Google Glass

13-11-2013 02:28 23 berichten
Al een ouder artikel: http://zaplog.nl/zaplog/article/de_goog ... _heeft#rss

Laten we gewoon afspreken dat als we iemand zien met zo'n bril... hem van de drager zijn/haar hoofd afslaan?

Hoe stoppen we dit? Ik verwacht geen maatregelen van de overheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:iksnapernietsvan2 schreef op 13 november 2013 @ 02:28:

Laten we gewoon afspreken dat als we iemand zien met zo'n bril... hem van de drager zijn/haar hoofd afslaan?

Ah meteen geweld dus. Jaja.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik sla wat van jouw hoofd af!

Doe niet zo sneu..
Stukje gelezen van je link, maar dat werd me iets teveel voor deze vroege ochtend.

Ik ga zo'n mooie broche aanschaffen, die zorgt dat mijn kop als een witte waas wordt weergegeven in al die snap foto's etc.
Laten we afspreken dat als we zo'n weirde agressivo als jij zien, dat we die even goed laten evalueren psychisch en dan een flinke straf geven.
Laten we het even over de voor en nadelen hebben van die bril.

Ik snap best dat iemand zo'n bril van een ander zijn kop wil slaan, maar het effect wat die brillen geeft is m.i. toch veel belangrijker.
Wat een ontzettend slecht geschreven artikel trouwens.
Nee jij snapt er inderdaad niks van....
Wie snapt waar niks van?
Ooooh een naamgrapje. Zoiets als hou jij je masque maar op, dan hoef je ook niet bang te zijn dat je herkenbaar bent wanneer je gefilmd wordt.
quote:christiane schreef op woensdag 13 november 2013 08:58 Ooooh een naamgrapje. Zoiets als hou jij je masque maar op, dan hoef je ook niet bang te zijn dat je herkenbaar bent wanneer je gefilmd wordt.Haha! Idd.
Ik wil best met je in discussie, maar kom dan alsjeblieft zelf met argumenten. Dat artikel is onleesbaar, zo slecht.
quote:christiane schreef op 13 november 2013 @ 08:15:

Ik ben wel een beetje klaar met die technologie.

Wat is nou echt het hele nut ervan?

Het is maar goed dat het gros van de mensen niet zo kortzichtig is; klaar met de technologie? Dan zat jij nou ook niet te forummen hoor en werd er niet gewerkt aan allerlei onderzoek tegen ziektes etc.
Zolang ze er geen auto mee gaan rijden, vind ik het allemaal wel prima.
quote:iksnapernietsvan2 schreef op 13 november 2013 @ 02:28:

Ben jij zelf eens een keer heel hard op je hoofd gevallen??

Hoe haal je het in je hoofd om op te roepen tot geweld? Dat jij het niet snapt en er angstig door wordt is begrijpelijk. Daarvoor kan je naar een psycholoog.

Dingen als technologie (en nog meer)andere onderwerpem) in de maatschappij veranderen. We bepalen met z'n allen wat wel en niet kan en waar de grenzen moeten liggen. En dat kost soms moeite om in gesprek te blijven. Oproepen tot geweld en kortzichtig zijn draagt bij tot niets.

@Christiane: Als je een beetje klaar bent met technologie, mag dat. Je mag ook van deze forum af (gebruikt technologie), de auto niet meer in, geen telefoon, geen wasmachine, tv, radio of noem maar op. Wat is het nut vraag je jezelf af.
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk
Prinsesje en kettle, jullie begrijpen toch wel wat ik bedoel?

Forummen kan al sinds de vorige eeuw, evenals telefoneren, en de was draaien.

Ik bedoel een stop op al die privacy-inbreuken.

Hoever moet het gaan qua camera praktijken, het volgen van iedere stap die een mens doet

En reacties als, ik heb niks te verbergen, ze weten toch al alles van je etc ken ik ondertussen nu allemaal wel.
De privacy discussie is idd een interessante. Dat was ook een onderwerp toen er in Nederland een volkstelling werd gehouden een paar decennia geleden. Inmiddels staan we allemaal met onze BSN in het GBA om maar iets te noemen.

Jij hebt (waarschijnlijk een duidelijke) mening over wat wel en niet kan. Anderen hier en ik ook. Ik weet niet of er een duidelijk antwoord is waar de grens ligt / moet liggen. Dat is iets waar we als maatschappij beantwoorden. En of die grens dan voor altijd geldt?

De grens wordt opgezocht door steeds nieuwere mogelijkheden. Niet per se iets om bang voor te worden, wel alert en je er verder in te verdiepen ipv iemand een Google Glass (of smartphone) van zijn hoofd (hand) af te slaan.
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk
Volgens mij hebben wij, als maatschappij (het zgn klootjesvolk), hier helemaal niets over in te brengen.
TO is gewoon jaloers dat hij/zij hem zelf niet kan betalen ofzo. Sneu figuur...
Nou iksnapernietsvan2 heb je ook nog wat te zeggen, want ik voel me hier nu best wel alleen in staan.

En DH, zo duur zijn die brillen niet. $1500 en de prijs zal over een jaar vast al flink gezakt zijn.
quote:christiane schreef op 13 november 2013 @ 23:03:

Nou iksnapernietsvan2 heb je ook nog wat te zeggen, want ik voel me hier nu best wel alleen in staan.

En DH, zo duur zijn die brillen niet. $1500 en de prijs zal over een jaar vast al flink gezakt zijn.Duur is relatief natuurlijk maar TO komt iig over alsof een jaloers typje die ze daarom maar gewoon uit frustratie van het hoofd mept.
Dames, dames.. neem toch niet alles letterlijk. Ik ben niet voor geweld.

Christiane heeft de boodschap wel begrepen gelukkig.

Ik begrijp gewoon niet dat er niet meer weerstand is tegen dit soort zaken. Er kan niets goeds uit voortkomen.
Terror-update:

Gedragseconoom afgelopen week in de krant: "Over een paar jaar heeft iedereen een Google Glass".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven