. Als ik op een webiste een leuke foto zie die ik aan mijn moodboard zou willen toevoegen, wat doe ik dan concreet?
Dan druk je op het knopje Pin en dan pin je hem op het bord waar je hem wilt hebben. Deze borden kun je dus vooraf of tijdens aanmaken. Je moet dus wel een pinterest account hebben.
Die heb ik inmiddels aangemaakt maar als ik op een willekeurige website ben dan staat er nergens pin. Kan je alleen pinnen want je op pinterest vindt?
quote:amy2010 schreef op 29 oktober 2013 @ 18:00:

Die heb ik inmiddels aangemaakt maar als ik op een willekeurige website ben dan staat er nergens pin. Kan je alleen pinnen want je op pinterest vindt?

je hebt verschillende mogelijkheden of er staat bij het artikel een P om te pinnen net zoals als dat er een F staat om te delen op facebook.

Of je hebt in een ander tabblad je pinterest open en dan kies je een nieuwe pin maken en dan kopieer je de link van die website erin.

vervolgens geeft pinterest aan welke foto's je kan pinnen van die website.

hier staat ook wel veel

uitleg pinterest
Yes, gelukt. Thx.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven