Quinoa
woensdag 13 november 2013 om 12:31
woensdag 13 november 2013 om 13:10
Ik vind het erg lekker met een verse tomaten/gehakt saus!
Of als lunch met tonijn, feta en zongedroogde tomaten.
Ontbijt recept: 50 gram al gekookte quinoa samen met hazelnootmelk en een eetlepel cacao aan de kook brengen eventueel nog een scheut honing en serveren met wat kokosschaafsel.
Lijkt me lekker, ga dit recept morgen proberen.
Of als lunch met tonijn, feta en zongedroogde tomaten.
Ontbijt recept: 50 gram al gekookte quinoa samen met hazelnootmelk en een eetlepel cacao aan de kook brengen eventueel nog een scheut honing en serveren met wat kokosschaafsel.
Lijkt me lekker, ga dit recept morgen proberen.
woensdag 13 november 2013 om 13:23
Er heeft ooit in een tijdschrift een recept gestaan wat ik regelmatig maak, het lijkt veel op dit recept
Ingrediënten:
120 gram ongekookte quinoa
400 gram rode biet (gekookt en geschild)
10 gram platte peterselie
100 gram feta
2 eetlepels olijfolie
2 eetlepels citroensap
rasp van één citroen
peper en zout
Bereidingswijze:Kook de quinoa volgens de verpakking en laat afkoelen. Snijd de rode biet in blokjes. Doe hetzelfde met de feta. Vermeng ze in een ruime kom met de rest van de ingrediënten.
Simpel, maar ik vind het koud of warm erg lekker. Ik gebruik altijd de kaasblokjes in glazen pot van Arla (of Lidl)
http://cupjesencakejes.bl ... uinoasalade-met-rode.html
Ingrediënten:
120 gram ongekookte quinoa
400 gram rode biet (gekookt en geschild)
10 gram platte peterselie
100 gram feta
2 eetlepels olijfolie
2 eetlepels citroensap
rasp van één citroen
peper en zout
Bereidingswijze:Kook de quinoa volgens de verpakking en laat afkoelen. Snijd de rode biet in blokjes. Doe hetzelfde met de feta. Vermeng ze in een ruime kom met de rest van de ingrediënten.
Simpel, maar ik vind het koud of warm erg lekker. Ik gebruik altijd de kaasblokjes in glazen pot van Arla (of Lidl)
http://cupjesencakejes.bl ... uinoasalade-met-rode.html
woensdag 13 november 2013 om 13:45
woensdag 13 november 2013 om 14:21
woensdag 13 november 2013 om 14:31
quote:vera78 schreef op 13 november 2013 @ 13:08:
Vervanger van couscous (of pasta) met:
zontomaatjes
pijnboompitjes
parmezaansekaas
rode paprika
basilicum
cherrytomaatjes
mozzarella
heerlijk met goede olijfolie en wat zout, peper en balsamico.
Dit inderdaad.
Staat hier zeker eens per week op het menu. Heerlijk! Nog lekkerder met wat gesnipperde gerookte zalm er door.
Ook lekker met een zelfgemaakte honing-mosterd dressing. Maar zoals Vera zegt is olijfolie met balsamico ook erg lekker
Vervanger van couscous (of pasta) met:
zontomaatjes
pijnboompitjes
parmezaansekaas
rode paprika
basilicum
cherrytomaatjes
mozzarella
heerlijk met goede olijfolie en wat zout, peper en balsamico.
Dit inderdaad.
Staat hier zeker eens per week op het menu. Heerlijk! Nog lekkerder met wat gesnipperde gerookte zalm er door.
Ook lekker met een zelfgemaakte honing-mosterd dressing. Maar zoals Vera zegt is olijfolie met balsamico ook erg lekker
woensdag 13 november 2013 om 14:31
quote:lucky_birdie schreef op 13 november 2013 @ 13:23:
Het lijkt me nogal een roze prut te worden door de bietjes, of behoudt het e.e.a. nog wel zijn eigen kleur?
Het lijkt me nogal een roze prut te worden door de bietjes, of behoudt het e.e.a. nog wel zijn eigen kleur?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 13 november 2013 om 15:00
quote:Lulu62 schreef op 13 november 2013 @ 14:31:
[...]
Dit inderdaad.
Ook lekker met een zelfgemaakte honing-mosterd dressing. Maar zoals Vera zegt is olijfolie met balsamico ook erg lekkerIs dat dan als een soort pastasalade, of eten jullie het warm?
[...]
Dit inderdaad.
Ook lekker met een zelfgemaakte honing-mosterd dressing. Maar zoals Vera zegt is olijfolie met balsamico ook erg lekkerIs dat dan als een soort pastasalade, of eten jullie het warm?
Home is where your wifi connects automatically.
woensdag 13 november 2013 om 16:09
woensdag 13 november 2013 om 16:09
woensdag 13 november 2013 om 16:20
@ himalaya de feta wordt inderdaad een beetje roze
Zo ziet het er ongeveer uit
http://4.bp.blogspot.com/ ... /EfATQkw9e2w/s1600/plopsa+035.JPG
De quinoa van lassie moet je afspoelen, maar de variant van de natuurwinkel volgens mij niet (staat in ieder geval niet op de verpakking en ik leef nog steeds )
Zo ziet het er ongeveer uit
http://4.bp.blogspot.com/ ... /EfATQkw9e2w/s1600/plopsa+035.JPG
De quinoa van lassie moet je afspoelen, maar de variant van de natuurwinkel volgens mij niet (staat in ieder geval niet op de verpakking en ik leef nog steeds )