telefoon privacy of?
zondag 10 november 2013 om 07:17
Ik twijfel een beetje aan mezelf, ben ik een zeikwijf of ben ik niet anders gewend? 
Ik ga niet in iemand zijn telefoon neuzen, dat hoeft voor mij niet.
Ik ben niet anders gewend in bijzijn van partner of date dat wanneer ik een berichtje krijg ik het gewoon in bijzijn van de ander lees en zo ook andersom. Ik hoef de gesprekken niet perse te weten maar t gaat mij er meer om dat ik me rot erger als we op de bank zitten, kijken samen wat op internet om op te zoeken (mobiel) krijgt een berichtje, maar opent hem niet. Na het zoeken gaat telefoonscherm uit brengt afwas naar keuken en pakt daar de telefoon erbij.. misschien ben ik slecht in vertrouwen hoor maar zulk gedrag wekt argwaan bij mij op..
Tot nu toe werd er steeds gezegd dat doe ik onbewust?!? Kan dat uberhaupt!?
Maar zoals ik al zeg ben ik niet anders gewend met als ik een berichtje heb dat de ander hem wel mag oplezen ofzo
Ik vind het dus heel moeilijk het andere gedrag te begrijpen dus hoop dat jullie antwoorden hebben
Ik ga niet in iemand zijn telefoon neuzen, dat hoeft voor mij niet.
Ik ben niet anders gewend in bijzijn van partner of date dat wanneer ik een berichtje krijg ik het gewoon in bijzijn van de ander lees en zo ook andersom. Ik hoef de gesprekken niet perse te weten maar t gaat mij er meer om dat ik me rot erger als we op de bank zitten, kijken samen wat op internet om op te zoeken (mobiel) krijgt een berichtje, maar opent hem niet. Na het zoeken gaat telefoonscherm uit brengt afwas naar keuken en pakt daar de telefoon erbij.. misschien ben ik slecht in vertrouwen hoor maar zulk gedrag wekt argwaan bij mij op..
Tot nu toe werd er steeds gezegd dat doe ik onbewust?!? Kan dat uberhaupt!?
Maar zoals ik al zeg ben ik niet anders gewend met als ik een berichtje heb dat de ander hem wel mag oplezen ofzo
Ik vind het dus heel moeilijk het andere gedrag te begrijpen dus hoop dat jullie antwoorden hebben
zondag 10 november 2013 om 09:31
Het is nog geen relatie maar gewoon een vriend zeg je , als een vriendin een berichtje krijgt waar jij bij bent leest ze het toch ook niet voor mag ik aan nemen ?
Ik ben al 20 jaar met mijn man maar we lezen geen van tweeën berichtjes voor hoor moet er niet aan denken.
Heel soms als ik moet lachen vraagt hij wel eens wat is er zo grappig maar verder hoeven we de inhoud niet te delen hoor kom op zeg !
Ik ben al 20 jaar met mijn man maar we lezen geen van tweeën berichtjes voor hoor moet er niet aan denken.
Heel soms als ik moet lachen vraagt hij wel eens wat is er zo grappig maar verder hoeven we de inhoud niet te delen hoor kom op zeg !
zondag 10 november 2013 om 09:33
zondag 10 november 2013 om 09:35
Ik kijk ook niet mee hoor het is meer dat het dan aanvoelt of er iets gaande is. En ja ik krijg geen boeiende privéberichten vandaar dat ik het nooit erg vond
Ik maak er ook geen groot drama van vandaar ook de plaatjes erbij. Wou graag een andere kijk erop zodat ik er van kon leren, vind het niet fijn om gestoord genoemd te worden, bedoel ik weet niet beter.
maar zie nu hoe het wel gewoon kan en dat hoe ik het wist niet beter was maar gewoon gek!
Ik maak er ook geen groot drama van vandaar ook de plaatjes erbij. Wou graag een andere kijk erop zodat ik er van kon leren, vind het niet fijn om gestoord genoemd te worden, bedoel ik weet niet beter.
zondag 10 november 2013 om 09:36
Nee, ik lees mijn smsjes niet als er iemand (ongeacht wie) naast me zit. De persoon die me dat bericht stuurde, stuurt het namelijk aan mij, en niet aan de hele goegemeente. Als ik een vriendin iets stuur zou ik het andersom ook niet prettig vinden als ze dat meteen aan de persoon naast haar laat lezen. Stukje privacy naar de persoon toe die het me stuurt lijkt me. Daarbij weet je van te voren niet wat iemand stuurt en het kan zomaar privacy gevoelig zijn. Iets wat die persoon aan MIJ kwijt wil en niet aan wie er naast me zit. Lijkt me hun goed recht.
Als vriend vraagt van wie het was zeg ik dat gewoon. Maar dat doet hij zelden tot nooit. En is het is wat voor ons beiden is; bijvoorbeeld zus smst wanneer ze haar verjaardag viert, dan zeg ik hem dat gewoon. Ik heb nog nooit in de mobiel van vriend gegeken en hij niet in de mijne.
Op die van hem zit een versleuteling van de zaak, dat wachtwoord is elke dag anders, dus zou het niet eens kunnen als ik zou willen . Op die van mij zit geen wachtwoord, maar hij heeft de behoefte ook niet. Andersom schiet hij er ook niks mee op, want mijn telefoon is net als mijn bureau, er ligt niks op. Mijn berichten zijn altijd leeg. Gelezen = weggooien. Ik hou van schoon en overzichtelijk.
Moet wel zeggen dat ik niet van het smssen ben en ik er dus hooguit eens in de paar dagen een krijg.
Als vriend vraagt van wie het was zeg ik dat gewoon. Maar dat doet hij zelden tot nooit. En is het is wat voor ons beiden is; bijvoorbeeld zus smst wanneer ze haar verjaardag viert, dan zeg ik hem dat gewoon. Ik heb nog nooit in de mobiel van vriend gegeken en hij niet in de mijne.
Op die van hem zit een versleuteling van de zaak, dat wachtwoord is elke dag anders, dus zou het niet eens kunnen als ik zou willen . Op die van mij zit geen wachtwoord, maar hij heeft de behoefte ook niet. Andersom schiet hij er ook niks mee op, want mijn telefoon is net als mijn bureau, er ligt niks op. Mijn berichten zijn altijd leeg. Gelezen = weggooien. Ik hou van schoon en overzichtelijk.
Moet wel zeggen dat ik niet van het smssen ben en ik er dus hooguit eens in de paar dagen een krijg.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
zondag 10 november 2013 om 09:36
quote:hobbelpaardje schreef op 10 november 2013 @ 08:15:
Nee ik vind dat ik eerst aan mezelf moet werken. Leren vertrouwen, mijn manier van denken aanpassen. Het gaat al steeds beter de goede kant op
Je denken is inderdaad belachelijk. En dan ook nog wat zeggen erover tegen hem.
Ik gok zomaar dat je niet meer dan gewone vrienden gaat worden.
Als je nu al alles wilt weten... brrr..
Nee ik vind dat ik eerst aan mezelf moet werken. Leren vertrouwen, mijn manier van denken aanpassen. Het gaat al steeds beter de goede kant op
Je denken is inderdaad belachelijk. En dan ook nog wat zeggen erover tegen hem.
Ik gok zomaar dat je niet meer dan gewone vrienden gaat worden.
Als je nu al alles wilt weten... brrr..
zondag 10 november 2013 om 09:37
zondag 10 november 2013 om 09:40
quote:hobbelpaardje schreef op 10 november 2013 @ 09:37:
Overigens als iemand berichtje krijg kijk ik ook gewoon weg tis niet dat ik mee wil lezen dat maakt me niet uit. Maar gewoon meer dat t overkwam dat hij alleen reageert als hij ver uit mijn buurt is. Maar dank u voor de reacties ik zie het wel beter in hoe het ook kan
En hoe kan het ook dan?
Ineens ben je niet meer mega jaloers en denkt nu ineens na het openen van deze OP dat je nog niet vriend niet meer vreemdgaat?
Overigens als iemand berichtje krijg kijk ik ook gewoon weg tis niet dat ik mee wil lezen dat maakt me niet uit. Maar gewoon meer dat t overkwam dat hij alleen reageert als hij ver uit mijn buurt is. Maar dank u voor de reacties ik zie het wel beter in hoe het ook kan
En hoe kan het ook dan?
Ineens ben je niet meer mega jaloers en denkt nu ineens na het openen van deze OP dat je nog niet vriend niet meer vreemdgaat?
zondag 10 november 2013 om 09:40
Huh? Jullie hebben dus niet eens een relatie?
Dan is het nóg belachelijke! Natuurlijk laat hij je niet meelezen.
Waarschijnlijk is het een vriend van hem die weet dat hij bij jou is.
Berichten zullen er dan zo uit kunnen zien:
Heb je al geneukt?
Is ze al ontdooid?
Moet ik je komen redden?
Ga je nadat je haar uitgewoond hebt nog effe mee een biertje pakken?
Dan is het nóg belachelijke! Natuurlijk laat hij je niet meelezen.
Waarschijnlijk is het een vriend van hem die weet dat hij bij jou is.
Berichten zullen er dan zo uit kunnen zien:
Heb je al geneukt?
Is ze al ontdooid?
Moet ik je komen redden?
Ga je nadat je haar uitgewoond hebt nog effe mee een biertje pakken?
zondag 10 november 2013 om 09:41
Ik kende ooit iemand die het heel normaal vond om mijn telefoon te pakken en overal in te gaan zitten neuzen. Van foto's tot berichtjes en e-mails. Dat was gewoon een kennis die hier een keertje was en die dat doodnormaal vond. Sindsdien zit niemand meer aan mijn telefoon. Ik vind dat zo not done!!
Ik kwam daar achter toen ik haar een paar weken later aan de telefoon had en ze me vroeg naar de moeder van vriend. Die moest in die week dat zij er was naar het ziekenhuis voor de uitslag van haar biopt. En daar wachtten we destijds op. Heen en weer gesmst met vriend of er al nieuws was en de zorg die hij had. Hij zat op dat moment niet in nederland.... Niemand buiten wij, wist daarvan, tot die muts me er in eens over belde. Of we al wat wisten.
Ik kwam daar achter toen ik haar een paar weken later aan de telefoon had en ze me vroeg naar de moeder van vriend. Die moest in die week dat zij er was naar het ziekenhuis voor de uitslag van haar biopt. En daar wachtten we destijds op. Heen en weer gesmst met vriend of er al nieuws was en de zorg die hij had. Hij zat op dat moment niet in nederland.... Niemand buiten wij, wist daarvan, tot die muts me er in eens over belde. Of we al wat wisten.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
zondag 10 november 2013 om 09:44
Neeee niks met vreemdgaan te maken ik vroeg me gewoon af of mijn gewoonte raar was ik was niet anders gewend en voordat ik hem er mee opzadel wou ik liever de kijk van andere mensen horen. Nu weet ik dat privacy dus toch belangrijker is en ga ik daar respect voor tonen ik heb dat nooit gekregen dus wist niet beter
zondag 10 november 2013 om 09:48
Ik snap ook dat jullie denken dat ik een of andere wanhooptrien ben maar het was dus inderdaad om te peilen of het normaal is of dat ik mijzelf beter kan aanpassen voordat ik iets verpest. We hebben geen relatie maar ik vind hem wel leuk ik wil dus het juiste doen en zelf wist ik dus niet hoe en wat vandaar dat ik hier kwam
zondag 10 november 2013 om 09:49