koriander

14-11-2013 06:01 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe ik koriander (Jammie ) en soortgelijke kruiden kan wassen maar ook stevig kan houden?

Nu was ik deze en dep het dan met keukenpapier of theedoek. Hierdoor wordt het kruid erg slap en staat minder leuk op je bord.

Wie O WIe?
Misschien wassen in ijswater?
Ik haal een keer in de week bij mijn Marokkaanse winkel een grote bos koriander, peterselie en mint. Die was ik eerst, door ze in een grote bak koud water te leggen, even erdoorheen te halen om het zand los te maken, en laat dan het water weglopen. Dan laat ik ze op mijn afdruiprek (voor je borden weet je wel) eerst GOED droog worden en dan leg ik ze in de groentela van de koelkast zonder iets eromheen ofzo. Blijft een dag of vijf of langer goed. Als je er iets van nodig hebt kan je het er dus zo af plukken zonder dat je nog hoeft te wassen.
Ik was ze nooit. Kan geen kwaad om ze zo te gebruiken.
Ik was ze ook nooit...
Wat rastan zegt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Pas wassen voor gebruik.

Bewaren: in een stuk vochtig gemaakt keukenpapier omwikkelen en dan in een ruime dunne plastic zak in de groentenla van de koelkast. Blijft zeker een week goed zo.
Ik heb gewoon een potje korianderpoeder
Korianderpoeder is wel iets volledig anders, namelijk de gemalen zaden van koriander, niet het blad (ik begrijp dat t geen serieuze suggestie was Mundy, maar voordat iemand t wel serieus opneemt )

Verder wat Rastan zegt. Als je kruiden slapjes worden kun je ze ook een uurtje in koud/ijswater laten liggen, knappen ze meestal enorm van op. En koriander is ook gewoon een beetje de slappeling onder de groene kruiden, samen met dille.
Je kunt ook korianderblad in een potje kopen, dat is weer anders dan korianderpoeder. Je proeft natuurlijk wel verschil met verse koriander, maar als vervanging is het best goed te doen. Als ik even snel en makkelijk een Thaise salade maak dan gooi ik ook wel gewoon korianderblad uit een potje erdoor.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 14 november 2013 @ 10:17:

Je kunt ook korianderblad in een potje kopen, dat is weer anders dan korianderpoeder. Je proeft natuurlijk wel verschil met verse koriander, maar als vervanging is het best goed te doen. Als ik even snel en makkelijk een Thaise salade maak dan gooi ik ook wel gewoon korianderblad uit een potje erdoor.Smaken verschillen duidelijk Susan, sorry maar ik vind verse kruiden echt stukken lekkerder dan gedroogde uit een potje. Tuurlijk,als het nou niet te krijgen is, maar dat is het bij mij om de hoek wel en nog goedkoop ook! 50 cent voor een enorme bos,nou dan ga ik echt geen gedroogde gebruiken hoor.
quote:dolfje schreef op 14 november 2013 @ 08:32:

Ik was ze ook nooit...

Nou dat hangt dan van je leverancier af denk ik. Als ik ze niet was ben ik bakken mer zand aan het eten! Zit het vol mee. Dus ik was ze toch maar wel

Brrrrrr koriander!!! Dat vind ik toch wel zo vies.

Maar on topic, andere kruiden koop ik vaak in van die plastic bakjes bij AH. Die hoef je niet te wassen.
quote:rastan schreef op 15 november 2013 @ 10:58:

[...]

Smaken verschillen duidelijk Susan, sorry maar ik vind verse kruiden echt stukken lekkerder dan gedroogde uit een potje.

Mee eens. En als bij korianderblad vind ik het verschil helemaal groot!

Ik was het blad in principe niet en wikkel de overgebleven koriander in een theedoek en bewaar het dan in de groentela.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven