Frituurvet

31-10-2013 15:28 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Zoals velen van ons hebben wij een frituurpan thuis. Wij frituren 1 keer in de week, heerlijk! Alleen nu vraag ik mij af welk frituurvet jullie gebruiken, vast of vloeibaar, merk of gewoon van de Lidl? Of frituren in olie hoor ik ook wel vaak. En wat is nou het voordeligst om te gebruiken want die flessen zijn best prijzig vind ik.
Droom niet je leven maar leef je dromen
Ik gebruik gewoon de vloeibare van de Lidl idd. Het goedkoopst en ik vind de vloeibare minder ranzig dan zo'n blok ...
Hard frituurvet is super ongezond.
verba volant, scripta manent.
Wij hebben geen frituurpan en willen er ook geen. Ik vind eten uit de frituurpan echt ranzig.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
quote:denachtzuster schreef op 31 oktober 2013 @ 15:51:

Wij hebben geen frituurpan en willen er ook geen. Ik vind eten uit de frituurpan echt ranzig.

Dat vraagt Wolfje niet.

Vloeibaar is (relatief) gezonder.
Ik heb altijd zonnebloemolie van de Euroshopper. Supergoedkoop en het is toch allemaal net zo ongezond.
Ik heb de vloeibare van ah huismerk.
quote:lionlily schreef op 31 oktober 2013 @ 15:53:

[...]

Dat vraagt Wolfje niet.

Vloeibaar is (relatief) gezonder.

Dat is waar.

Neem dan zonnebloemolie.
Ik heb trouwens geen enkele moeite met (incidenteel) ongezond eten. Onze kinderen krijgen ook gewoon patat, chips enzo. Ik vind frituurpannen alleen enorm ranzige pannen, wat je er ook ingooit.
quote:denachtzuster schreef op 31 oktober 2013 @ 15:59:

Ik heb trouwens geen enkele moeite met (incidenteel) ongezond eten. Onze kinderen krijgen ook gewoon patat, chips enzo. Ik vind frituurpannen alleen enorm ranzige pannen, wat je er ook ingooit.Klopt het blijven vieze dingen maar het is wel goedkoper dan dat je elke keer naard e snackbar gaat!
Ik gebruik gewoon de blokken (aldi). Ik kreeg de pan van mijn moeder en die gebruikt altijd vrij dure olie. Maar eer ik die ketel schoon had... daar had zelfs de dasty moeite mee. Wat een zooi.
Gewoon zonnebloem olie euroshopper goedkoopste frituurpan giet spul weer in de fles. Binnenpan in de vaarwasser met deksel en element maak je schoon met ontvetter en schoon die pan nog geen 2 minuten werk
Ik gebruik een vlloeibaar frituurvet van Diamant de lekkerste frietjes bak ik ermee. De oude fles bewaar ik ook als het vet oud begint te worden giet ik het erin over. En wil je je pan mooi schoon hebben zet hem dan een nacht in een vuilniszak met een schaaltje amoniak zak goed afsluiten. De volgende dag haal je het vet heel makkelijk weg.

Friet uit de snackbar halen is ook prijzig dat zo'n fles heb je snel terug verdiend.
Vloeibaar, want die blokken zijn nog ongezonder. Gewoon AH 3 liter. Frituren in zonnebloemolie is ongezonder ivm de verhitte deeltjes die heel slecht zijn daarvan.
Wij gaan eens per week naar de friettent. Heb wel een pan staan, maar vind het zo'n vies ding. En schoonmaken is helemaal een ramp. Dochter krijgt ook gewoon een paar frietjes en een stukje frikandel. Eens per week mag ze ongezond eten vinden we
Zonnebloemolie is dus echt niet gezond, is echt slecht in in te bakken.

http://mens-en-gezondheid ... n-het-juiste-gebruik.html
quote:bootje_op_de_golven schreef op 31 oktober 2013 @ 16:23:

Vloeibaar, want die blokken zijn nog ongezonder. Gewoon AH 3 liter. Frituren in zonnebloemolie is ongezonder ivm de verhitte deeltjes die heel slecht zijn daarvan.Het stinkt wel een stuk minder.
Ik bak in vloeibaar wat in de aanbieding is. Vind het schoonmaken niet heel erg. Voor het vet heb ik zo'n kraantje aan de pan. Dan de binnenpan en de deksel in de gootsteen met kokend water en een vaatwastablet. Laten weken en daarna haal je het vet er zo af.
Wij hebben frituur olie. Dat is gezonder dan echt vet. En ik vind het nog lekkerder ook, en nog makkelijker schoon te maken ook nog. Alleen maar voordelen dus. De prijs, het is ietsjes goedkoper maar scheelt niet heel veel ( het is inderdaad vrij prijzig)
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik frituur in vloeibaar frituurvet van de Aldi. Zonnebloemolie vind ik niet lekker.
Vast vet lijkt mij ook helemaal niks. Ik heb nu meestal vloeibaar frituurvet van jumbo of Lidl. Vind het zonde om zo'n hele dure fles te gaan kopen.
Frituurolie van de Lidl, na een paar keer frituren zeef ik hem en gebruik hem nog een paar keer en dan verversen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven