Alleen

03-11-2013 08:24 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.

Ik ben 73 Jaar en nu helemaal alleen.

Ik heb geen Familie meer mijn 4 broers en zus en ouders zijn overleden.

Mijn zus 2.Maanden geleden.

Mijn Moeder 5.Jaar geleden.

Mijn broers 10 Jaar geleden.

Mijn moeder door ouderdom en mijn broers en zus aan Kanker.

Zelf heb ik geen kinderen.

Mijn man is overleden toen ik nog een stuk jonger was.

Met wie kan ik hier over praten want ben nu heel vaak alleen.

Groeten.

Greet
quote:himalaya schreef op 03 november 2013 @ 08:29:

Het Libelle forum. Of bij de koffie-ochtenden in het buurthuis. Hier hebben we allemaal een mening.

Jezus mens wat een zielige reactie. Hoe zou je reageren als dit je moeder zou zijn? Denk effe na.

Greet wat goed van je dat je in actie komt. Het lijkt me verschrikkelijk om eenzaam te zijn. Of iig je eenzaam te voelen. Welkom
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Hallo Greet,

Is er misschien een Humanitas of stichting MEE in jouw gemeente? Daar hebben ze vaak praatgroepen of vrijwilligers voor huisbezoek, en misschien trekt het jou na een tijdje om zelf vrijwilliger daar te worden. En het zijn heus niet alleen maar zielige mensen die zich daar opgeven voor een praatje.

Het forum is lekker makkelijk, vooral in de winter want je hoeft de kou niet in, maar echt nieuwe mensen leren kennen, is leuker. Misschien wordt er ook ergens in de buurt een cursus gegeven die je leuk vindt, je bent nooit te oud om te leren
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hoi Greet,

Als je gaat zoeken naar bv 50+forums kom je op fora's die dichter bij je leeftijd liggen.

Vaak is er bij wijkcentrums altijd wat te doen voor 50+ers. Zelf ben ik 35+er en stiekem jaloers erop ;). Er is zoveel te doen. Door ziekte werk ik niet meer en zijn sociale contacten heel beperkt geworden. Gelukkig zijn er online genoeg fora's altijd gezellig.

Voor jouw heb je seniorenvereniging etc. daar kan je contact mee maken om te vragen wat er te doen is voor jouw leeftijd.

ps: er wordt hier over libelleforum gesproken. volgens mij heb je ook het margrietforum.
Och er zijn zoveel forums, en het is niet verboden van meerdere lid te zijn.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Hallo mevrouw Greet,

U klinkt als iemand die nog best jong van hart is, anders zou u ook geen moderne communicatiemiddelen gebruiken. Maar er zijn meer mensen van uw leeftijd die nog zo in het leven staan hoor! Mijn oma bijvoorbeeld is in de 80, maar heeft een iPhone, een tablet en een digitale camera. Van haar weet ik dat zij, samen met mijn opa, graag bridge speelt. Wellicht dat u via activiteiten mensen van uw leeftijd kunt ontmoeten?
.
En waar is jouw reactie op Greet, Oj?
quote:Very__Cherry schreef op 03 november 2013 @ 10:46:

[...]

Jezus mens wat een zielige reactie. Hoe zou je reageren als dit je moeder zou zijn? Denk effe na.

Greet wat goed van je dat je in actie komt. Het lijkt me verschrikkelijk om eenzaam te zijn. Of iig je eenzaam te voelen. Welkom

+1

Hima, (weer) met je verkeerde been uit bed gestapt, heb je tegenwoordig wel vaak last van volgens mij.

Greet, kijk rustig rond, zowel hier op het forum als bij de sites van de tips en dan vind je je weg wel op dit of een ander forum.

Ik kijk naar Geer en Goor en merk dat er nog veel mensen op leeftijd vrijwilligerswerk doen en wie weet wat daar voor contacten weer uitkomen.

Fijne zondag en succes met nieuwe contacten opdoen en leeftijd is inderdaad maar een getal!

Welkom! Iedereen mag hier zijn zorgen wegschrijven,raad vragen of over ditjes en datjes praten. Van jong tot oud vind je hier op dit forum denk ik. In het begin misschien een beetje wennen aan alle ongezouten meningen,maar we zijn er uiteindelijk wel voor elkaar
Stel je niet zo aan oddjobx het merendeel van de forummers is positief naar Greet toe.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:MarianneDavids schreef op 03 november 2013 @ 10:41:

[...]

Je bent zo oud als je je voelt.Sommigen hier zijn mentaal een stuk ouder dan Greet.
Ga in therapie!
Haha, nu hebben we wel genoeg geschreven over leeftijd me dunkt.

Greet, als je wilt vertellen waar je nu vooral tegenaan loopt, we zijn er hoor.

Eenzaamheid sucks (om maar even een hedendaagse term te gebruiken), en veel mensen kennen het. Ik ook.

De deur gaat van binnenuit open, en die stap heb je gezet door hiet te schrijven. Je zet die deur open, mensen kunnen (weer) contact met je maken en vragen naar je verhaal.

Een verhaal dat ik graag zou willen horen, als je het wilt vertellen.

Hopelijk geniet je van de herstige zon, het waait lekker en de zon schijnt , een fijne dag gewenst!

Misia
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Hoi Greet,

welkom hoor, er zijn hier wel meer oudjes zoals ikzelf, en natuurlijk Yasmijn. En verder doet leeftijd er helemaal niet toe.

Schrijf lekker mee op de pijlers waarvan ze je aanspreken. Er schrijft hier van alles, pubers, huismoeders, kinderhaters (nou eentje dan), mannen met en zonder exen, mensen die geliefden verloren hebben of gaan verliezen, mensen met werk, zonder werk, gezond of gehandicapt.

Voor iedereen is plek.
quote:oddjobx schreef op 03 november 2013 @ 12:26:

Jezus, wat een zooitje bij elkaar geraapt passief edoch effectief wegpestenden.

Geen ziel van hout, maar van beton.

Greet vraagt of ze effies wat kwijt kan, en niet waar er ergens een cursus loempia schilderen is voor de kerst.

Zagen jullie niet dat terwijl jullie nog geestelijk aan 't urineren waren, Greet al na een half uur monddood was?

Eh, behalve de mij onbekende, en gelijk onvergetelijke hart van goud, Cinna.

En Misia. VC verbaasde me ook.

Marianne sloeg een bruggetje, en D, N, Y, R, en A openden onder voorbehoud.

Maar laat de wereld nou 'ns een poepie ruiken, en KUS gewoon, praát, whatever..Loempia schilderen? Ik zweer het Odd, jij bent een BEO
quote:greet1940 schreef op 03 november 2013 @ 08:24:

Met wie kan ik hier over praten want ben nu heel vaak alleen.

Je kan hier gewoon je verhaal doen, Greet. Ik weet zeker dat er mensen mee gaan schrijven op je topic; tenslotte is verlies en eenzaamheid niet alleen iets wat ouderen ervaren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Greet vraagt of ze effies wat kwijt kan, en niet waar er ergens een cursus loempia schilderen is voor de kerst.

Dit.

Welkom Greet, gewoon typen op dit forum en je leeftijd maakt niets uit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En oddjob:

Hoe bedenk je het? Geweldig die loempia beschilderen voor kerst!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Eigenlijk vind ik 70plus wel een toevoeging voor het VF. Een 70 plusser heeft toch weer een hele andere kijk op dingen dan 30+, 40+ of iemand van Yasmijns leeftijd.
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 november 2013 @ 13:20:

Eigenlijk vind ik 70plus wel een toevoeging voor het VF.

of iemand van Yasmijns leeftijd.Yasmijn is 70 min, toch?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Sowieso.

Het maakt mij niet uit hoe oud iemand is hier het gaat er mij om wat ze schrijven. Greet voel jij je iets minder eenzaam als je hier schrijft?
quote:Enn schreef op 03 november 2013 @ 13:24:

Sowieso.

Het maakt mij niet uit hoe oud iemand is hier het gaat er mij om wat ze schrijven. Greet voel jij je iet minder eenzaam als je hier schrijft?Ik denk dat Greet even druk is.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Kan. Ik lees het wel.
[quote] Zagen jullie niet dat terwijl jullie nog geestelijk aan 't urineren waren, Greet al na een half uur monddood was?[quote]

Waar kan je dat zien? kan ik er opletten de volgende keer.

thanx
Dag Greet,

Mijn oma heeft dezelfde leeftijd ongeveer. Zij gaat iedere ochtend zwemmen bij het buurtbad, en heeft daar inmiddels een vaste club dames. Na het zwemmen gaan ze nu ook vaak eens per week wat thee drinken.

Verder heeft zij zich aangemeld bij een bridgeclub, maar er zijn natuurlijk vele andere activiteiten te bedenken!

Ondanks dat je hier van harte welkom bent, denk ik dat je meer contacten en/of ideeën op zult doen bij de Margriet of de Libelle.

Sterkte in ieder geval! En ik vind het bewonderenswaardig dat je de stap neemt om hulp te vragen, dat lijkt me niet makkelijk.

Eh, behalve de mij onbekende, en gelijk onvergetelijke hart van goud, Cinna.

En Misia. VC verbaasde me ook.

Verbaasde?

Wat ken je me toch slecht Oddje.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven