windows 8

19-11-2013 16:23 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

ik werk nu op een oude Inspiron van Dell (windows vista) maar omdat het een oud bakje is heb ik begin 2013 een nieuw Dell Inspiron gekocht met Windows 8. Word er gek van. En blijkbaar kan dat niet gewijzigd worden naar een oudere versie van windows.......

Zou ik overstappen naar Mac Book vn Apple?

Advies is ZEER welkom.

alvast bedankt!
not all who wander are lost
Waarom zou je dat niet kunnen wijzigen? Als je een Windows 7 licentie koopt kun je die volgens mij gewoon installeren, heb ik op mijn werkcomputer ook. Die werd geleverd met Windows 8 maar is op mijn verzoek 7 op gezet.

Overstap naar een Mac computer staat daar verder los van: is weer een ander systeem, moet je net zoveel zoeken naar waar alles zit als je nu hebt dankzij het verschil tussen 7 en 8.
such reply. wow.
Maar je kan windows 8 toch gewoon zo instellen dat het hetzelfde werkt als Vista?

http://windowstechblog.nl ... iek-startmenu-terugzetten

Wat precies ergert je zo dan?
Als je niet kunt wennen aan een nieuw type van hetzelfde besturingssysteem dan zou ik voorál overstappen naar een totáál ander besturingssysteem ..

Je kunt o.a. Pokki installeren om een startknop te krijgen en daarnaast kun je mijn volgende bericht gebruiken om te voorkomen dat dat startscherm de hele tijd in beeld komt.

quote:Ephina schreef op 22 augustus 2013 @ 16:04:

Ik heb nu ook windows 8 en weet hoe ik het startscherm moet stoppen. Open je charmsbalk door de muis rechtsboven te houden. Klik op instellingen, klik helemaal onderaan op pc instellingen wijzigen. Klik links op algemeen. Dan zie je 2 schuifjes onder schakelen tussen apps. Zet de onderste uit. Tadaaa!
dank je voor reacties.

Van 8 naar 7 kan niet, ook niet alles eraf gooien en dan bijvoorbeeld vista erop. (ben niet technisch onderlegd genoeg om uit te leggen waarom niet)
Alles er af en dan 7 er op kan wel degelijk.

Enige probleem is dat de (geringe) kans bestaat dat niet voor alle hardware de juiste drivers beschikbaar zijn onder 7.
Niet geschoten is altijd mis
Persoonlijk vind ik mac praktischer werken, maar als je gewend bent aan een windows omgeving is de logica wel even wennen.

Ik heb voor mijn studie een pc en een macbook. De pc voor het zware werk in autoCAD. Macbook puur gekozen omdat die praktischer zijn om te vervoeren (smaller en lichter), sneller zijn en langer meegaan.

Maar praktisch voor alle programma's is het niet, niet alle software wordt ondersteund door Mac.

Dus een mac nemen omdat je niet kan wennen aan windows 8 is nutteloos.
dank je voor alle commentaar.

Heb ook es in mijn omgeving rondgevraagd (bij kenissen en vrienden die véél meer van die toestanden afweten dan ik)en daar hoor ik hetzelfde. Apple is echt niet de oplossing voor mijn probleem.

Misschien moet ik toch nog even doorzetten?

In de computerwinkel werd mij verteld dat ik niet naar 7 terug kan vanwege "drivers".....

bedankt voor de reacties.
de nieuwe updates van windows 8 hebben wel een start knop?

Misschien idee om te updaten?

De nieuwe update zou gebruiksvriendelijker moeten zijn.

Succes
Ik werk al vanaf de beta met Windows 8 en nu met de update 8.1.

Waar word je precies gek van als ik vragen mag? Er is feitelijk niet zo veel veranderd t.o.v. van W7. Zeker nu in 8.1 je het hele metroscherm kan overslaan en je direct in je oude vertrouwde bureaubladomgeving terecht kan komen.

Er is zelfs weer een soort startknop teruggekomen. Kijk maar eens welke functionaliteiten er inzitten met je rechtermuisknop.

Probeer het nog maar een tijdje, je went er zo aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven