Frituurvet
donderdag 31 oktober 2013 om 15:28
Hallo allemaal,
Zoals velen van ons hebben wij een frituurpan thuis. Wij frituren 1 keer in de week, heerlijk! Alleen nu vraag ik mij af welk frituurvet jullie gebruiken, vast of vloeibaar, merk of gewoon van de Lidl? Of frituren in olie hoor ik ook wel vaak. En wat is nou het voordeligst om te gebruiken want die flessen zijn best prijzig vind ik.
Zoals velen van ons hebben wij een frituurpan thuis. Wij frituren 1 keer in de week, heerlijk! Alleen nu vraag ik mij af welk frituurvet jullie gebruiken, vast of vloeibaar, merk of gewoon van de Lidl? Of frituren in olie hoor ik ook wel vaak. En wat is nou het voordeligst om te gebruiken want die flessen zijn best prijzig vind ik.
Droom niet je leven maar leef je dromen
donderdag 31 oktober 2013 om 15:59
donderdag 31 oktober 2013 om 16:02
quote:denachtzuster schreef op 31 oktober 2013 @ 15:59:
Ik heb trouwens geen enkele moeite met (incidenteel) ongezond eten. Onze kinderen krijgen ook gewoon patat, chips enzo. Ik vind frituurpannen alleen enorm ranzige pannen, wat je er ook ingooit.Klopt het blijven vieze dingen maar het is wel goedkoper dan dat je elke keer naard e snackbar gaat!
Ik heb trouwens geen enkele moeite met (incidenteel) ongezond eten. Onze kinderen krijgen ook gewoon patat, chips enzo. Ik vind frituurpannen alleen enorm ranzige pannen, wat je er ook ingooit.Klopt het blijven vieze dingen maar het is wel goedkoper dan dat je elke keer naard e snackbar gaat!
Droom niet je leven maar leef je dromen
donderdag 31 oktober 2013 om 16:21
Ik gebruik een vlloeibaar frituurvet van Diamant de lekkerste frietjes bak ik ermee. De oude fles bewaar ik ook als het vet oud begint te worden giet ik het erin over. En wil je je pan mooi schoon hebben zet hem dan een nacht in een vuilniszak met een schaaltje amoniak zak goed afsluiten. De volgende dag haal je het vet heel makkelijk weg.
Friet uit de snackbar halen is ook prijzig dat zo'n fles heb je snel terug verdiend.
Friet uit de snackbar halen is ook prijzig dat zo'n fles heb je snel terug verdiend.
donderdag 31 oktober 2013 om 16:26
Zonnebloemolie is dus echt niet gezond, is echt slecht in in te bakken.
http://mens-en-gezondheid ... n-het-juiste-gebruik.html
http://mens-en-gezondheid ... n-het-juiste-gebruik.html
donderdag 31 oktober 2013 om 16:26
quote:bootje_op_de_golven schreef op 31 oktober 2013 @ 16:23:
Vloeibaar, want die blokken zijn nog ongezonder. Gewoon AH 3 liter. Frituren in zonnebloemolie is ongezonder ivm de verhitte deeltjes die heel slecht zijn daarvan.Het stinkt wel een stuk minder.
Vloeibaar, want die blokken zijn nog ongezonder. Gewoon AH 3 liter. Frituren in zonnebloemolie is ongezonder ivm de verhitte deeltjes die heel slecht zijn daarvan.Het stinkt wel een stuk minder.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
donderdag 31 oktober 2013 om 16:36
donderdag 31 oktober 2013 om 17:24
Wij hebben frituur olie. Dat is gezonder dan echt vet. En ik vind het nog lekkerder ook, en nog makkelijker schoon te maken ook nog. Alleen maar voordelen dus. De prijs, het is ietsjes goedkoper maar scheelt niet heel veel ( het is inderdaad vrij prijzig)
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet