Werk & Studie alle pijlers

Stage

04-11-2013 17:08 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een 17 (in januari 18) jarige student die de opleiding 'medewerker evenementenorganisatie' volgt. Ik zit in het tweede jaar, en dit jaar moeten wij ook weer stage lopen. Ik heb al verschillende bedrijven gemaild (theaters, concert zalen) maar geen een bedrijf zoekt een stagiaire in de periode van januari t/m juni 2014.. Mijn vraag is dus: weet iemand een stage adres in de omgeving van Tilburg (Breda, Den Bosch, Eindhoven) die iets te maken hebben met het organiseren van evenementen?

Het probleem is ook dat ik niet te ver kan, omdat ik pas vanaf april een gratis OV chipkaart heb, en het dus nog een paar maanden 'zelf' moet betalen.
En zelf betalen kan niet, omdat?
Moet het per se in Nederland zijn of mag het ook buitenland zijn?
Krijg motto niet verwijderd :-)
quote:sandt schreef op 04 november 2013 @ 17:18:

En zelf betalen kan niet, omdat?

Omdat je op je 17e nog geen bakken met geld verdient?

Maar, je zou een eventuele stagevergoeding wel kunnen investeren in treinkaartjes.
Heeft school geen stage bureau?
quote:Lifeforever schreef op 04 november 2013 @ 17:32:

[...]

Omdat je op je 17e nog geen bakken met geld verdient?

Maar, je zou een eventuele stagevergoeding wel kunnen investeren in treinkaartjes.

Dat snap ik, maar er zijn bij studenten soms twee soorten van iets niet kunnen betalen:

1 Dat kan ik niet zelf betalen, want het geld van mijn bijbaan hebben mijn ouders nodig voor de boodschappen, sinds mijn pa geen baan meer heeft en mijn ouders in de bijstand zitten.

2 Dat kan ik niet zelf betalen want dan houd ik geen geld meer over om te stappen/op wintersport te gaan etc etc etc.

Maak nogal wat uit voor het advies dat ik zou willen geven.

Een stage is investeren in je toekomst, en dat kost geld. Door jezelf een beperking op te leggen bij het zoeken naar een plek, beperk je jezelf heel erg. Ik zou mijn kind aanraden eerst een stageplek te zoeken en dan pas te gaan kijken, naar hoe je er kunt komen, en of je er kunt komen. Of dat je dat probleem anders kunt tackelen. Mijn zus heeft ooit in een leegstaande aanleunwoning gezeten voor een stage. Blokverwarming dus alleen de kosten voor electra en water. Viel reuze mee uiteindelijk! Een klasgenoot van mij zat ooit maanden bij haar tante in huis voor een stage. Er zijn meer mogelijkheden als je ze maar wilt zien!
Hoi Aubrey,

heeft de stage momenteel wel prioriteit nr1?

Gr,

Pepijn
quote:pepijn78 schreef op 04 november 2013 @ 19:34:

Hoi Aubrey,

heeft de stage momenteel wel prioriteit nr1?

Gr,

PepijnNou, inderdaad! Je plemt je verzoek op vivaforum en de rest gaat vanzelf? Dacht het niet! Zo'n topic moet je wel onderhouden, bijvoorbeeld door antwoord te geven op de vragen. Op viva meestal meteen want anders zakt je topic al snel de vergetelheid in!
Studeer je aan ROC Tilburg?
Try before you quit
Mbomarkt al geprobeerd? Heb ik al mijn stages vandaan!
Sandt: Daar heb je ook gelijk in. Mijn beste vriend komt van het LWOO, gaat bijna afstuderen op het HBO. Heeft veel stage's ver van huis gelopen, ook doordeweeks slapen bij familie. Volgend jaar gaat hij verder studeren in een ander land. Ik zelf heb ook ooit een stage van paar uur verderop aangenomen, puur omdat in mijn werkveld al enorm banenverlies is, en ook stagiaires overbodig zijn. Als je wil, kom je er wel. Tenminste, als je wil.. Prioriteiten stellen.

Ik ben ook blij dat ik dit gedaan heb, ik heb nu ook diploma's op zak, dankzij die stage.
quote:ranny1989 schreef op 04 november 2013 @ 22:18:

Sandt: Daar heb je ook gelijk in. Mijn beste vriend komt van het LWOO, gaat bijna afstuderen op het HBO. Heeft veel stage's ver van huis gelopen, ook doordeweeks slapen bij familie. Volgend jaar gaat hij verder studeren in een ander land. Ik zelf heb ook ooit een stage van paar uur verderop aangenomen, puur omdat in mijn werkveld al enorm banenverlies is, en ook stagiaires overbodig zijn. Als je wil, kom je er wel. Tenminste, als je wil.. Prioriteiten stellen.

Ik ben ook blij dat ik dit gedaan heb, ik heb nu ook diploma's op zak, dankzij die stage.Denken in mogelijkheden, niet in moeilijkheden!
Heb je al uitgezocht hoe het zit met vervroegd OV aanvragen? Ik weet niet hoe het zit met mbo, maar op hbo kan het in sommige gevallen wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven