Gezondheid alle pijlers

Na 3 jaar weer epilepsie aanval

16-06-2008 16:12 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Zoals de titel al zegt heb ik dit weekend voor het eerst na 3 jaar weer een epilepsie aanval gehad, en ik ben hier behoorlijk van geschrokken.

In het begin van mijn puberteit heb ik voor het eerst in mijn leven een aanval gehad.Ik ben hiervoor onder behandeling geweest bij een neuroloog en heb jaren Depakine geslikt.Ik ben hiermee gestopt rond mijn 20e omdat ik volgens de neuroloog over de epilepsie heen was gegroeid. Sindsdien heb ik nog 3 maal een aanval gehad (ben nu 33 jaar). De vorige keer ben ik meteen naar de neuroloog gegaan, maar was er niets te vinden op de scans en het EEG. Hij begon toen wel weer over medicijnen, maar dat vond ik toch ietwat te heftig, ook met het oog op mijn kinderwens.

Wel kreeg ik na die aanval van 3 jaar geleden last van paniekaanvallen omdat ik echt heel erg bang was om een aanval te krijgen in bijv. winkels e.d. Het heeft best lang geduurd voor is daar vanaf was, en de laatste tijd ging het juist super goed. En nu dus weer een epilepsie aanval.... verdorie. Ik weet even niet wat ik moet doen. Wat is wijsheid? Toch maar aan de (heftige) medicatie? Of proberen hier zo goed en zo kwaad mogelijk mee om te gaan? Wie heeft hier ervaring mee? Tips?

Alvast heel erg bedankt...
Als het zo incidenteel is zou ik weinig trek hebben in medicatie. Depakine geeft mij een opgejaagd gevoel dus dat helpt ook al niet.

Laatste keer dat ik het had kreeg ik een medicijn mee dat je bij je kunt dragen en dat toegediend kan worden op het moment van een dreigende aanval. Neem aan dat je de signalen van tevoren wel meekrijgt. Ik weet niet meer of ik dat zelf nog zou kunnen toedienen of dat dat door een ander zou moeten worden toegediend tijdens de aanval.

Laatste keer bij mij -ik heb er maar drie gehad- werd er gesproken over hyperventilatie. Ik heb die dingen ook alleen als ik heel erg opgefokt leef. Voel me nu weer iebelig maar hoop dat dat vals alarm is.

Misschien een idee om je ademhaling in de gaten te houden, ook al omdat je paniekaanvallen hebt gehad?
Hoi Mamzelle,

Bedankt voor je reactie. Die medicijnen, tsja dat zie ik dus ook niet zo zitten, of teminste die Depakine dan. Dat medicijn waar jij over schrijft, daar heb ik nog niet eerder van gehoord maar dat klinkt wel goed. Ook omdat ik de aanval dus wel aan voel komen. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik de laatste twee aanvallen heb gehad na een stressvolle periode met weinig slaap, slecht eten en beide na een avondje flink stappen...

Vind het alleen zo moeilijk om hier een balans in te vinden, en beter naar mijn lijf te luisteren.

Ik ga toch zeker contact openemen met de arts om te vragen naar dat medicijn.. Lijkt me al een hele geruststelling om dat bij me te dragen.
Ik denk idd dat de gedachte dat je iets bij je hebt al heel geruststellend werkt en je paniek zal laten afnemen. Ik heb ooit in de pubertijd 1 epileptisch aanvalletje gehad, daarna nooit meer. Ik ben er dus verder ook niet voor behandeld maar weet nog wel hoe eng ik het vond. Succes!
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:hoppetee schreef op 16 juni 2008 @ 16:42:

Hoi Mamzelle,

Bedankt voor je reactie. Die medicijnen, tsja dat zie ik dus ook niet zo zitten, of teminste die Depakine dan. Dat medicijn waar jij over schrijft, daar heb ik nog niet eerder van gehoord maar dat klinkt wel goed. Ook omdat ik de aanval dus wel aan voel komen. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik de laatste twee aanvallen heb gehad na een stressvolle periode met weinig slaap, slecht eten en beide na een avondje flink stappen...

Vind het alleen zo moeilijk om hier een balans in te vinden, en beter naar mijn lijf te luisteren.

Ik ga toch zeker contact openemen met de arts om te vragen naar dat medicijn.. Lijkt me al een hele geruststelling om dat bij me te dragen.

Als je als voormalig, volgens de arts in kwestie, epilepsiepatient kan stress altijd epilepsie aanwakkeren.

Er is hier een topic dat heet Leven met epilepsie, daar zijn meer epilepsie-patienten misschien dat die je kunnen helpen. Zelf zit ook op dat topic.

iig heel veel succes ermee.
Hoppetee,

In het forum van viva is er al een draadje van leven met epilepsie. Misschien dat je hier aan mee wilt doen.

We hopen je hier te zien. Hier zijn meer epilepsie patienten die in dit draadje mee doen.

Hendrina
De mensen van dit draadje doen jullie mee met het draadje leven met epilepsie zie forum !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven