Ondersteuning Windows XP stopt.

09-11-2013 20:53 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net bij kassa dat Windows gaat stoppen met het ondersteunen van Windows XP.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... pport-help

Nu zal ik waarschijnlijk nog een van de weinigen zijn die deze besturingssysteem nog gebruikt.

Ik ben benieuwd wat anderen doen. Massaal sparen voor windows 8, of toch XP blijven gebruiken. Je wordt bijna gedwongen een nieuwe pc aan te schaffen.

Ik ga zelf wat financiele tegenslagen (in ziektekosten) tegemoet, ook al heb ik een aardig zakcentje opgebouwd. Gelukkig heb ik mn smartphone nog en is mn pc in de afgelopen 3 maanden 10 minuten aangeweest. Dus ik kan nog wachten tot het beter gaat.

Dus wat doe jij als xp gebruiker? Je pc oppimpen, sparen om een nieuwe te kopen of xp blijven gebruiken. Of net als ik je smartphone gebruiken en zien waar het schip strand?
Volgens mij hoort deze topic bij Actueel thuis trouwens.
Volgens mij hoort deze topic bij Actueel thuis trouwens
De ondersteuning stopt, maar je kunt het toch gewoon boven gebruiken?
Tja, XP is al zo verschrikkelijk oud. En als je maar zo weinig je pc gebruikt, maakt het ook niet veel uit. Het is iets minder veilig, maar geen ramp van wereldformaat. Geen enkele reden dus om ineens iets anders te gaan doen.

Bovendien is je computer al minimaal 7 jaar oud, toen kwam Vista uit. Niet echt reden om te klagen dus.
Mijn XP-pc is al een tijdje niet/nauwelijks in gebruik.Mogelijkheid overwogen om geheugen 'bij te prikken' want met recente versie van een browser werken gaat al erg lastig nu...

Bericht over stoppen van ondersteuning las ik al ergens (metro/spits?), dus besloten de desktop tzt te vervangen door Windows8. (er mankeert meer aan de pc dan de geheugencapaciteit).

Op mijn werk hebben we ook nog één of meer XP-s zag ik afgelopen week. Moeten die in april de deur uit?? (is er een pc-kenner in de zaal?)
Ik gebruik ook XP.

Volgens mij zeiden ze op kassa dat nog zo'm 30 % op XP draait in Nederland.

Misschien toch maar andere tweedehands pc kopen.balen

Smartphone heb ik niet en wil ik niet
Dat zijn geen correcte cijfers Miedo. In die zin dat de cijfers wel kloppen, maar dat zijn voor een groot deel bedrijfspc's. En die worden anders onderhouden door Microsoft, want dat is een andere vraag. Er zijn nog maar heel erg weinig consumentenpc's met XP en die staan vooral in tweedewereldlanden.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 09 november 2013 @ 21:00:

Tja, XP is al zo verschrikkelijk oud. En als je maar zo weinig je pc gebruikt, maakt het ook niet veel uit. Het is iets minder veilig, maar geen ramp van wereldformaat. Geen enkele reden dus om ineens iets anders te gaan doen. Kun je in simpele (niet-ict) taal uitleggen wat er per 8 april anders is? Mijn eigen desktop gaat toch wel weg, maar ken nog genoeg mensen die wel XP hebben t die 30% behoren en weet als digibeet niet wat ik ze erover kan aanraden/uitleggen.
Als je studeert of in het onderwijs werkt kun je voor een paar tientjes een nieuw besturingssysteem kopen. Maar dan moet je computer dat wel aankunnen. Ik zou sparen voor een nieuwe, deze is waarschijnlijk echt al oud.
Er is niets anders, behalve dat er geen updates uitkomen als er nieuwe (grote) beveiligingsrisico's worden ontdekt. Aan de andere kant vinden de meeste 'besmettingen' toch al plaats via XP, omdat het een kwetsbaar systeem is.
Ik klaag verder ook niet, maar vroeg het me gewoon af..

Maar ik vraag me ook af of het verstandig is om een luxe Windows 8 te nemen of een goedkopere, omdat windows 8 over een aantal jaar ook een oud model zal zijn.

Gelukkig is mijn pc al ruim 10 jaar oud en ook echt aan vervanging toe. En twijfelde ik al 2 jaar over een andere pc. Maar wist niet welke. Duur of goedkoop.
Als je weinig geld hebt zou je een tweedehands pc met Windows 7 kunnen kopen. Dan kun je weer een tijd er tegenaan. Dat is een prima alternatief. Of een tweedehands laptop, die kun je makkelijk opbergen als je hem weinig gebruikt. Mijn man heeft vorige week zijn oude laptop verkocht, niet veel gebruikt, Windows 7. Voor 80 euro.
Kun je dan wel met office xp blijven werken? Ik heb windows 7, maar geen goede betaalbare office. Nu kreeg ik vandaag office xp. Weet iemand of die combi dan wel werkt?
ach wat schattig!

er zijn werkelijk nog mensen die betalen voor windows! Daar zal microsoft blij mee zijn..

Maar goed, altijd nog beter xp dan vista...

Even een 7 downloaden zou ik zeggen. of misschien toch maar een (tweedehands) computertje kopen. En zo niet... je xp kan je nog jaaaaren gebruiken, ook zonder "ondersteuning" hoor.

edit;

En zelfs office!
Dat betekent dat de producten die MS vanaf 8 april releases niet meer getest zijn voor XP en ze ook geen moeite meer doen om die producten compatible te maken met XP, maw er komen geen producten meer uit met een XP-versie. Als je geen belangstelling hebt voor nieuwe producten van MS voor je XP dan is dat geen probleem.

En MS stuurt geen updates meer, maakt geen patches meer, etc.
@clubmedfan Dat kan, er schijnt soms wel een probleem te zijn met outlook (het mailprogramma).
Oh outlook gebruik ik toch niet. Dank je!

Tim, natuurlijk heb ik liever gratis illegale versies, alleen heb ik niemand in mijn netwerk die dat heeft, helaas.
quote:Oestra schreef op 09 november 2013 @ 20:53:

Ik zag net bij kassa dat Windows gaat stoppen met het ondersteunen van Windows XP.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... pport-help

Nu zal ik waarschijnlijk nog een van de weinigen zijn die deze besturingssysteem nog gebruikt.

Ik ben benieuwd wat anderen doen. Massaal sparen voor windows 8, of toch XP blijven gebruiken. Je wordt bijna gedwongen een nieuwe pc aan te schaffen.

Ik ga zelf wat financiele tegenslagen (in ziektekosten) tegemoet, ook al heb ik een aardig zakcentje opgebouwd. Gelukkig heb ik mn smartphone nog en is mn pc in de afgelopen 3 maanden 10 minuten aangeweest. Dus ik kan nog wachten tot het beter gaat.

Dus wat doe jij als xp gebruiker? Je pc oppimpen, sparen om een nieuwe te kopen of xp blijven gebruiken. Of net als ik je smartphone gebruiken en zien waar het schip strand?

Hoeveel supportvragen dien jij ieder jaar in bij degene die jou je PC heeft verkocht (Microsoft levert geen support aan eindgebruikers, alleen via resellers)?

Hoe vaak koop jij legaal nieuwe software?

Oftewel: waar maak je druk om? Wat is het waard om dit bijna panische onderwerp te openen?

De hoofdzaak is dat jij als XP gebruiker kwetsbaarder bent voor virussen en andere malware, en daarbij mogelijk een iets grotere bedreiging bent voor de mensen die in jouw Outlook adresboekje staan. Maar verder.....
Tussen XP en Windows 8 zit ook nog Windows 7 hoor, en die draai ik op mijn laptop. Ik heb een paar weken Windows 8 gehad, maar heb hem er heel snel weer afgekieperd, verschrikkelijk! Dus je kan, als je XP eraf haalt, kiezen voor Windows 7. Geweldig besturingssysteem en deze wordt nog jarenlang ondersteund.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven