GVB Klaagtopic

06-11-2013 23:36 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
De bus rijdt 20 minuten om door werkzaamheden aan een tramspoor, de tram vertrekt niet meer op tijd zoals voorheen, maar wanneer het personeel zin heeft om achter hun koffie vandaan te komen en ondanks de nieuwe zeeeer ruime metro (waar ze er volgens mij maar twee van hebben die ze sporadisch inzetten in de spits) word je in een veel te korte metro gepropt (als je er nog bij kunt tenminste) die ze in de spits inzetten. ALS de metro al komt, want op magische wijze kan er zomaar een metro uitvallen ( waar gaat die dan heen??) en schalt de irritante stem van de GVB mevrouw over het perron: Beste reizigers, op lijn x is een metro uitgevallen, kijk op de displays voor de vertrektijd van de eerstvolgende metro. TRUT! Ik moet naar kantoor!!!

Nog meer mensen met een diepgewortelde haat voor de we-don't-care mentaliteit van het GVB?
Maar nu ben je het kwijt helpt het?
Een beetje
Wat is GVB dan? (Ik ben een provincietrutje met een auto)
Openbaar vervoer in Amsterdam, helaas ben ik daaraan gebonden want ik heb geen auto
Gemeentelijk VervoersBedrijf. Dacht ik. Amsterdam toch?

In Rotterdam hebben we de RET. Rot En Traag in de volksmond. Officieel staat het voor Rotterdamse Elektrische Tram maar daar trapt niemand meer in
Ik kon geen goede afkorting vinden voor GVB behalve GodVerBomme
De minachting van dit "bedrijf" voor zijn klanten grenst bijna aan het absurde.

Zou een paar a4'tjes kunnen vullen met GVD ergernissen...

Maar daar heb ik nu even geen zin in, wil zo nog lekker slapen.

Snel weg uit dit topic
Slaap lekker, morgenochtend weer gezellig plakken in de metro
quote:ladygodiva19 schreef op 06 november 2013 @ 23:52:

Slaap lekker, morgenochtend weer gezellig plakken in de metro Gelukkig is het jaren geleden dat ik met de spits het ov in moest, succes morgen
Dan wil ik even klagen over al die mensen die bij een bus of tram instappen zonder dat ze de bestuurder gedag zeggen. Dat vind ik zo asociaal!
Ik weet weer waarom we niet in Amsterdam zijn gaan wonen toen we konden kiezen, maar lekker op 't platteland. Met auto's en onafhankelijkheid.

En frisse lucht.

En alle grote steden op 30 minuten rijden.

Met de auto.
Sinds een tijdje reis ik met de GVB, gezien een nieuwe baan in Amsterdam.

Dagelijks met metro 54 van en naar Gein....

En na jaren NS valt dit me 100% mee! Nog geen ergernis gehad terwijl ik het al een paar maanden dagelijks doe!
Geen Verbinding Bovengronds
Doe mij maar een bakkie pleur...!
Nou ik houd mijn hart nu al vast voor wat er zo komen gaat!

Voor de gebruikers van de trams in Amsterdam wel bekend: de conducteurs op de trams die alle attracties opnoemen bij elke halte. Sommigen doen dat ALTIJD, ook om half 8 als er overduidelijk geen toeristen in de tram zitten: "Leidseplein, enterteenmunt erria, schouwburg, Leidsestraat, Max Euweplein, HardRock Café, de Balie, Vondelpark, Paradiso, DeLaMar Theater". Hey! Wij zijn geen toeristen, hoor!
quote:alcoholvrij schreef op donderdag 07 november 2013 08:09 Geen Verbinding Bovengronds
Taralina en dan wil ik klagen over connexxion chauffeurs die me nors aankijken als ik "goedemorgen" of "tot ziens" zeg
We hebben dus vastgesteld dat het niet uitmaakt of je het wel of niet doet..

Ik doe het wel altijd, wel zo netjes
Ach ergens snap ik het ook wel. Je blijft bezig als buschauffeur haha...
Haha Matroesjka. Herkenbaar. En dan kijkt hij je aan van: Wat nou goedemorgen? Ik zit nog een paar uur vast in deze bus, jij mag er lekker uit.

Toen ik nog vaak om 6.00 met de eerste bus richting werk ging had ik dan juist weer een chauffeur die extreem vrolijk goedemorgen zei.

Dat je denkt: pfff het is 6.00 uur!!! Net wakker man.

Maar ik groet ook altijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven