spanning
zaterdag 3 augustus 2013 om 16:36
Ik ben 35 en heb ontzettend veel moeite met klaarkomen. Dit topic gaat ws klinken als iemand die nog nooit seks heeft gehad maar ik weet niet wat ik 'fout' doe. Als het tot een hoogtepunt komt heb ik daarna niet het bevredigde, voldane en gevoel alsof het af is, gevoel. Vaak spannen mijn spieren zich aan, voelt het in m'n lijf heel krampachtig maar de ontspanning ofzo komt niet. Niet met partner, niet alleen, niet met hulpmiddelen. Meestal wordt de spanning zo groot dat het gevoel niet meer fijn is dus stop ik er maar mee. Ook als ik/we later verder gaan, gebeurd er hetzelfde, spanningsopbouw maar geen ontlading. Heb dit eigenlijk nog nooit gedeeld en weet niet in hoeverre dit normaal is en wat ik anders zou kunnen doen. Iemand een idee?
zaterdag 3 augustus 2013 om 17:13
Zo te lezen duikel je niet over de rand. Wel de spanningsopbouw, niet het hoogtepunt. Lijkt je een rotgevoel, zowel geestelijk als licham1elijk. Kan het zijn dat je je heel hard in je hoofd hebt vastgezet dat het toch niet gaat lukken?
Ik herken het wel een beetje al kan ik gelukkig wel klaarkomen.
Binnenkort staat er een lange (tantra) massage op het menu en er zijn me gouden bergen beloofd. Misschien dat ik nu een keer klaarkom door zijn vingers, dat lijkt me heel fijn.
Ik zou zeker een keer met een seksuoloog gaan praten in jouw plaats!
Ik herken het wel een beetje al kan ik gelukkig wel klaarkomen.
Binnenkort staat er een lange (tantra) massage op het menu en er zijn me gouden bergen beloofd. Misschien dat ik nu een keer klaarkom door zijn vingers, dat lijkt me heel fijn.
Ik zou zeker een keer met een seksuoloog gaan praten in jouw plaats!
zaterdag 3 augustus 2013 om 17:41
Mja misschien inderdaad maar een keer met een seksuoloog praten, al weet ik waarschijnlijk wel waar het door komt. En vraag ik me af of zo'n seksuoloog nog baat heeft omdat ik veel interne gedachte al aangepast heb. Ik heb het idee, dat ik geestelijk er wel klaar voor ben alleen lichamelijk niet uit die kramp (zo voelt het) kan komen en daardoor niet tot een ontlading. Ik heb ook niet het idee dat het nooit lukt, het is alleen nog niet gelukt. Maar het wordt wel een beetje problematisch nu, minder zin in seks met partners etc.
zaterdag 3 augustus 2013 om 17:46
Negatieve ervaringen, moeite met seks te zien als lekker, mooi, fijn, en ervan mogen genieten voor mezelf.
Sinds jaren viva forum lezen, is dat wel wat positiever veranderd trouwens, maar nog steeds niet helemaal echt ingedaald.
Sinds jaren viva forum lezen, is dat wel wat positiever veranderd trouwens, maar nog steeds niet helemaal echt ingedaald.
anoniem_180941 wijzigde dit bericht op 03-08-2013 17:48
Reden: aanpassing
Reden: aanpassing
% gewijzigd
zaterdag 3 augustus 2013 om 17:54
Ik denk dat je inderdaad heel dichtbij bent, misschien houdt je dan op omdat je je (onbewust) niet goed durft over te geven aan je lichaam.
Misschien eens wat meer tijd voor nemen? En dan zorgen dat je helemaal ontspannen bent vooraf, jezelf een beetje verwennen met een warm bad, iets lekker te eten, misschien een wijntje ofzo?
Ik moet bekennen dat ik er ook lang over heb gedaan, ook omdat ik het idee had dat ik mezelf alleen maar zat te irriteren. Tot ik een keertje doorzette!
Misschien eens wat meer tijd voor nemen? En dan zorgen dat je helemaal ontspannen bent vooraf, jezelf een beetje verwennen met een warm bad, iets lekker te eten, misschien een wijntje ofzo?
Ik moet bekennen dat ik er ook lang over heb gedaan, ook omdat ik het idee had dat ik mezelf alleen maar zat te irriteren. Tot ik een keertje doorzette!
zondag 4 augustus 2013 om 11:46
Zeer herkenbaar! Mij lukt klaarkomen ook pas een half jaar. Ervaarde het zelfde gevoel, groote spanning op bouwen maar de ontlading homaar. Sinds bijna een jaar ben ik met een life coach in gesprek,om diverse redenen, waar ook de seks terspraake kwam. Die adviseerde mij om mijn lijf zelf eens goed te ontdekken,er de tijd voor tenemen. Dat is dus bij mij goed uitgepakt! Jij schrijft ook dat negatieve sex ervaringen je in de weg zitten, dat is inderdaad een moeilijk punt,we kunnen allemaal wel zeggen probeer het los te laten,maar dat is nou eenmaal niet zo makkelijk. Ik hoop voor jou dat je binnen kort zo ver bent,om ook eens de ontlading en ontspanning mee gaat maken!
Nog even één ding,ik ben 27 jaar aan de pìl en het spiraaltje geweest. Sinds november helemaal niets meer,qua hormonen. Denk zelf dat dat bij mij ook een oorzaak is geweest
Nog even één ding,ik ben 27 jaar aan de pìl en het spiraaltje geweest. Sinds november helemaal niets meer,qua hormonen. Denk zelf dat dat bij mij ook een oorzaak is geweest
zondag 4 augustus 2013 om 23:39
Als je je seksuele spanning voelt opkomen probeer dan eens niet aan te spannen maar diep te gaan ademhalen, langzaam en diep. Niet (meer) een borst ademhaling maar een buikademhaling en langzamer en dieper dan je neigt te doen.
Daarna naar je vagina toe ademhalen, dat als punt nemen.
Dus naar het gevoel en de plek waar het gevoel ontstaat toe.
Dit soort oefeningen zijn vaak makkelijker te leren bij soloseks, in alle rust, zonder druk en verstorende factoren.
Verwacht niet dat het zomaar ff lukt, of welke andere oefening je evt leert te doen.
Klaarkomen is jezelf overgeven, alles loslaten en in het gevoel meegaan. Er kan niets misgaan, je kunt hooguit klaarkomen. En dat vergt oefening, maar wel ontsoanningsoefeningen.
Als je gewoon op bed ligt ( neutraal dus) , probeer dan eens of je je ademhaling naar beneden krijgt,richting je vagina dus en dan langzaam en diep doorademen. Dan weet je waar je heen moet en kun je het de volgende keer eens proberen als je jezelf stimuleert. Elke seconde dat het je lukt is winst.
En nogmaals, dat laatste telt voor elke andere oefening.
Hoewel het vast niet voor iedereen geldt, denk ik dat een mens bij soloseks zijn/haar lijf het beste leert kennen en gebruiken
Daarna naar je vagina toe ademhalen, dat als punt nemen.
Dus naar het gevoel en de plek waar het gevoel ontstaat toe.
Dit soort oefeningen zijn vaak makkelijker te leren bij soloseks, in alle rust, zonder druk en verstorende factoren.
Verwacht niet dat het zomaar ff lukt, of welke andere oefening je evt leert te doen.
Klaarkomen is jezelf overgeven, alles loslaten en in het gevoel meegaan. Er kan niets misgaan, je kunt hooguit klaarkomen. En dat vergt oefening, maar wel ontsoanningsoefeningen.
Als je gewoon op bed ligt ( neutraal dus) , probeer dan eens of je je ademhaling naar beneden krijgt,richting je vagina dus en dan langzaam en diep doorademen. Dan weet je waar je heen moet en kun je het de volgende keer eens proberen als je jezelf stimuleert. Elke seconde dat het je lukt is winst.
En nogmaals, dat laatste telt voor elke andere oefening.
Hoewel het vast niet voor iedereen geldt, denk ik dat een mens bij soloseks zijn/haar lijf het beste leert kennen en gebruiken
Je bent zelf een theepot
maandag 5 augustus 2013 om 13:33
maandag 5 augustus 2013 om 18:23
maandag 5 augustus 2013 om 18:24
dinsdag 19 november 2013 om 01:15