Rustig café Utrecht CS

31-10-2013 22:03 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kent een horecagelegenheid op maximaal 5 minuten lopen van Utrecht Centraal, waar je 's middags rustig een kop koffie kunt drinken en een zakelijk gesprek voeren? Vroeger zat er een ideale stationsrestauratie in de stationshal, De Tijd, maar die is er helaas niet meer.
Starbucks in het ns-gebouw?
Belgisch cafe/restautant Olivier, direct achter Hoog Catharijne.

Gevestigd in een oude kerk.

Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Olivier en rustig? Ik weet niet wanneer TO erheen moet, maar op vrijdagmiddag (en misschien ook op andere dagen) stikt het daar van de studenten en de akoestiek is daar erg eh...gewoon herrie
Hm, Starbucks ben ik niet zo'n fan van (te MacDonalds-achtig) maar dat Olivier ziet er precies goed uit!
Oh, lees nu de reactie over de akoestiek en herrie op vrijdagmiddag. Desperate Housewive, is het dan gewoon roezemoes-herrie, typisch Grand Cafe zeg maar, of staat er ook keiharde muziek aan?
Ja, als je tijdens borrel- of etenstijd binnenvalt is het druk en rumoerig, klopt, ook omdat het een hoog plafond heeft.

Maar een zakelijke kop koffie stel ik me voor op een woensdagochtend, ofzo.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik zag trouwens, toen ik de locatie van Oliver opzocht, dat er ook nog altijd een La Place restaurant van V&D in Hoog Catharijne zit. Jaren geleden was dat ook wel een rustige, stationsrestauratie-achtige plek (met een prachtig uitzicht over de stad). Is dat nog zo?
Ik vind het echt herrie. Maar ik ben er een keer gaan eten 's avonds en toen stond er muziek aan ook. Weet niet of dat 's middags ook is.

Maar Starbucks mcDonalds-achtig? Ik vind het juist altijd heerlijk rustig en gezellige zitjes. Alleen is die in het ns-gebouw volgens mij niet zo knus als normaal. Is een grotere open ruimte met een Starbucks in een hoekje.
Ow haha! Ik wilde laplace noemen, maar dacht dat je dat dan ook niks zou vinden die zit er nog ja, met prachtig uitzicht!
quote:Very__Cherry schreef op 31 oktober 2013 @ 22:19:

Ja, als je tijdens borrel- of etenstijd binnenvalt is het druk en rumoerig, klopt, ook omdat het een hoog plafond heeft.

Maar een zakelijke kop koffie stel ik me voor op een woensdagochtend, ofzo.Vrijdagmiddag 14 uur... Rumoer op zich is niet zo'n probleem, Grand Cafe zou perfect zijn. Maar wat niet oke zou zijn is als er allemaal schreeuwende mensen rond de bar staan en er keiharde muziek wordt gedraaid.
Vrijdagmiddag 14 uur zou ik Olivier niet durven dan. Studenten hebben al vroeg weekend zeg maar
NH Hotel aan het Jaarbeursplein. Als je de uitgang aan het einde van de perrons neemt (Van Sijpesteinkade) is het maar een paar minuten lopen vanaf CS. In de lobby kun je prima zakelijk afspreken, mijn man is zzp'er en doet dat vaak en ik heb het ook wel eens gedaan. Rustig, fijne zitjes, lekkere broodjes en gratis WiFi.
Misschien heb ik een verkeerd beeld van de Starbucks! Het komt denk ik door het imago, met wegwerpbekers en Amerikaanse koffies met siropen erin en zo, dat ik MacDonalds-associaties erbij heb. Maar La Place zou weleens geschikt kunnen zijn.
NH Hotel, dát is een goede! Kom daar weleens langs dus ik weet hoe die zitjes er uitzien. Want die kun je zien vanaf de straat, toch? Nooit bij stilgestaan dat je daar ook naartoe kunt als je niet in het hotel logeert. Helemaal goed, Karenina, bedankt voor de tip!
Desperate Housewive en Very Cherry ook bedankt voor het meedenken en de tips natuurlijk!
Is het NH hotel goed bereikbaar momenteel met alle verbouwingen daar enzo? Zou daar wel even naar kijken iig.

En bij Starbucks krijg je gewoon een mok voor je koffie als je daar gaat zitten. Voor onderweg idd een wegwerpbeker
Zeyn is misschien ook wel geschikt, zit op het jaarbeursplein naast het beatrixtheater.
Zeyn ziet er ook goed uit! Fijn om meerdere opties te hebben. Ook handig voor toekomstige afspraken.
Graag gedaan hoor, die tip! :-) En ja, je kunt een gedeelte van de zitjes inderdaad zien als je erlangs fietst, maar verder naar achter is het nog veel groter.

Wat betreft de bereikbaarheid: ze zijn inderdaad van alles aan het doen daar op de Van Sijpesteijnkade, maar je kunt er nog gewoon door hoor. Ook de tunnel onder de sporen is gewoon open.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven