Overzicht folders

29-10-2013 17:16 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje: op het werk hebben wij een afdelingsserver met daaronder ongeveer 40 folders en daaronder ook weer veel subfolders. Graag wil ik in Windows 7 de hele server structuur dus alle folders met alle subfoldertjes en de weer daaronder vallende folders zichtbaar maken en printen. In het verre verleden heb ik daarvoor ooit een tool gebruikt maar ik vind deze niet terug. Wie kan me helpen?
Printscreen, plakken in Paint en dan printen?
Helaas, voor een printscreen is de lijst veel te lang. Ik heb het dan echt over 8-10 pagina's. Er bestond een tool voor om alles zichtbaar te maken... Vind 'm helaas niet terug.
Ik gebruik altijd de Freeware versie van Directory List Print Pro.

Als je daar even op zoekt, dan vind je het wel. Is erg eenvoudig in gebruik.
Kun je niet een soort organogram maken?
quote:MissFiled schreef op 29 oktober 2013 @ 17:57:

Ik gebruik altijd de Freeware versie van Directory List Print Pro.

Als je daar even op zoekt, dan vind je het wel. Is erg eenvoudig in gebruik.ik ga ook even hierop zoeken wij hebben ook zoiets maar is onbegonnen werk om dat allemaal uit te schrijven.
Ik gebruik het heel veel voor mijn werk, en het is super handig! Als je er vragen over hebt, laat het maar even weten, ik heb nog wel een uitgekleed zelf gemaakt handleidinkje liggen ;)
Mijn lief is ITer die veel met servers doet, maar die kent daar geen tooltje voor.....

Los daar van, 8 tot 10 pagina's...wow....tijd om op te schonen
Ik heb het tooltje onlangs gebruikt om een fileshare in kaart te brengen waar ruim 10.000 mappen op stonden.....
Bedankt voor jullie reacties.

MissFiled, ik ben vandaag vrij, maar ga de Freeware versie van Directory List Print Pro morgen gelijk uitproberen!

Inderdaad hoog tijd om de server op te schonen:-).
Vandaag het programma Directory List Print gebruikt en het werkt geweldig. Ik schrok wel toen ik zo duidelijk zag hoeveel er in de loop van de afgelopen jaren op onze afdelingsshare is opgeslagen. Dit klusje is in ieder geval dus de moeite waard!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven