Quinoa

13-11-2013 12:31 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag, als alternatief voor rijst en pasta, quinoa gekocht. Het schijnt erg gezond te zijn en minder calorieën te bevatten.

Ik heb alleen nog geen idee wat ik hierbij kan eten. Op google heb ik hèt recept nog niet gevonden.....

Heeft iemand een lekker recept met quinoa?
Pilav met spinazie, nootjes, gerookte kip verse peper en grof zout.
Je kan het ook eten zoals havermout voor ontbijt, ik vond dát in ieder geval geen succes.
Als het een alternatief voor pasta en rijst is, kun je toch een lekker gerecht zoeken mét pasta of rijst en dan quinoa gebruiken?

Of denk ik nu heel simpel..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hetzelfde als Himalaya. Gewoon koken met beetje bouillon.
Heb er wel erg in dat quinoa de saus niet opneemt zoals rijst dat doet.
Vervanger van couscous (of pasta) met:

zontomaatjes

pijnboompitjes

parmezaansekaas

rode paprika

basilicum

cherrytomaatjes

mozzarella

heerlijk met goede olijfolie en wat zout, peper en balsamico.
Ik vind het erg lekker met een verse tomaten/gehakt saus!

Of als lunch met tonijn, feta en zongedroogde tomaten.

Ontbijt recept: 50 gram al gekookte quinoa samen met hazelnootmelk en een eetlepel cacao aan de kook brengen eventueel nog een scheut honing en serveren met wat kokosschaafsel.

Lijkt me lekker, ga dit recept morgen proberen.
Samen met de Franse kipstoof recept uit de allerhande. Echt heerlijk,
Er heeft ooit in een tijdschrift een recept gestaan wat ik regelmatig maak, het lijkt veel op dit recept

Ingrediënten:

120 gram ongekookte quinoa

400 gram rode biet (gekookt en geschild)

10 gram platte peterselie 

100 gram feta

2 eetlepels olijfolie

2 eetlepels citroensap

rasp van één citroen

peper en zout

Bereidingswijze:Kook de quinoa volgens de verpakking en laat afkoelen. Snijd de rode biet in blokjes. Doe hetzelfde met de feta. Vermeng ze in een ruime kom met de rest van de ingrediënten.

Simpel, maar ik vind het koud of warm erg lekker. Ik gebruik altijd de kaasblokjes in glazen pot van Arla (of Lidl)

http://cupjesencakejes.bl ... uinoasalade-met-rode.html
vergeet iig niet om de quinoa heel goed te wassen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:sammie00 schreef op 13 november 2013 @ 12:44:

Je kan het ook eten zoals havermout voor ontbijt, ik vond dát in ieder geval geen succes.Haha, dat was een leuke tip! Ik las het in eerste instantie verkeerd en was al bijna nieuwsgierig
Ik krijg echt ingewandpijn van al die ruwe granen en groenten. Daar is ons darmstelsel niet op berekend, op herbivorengedrag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dit heb ik laatst gemaakt, ook lekker!

http://www.telegraaf.nl/v ... appel_en_courgette__.html
quote:vera78 schreef op 13 november 2013 @ 13:08:

Vervanger van couscous (of pasta) met:

zontomaatjes

pijnboompitjes

parmezaansekaas

rode paprika

basilicum

cherrytomaatjes

mozzarella

heerlijk met goede olijfolie en wat zout, peper en balsamico.

Dit inderdaad.

Staat hier zeker eens per week op het menu. Heerlijk! Nog lekkerder met wat gesnipperde gerookte zalm er door.

Ook lekker met een zelfgemaakte honing-mosterd dressing. Maar zoals Vera zegt is olijfolie met balsamico ook erg lekker
quote:lucky_birdie schreef op 13 november 2013 @ 13:23:

Bereidingswijze:Kook de quinoa volgens de verpakking en laat afkoelen. Snijd de rode biet in blokjes. Doe hetzelfde met de feta. Vermeng ze in een ruime kom met de rest van de ingrediënten.

Simpel, maar ik vind het koud of warm erg lekker. Ik gebruik altijd de kaasblokjes in glazen pot van Arla (of Lidl)

Het lijkt me nogal een roze prut te worden door de bietjes, of behoudt het e.e.a. nog wel zijn eigen kleur?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
oh nou, ik lees al lekkere combinaties. Ik ga vanavond meteen proberen.

Ohja afspoelen inderdaad...dat heb ik ook ergens op internet gelezen, ivm met de bittere smaak.
quote:Lulu62 schreef op 13 november 2013 @ 14:31:

[...]

Dit inderdaad.

Staat hier zeker eens per week op het menu. Heerlijk! Nog lekkerder met wat gesnipperde gerookte zalm er door.

Ook lekker met een zelfgemaakte honing-mosterd dressing. Maar zoals Vera zegt is olijfolie met balsamico ook erg lekkerIs dat dan als een soort pastasalade, of eten jullie het warm?
Home is where your wifi connects automatically.
Ik vind quinoa erg lekker, maar hoe spoelen jullie de korreltjes af?
Ja, het wassen is niet zo'n probleem, maar om vervolgens al het water weer af te gieten.
quote:lyssss schreef op 13 november 2013 @ 15:25:

Ik vind quinoa erg lekker, maar hoe spoelen jullie de korreltjes af?In een zeef?
Dan heb ik blijkbaar de verkeerde zeef want bij mij gaan de korrels gewoon rechtstreeks door naar het afvoerputje
Dit vond ik een erg lekker recept. Het is vegetarisch, maar omdat mijn vriend wel van wat vlees houdt heb ik er nog wat gebakken spekjes door gedaan. Mijn dochter van 6 vond het ook lekker!

tip: de "stukken" groenten waren wel erg groot, gewoon in kleinere stukjes snijden.
quote:lyssss schreef op 13 november 2013 @ 15:54:

Dan heb ik blijkbaar de verkeerde zeef want bij mij gaan de korrels gewoon rechtstreeks door naar het afvoerputje nou hier dus ook!, ik ben ook benieuwd wat voor een zeef je gebruiken moet.. of een theedoek erin leggen?
@ himalaya de feta wordt inderdaad een beetje roze

Zo ziet het er ongeveer uit

http://4.bp.blogspot.com/ ... /EfATQkw9e2w/s1600/plopsa+035.JPG

De quinoa van lassie moet je afspoelen, maar de variant van de natuurwinkel volgens mij niet (staat in ieder geval niet op de verpakking en ik leef nog steeds )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven