verliefd op psychiater......

22-11-2013 23:34 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanwege een burnout onder behandeling van een psychiater. Ik vind dit een buitengewoon aantrekkelijke man. En dat is het niet alleen.... Naar mijn mening is hij meer dan professioneel complimenteus. Hij kan me zonder iets te zeggen heel indringend aankijken, dat ik me echt in moet houden zeg maar

Zoals ik het ervaar dringt hij aan op contact aangezien hij bijvoorbeeld altijd erg benadrukt dat ik hem tussen de afspraken door altijd mag bellen. Toen ik dit deze week gedaan heb daadwerkelijk (ik had twee dagen daarvoor een sessie met hem gehad maar hield het niet langer zo verlangde ik naar hem!) met een smoesje gaf hij aan dat hij erg veel genegenheid voor mij voelt. Ook rekte hij het gesprek door, toen we het gesprek eigenlijk al hadden afgerond, toch nog over iets nieuws te beginnen.

Ik ben zo verliefd en kan alleen nog maar aan hem denken.....

Wat nu?????????
Focus je gewoon op de problematiek waarom je bij loog en iater loopt
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Haha, ik vind het altijd hilarisch om te lezen dat er serieus vrouwen zijn die denken dat een psych z'n hele ziel en zaligheid gaat opgeven voor een fling met een patiënt.

Sorry, verder geen nuttige bijdrage
Vertel hem dat dan gewoon.

Resultaat: hij mikt je voorover en neemt je ter plekke, of hij verteld je vriendelijk doch dringend een ander te zoeken.

En in de tussentijd helpt die behandeling natuurlijk geen reet he, maar dat wist je al toch?
Ja en?
quote:Fame schreef op 23 november 2013 @ 20:51:

[...]

En in jouw beleving geef jij er de liefdesbetekenis aan, maar dat is echt niet zo.

Daar zou ik uiteindelijk wel mee kunnen leven denk ik... Als we de therapie wel door kunnen zetten zou ik mijn gezwijmel vermoedelijk wel in de hand kunnen houden. Al zou het erg verdrietig zijn en het niet snel uit mijn gedachten zal komen. Maar naar aanleiding van de reacties begin ik me toch wel wat zorgen te maken over of hij wel of niet oké is in zijn gedrag.......................
quote:lila01 schreef op 23 november 2013 @ 20:42:

Je wilt het niet bespreken omdat je de fantasie in stand wilt houden? Ga voor openheid.Nee omdat ik me kapot schaam tegenover hem
quote:79meske schreef op 23 november 2013 @ 20:42:

[...]

Hoe ik het ook interpreteer dat hij dat gezegd heeft over genegenheid, feit is dat hij het gezegd heeft. En de vraag blijft of dit wel of niet correct isIk zeg tegen collega;s ook dat ik ze aardig vind. Dat wil niet zeggen dat ik ook een relatie met ze wil of het bed met ze wil delen.
Nogmaals, ik lees geen fout gedrag van zijn kant. Wat jij er in jouw hoofd van maakt is wel fout, jouw fout om precies te zijn.
Ik denk dat hij wel okay is in zijn gedrag en uitspraken. Ik denk ook dat jij er meer van maakt dan het daadwerkelijk is.
quote:snoopylynn schreef op 23 november 2013 @ 20:53:

En in de tussentijd helpt die behandeling natuurlijk geen reet he, maar dat wist je al toch?Dit dus.
Ik vind het trouwens best een rare uitspraak voor een psychiater..om te zeggen dat je genegenheid voelt.
Psychiaters sporen zelf ook niet.Geldwolven zijn het, die niks presteren
quote:Istar_ schreef op 23 november 2013 @ 21:02:

Ik denk dat hij wel okay is in zijn gedrag en uitspraken..

Ik hoop het...
quote:Ratsmodee schreef op 23 november 2013 @ 21:04:

[...]

Dit dus.Ben ik het niet mee eens! Hij geeft me heel veel inzichten waar ik echt iets mee kan. Ik heb echt heel duidelijk wel de indruk dat ik er veel aan heb, anders zou ik niet twijfelen en uit voorzorg met hem kappen. Het is niet zo dat ik alleen maar bij hem wil blijven omdat ik hem de meest aantrekkelijke man op aarde vind maar ook, juist!!!! omdat ik er zo veel aan heb. Dat moet ik bij een ander maar weer afwachten...
quote:79meske schreef op 23 november 2013 @ 21:42:

[...]

Ben ik het niet mee eens! Hij geeft me heel veel inzichten waar ik echt iets mee kan. Ik heb echt heel duidelijk wel de indruk dat ik er veel aan heb, anders zou ik niet twijfelen en uit voorzorg met hem kappen

En jij denkt dat hij de enige is die dat kan?

Je hebt toch een psycholoog? Waarom toch zoveel geschut voor een simpele burn out.

Ik denk dat je de gesprekken met je psychiater (on)bewust in stand houdt, zodat je je fantasie kan voeden.
quote:Istar_ schreef op 23 november 2013 @ 21:45:

[...]

En jij denkt dat hij de enige is die dat kan?

Je hebt toch een psycholoog? Waarom toch zoveel geschut voor een simpele burn out.

Ik denk dat je de gesprekken met je psychiater (on)bewust in stand houdt, zodat je je fantasie kan voeden.Ik was door mijn psycholoog doorgestuurd vanwege de paniekaanvallen. Het initiatief lag dus oorspronkelijk niet bij mij. Maar of je gelijk hebt.... Het is niet ondenkbaar nee................. Maar er komt spontaan een nieuwe paniekaanval in me op bij het idee met hem te stoppen...... Ik ben hopeloos ik weet het....
quote:79meske schreef op 23 november 2013 @ 21:50:

[...]

Ik was door mijn psycholoog doorgestuurd vanwege de paniekaanvallen. Het initiatief lag dus oorspronkelijk niet bij mij. Maar of je gelijk hebt.... Het is niet ondenkbaar nee................. Maar er komt spontaan een nieuwe paniekaanval in me op bij het idee met hem te stoppen...... Ik ben hopeloos ik weet het....

Kom op. Stiekem vindt je het heerlijk om dit in stand te houden. En elke mogelijke paniekaanval is weer een kans op een afspraak met hem.

Besef je wel dat er door jou iemand die het echt nodig heeft langer op de wachtlijst staat dan nodig zou zijn.
quote:Istar_ schreef op 23 november 2013 @ 21:52:

[...]

Kom op. Stiekem vindt je het heerlijk om dit in stand te houden. En elke mogelijke paniekaanval is weer een kans op een afspraak met hem..Is het dan ook niet aan hem om aan te geven dat onze gesprekken te langer nodig zijn?
quote:79meske schreef op 23 november 2013 @ 21:57:

[...]

Is het dan ook niet aan hem om aan te geven dat onze gesprekken te langer nodig zijn?

Zolang jij "drama" blijft opvoeren moet hij het serieus nemen.

Nee, het is aan jou om te zeggen dat het niet meer nodig is.
Op het bewust vertragen van de wachtlijst en de plek innemen van iemand die het écht nodig heeft reageer je expres niet?
quote:Istar_ schreef op 23 november 2013 @ 22:00:

[...]

Zolang jij "drama" blijft opvoeren moet hij het serieus nemen.

Nee, het is aan jou om te zeggen dat het niet meer nodig is.Ik voer geen drama op! Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat ik geen dingen zit te verzinnen of erger maak dan ze zijn! Oké, op het telefoongesprek na dan. Dat was niet persé nodig dat zeg ik eerlijk! Maar verre ben ik eerlijk en oprecht tegen hem.
quote:Istar_ schreef op 23 november 2013 @ 22:01:

Op het bewust vertragen van de wachtlijst en de plek innemen van iemand die het écht nodig heeft reageer je expres niet?

Het is absoluut niet aan jou om te beoordelen wat ik wel of niet écht nodig heb! Alleen omdat ik deze gevoelens heb betekent niet dat ik daar mijn en zijn tijd zit te verdoen!!!!!!!!!!!

Ik verwacht ook wel van een psychiater dat hij hier doorheen kan prikken, en ja ik verwacht zeker van hem dat hij de voortgang bewaakt en het aangeeft als hij van mening is dat de begeleiding van de psycholoog alleen afdoende is.
Ga eerst maar eens eerlijk zijn naar jezelf.
quote:79meske schreef op 23 november 2013 @ 22:02:

[...]

Het is absoluut niet aan jou om te beoordelen wat ik wel of niet écht nodig heb! Alleen omdat ik deze gevoelens heb betekent niet dat ik daar mijn en zijn tijd zit te verdoen!!!!!!!!!!!Even voor de goede orde. Heb jij hem van de week niet met een smoes opgebeld om maar contact met hem te hebben?
quote:Fame schreef op 23 november 2013 @ 22:06:

[...]

Even voor de goede orde. Heb jij hem van de week niet met een smoes opgebeld om maar contact met hem te hebben?Ik heb toch net eerlijk aangegeven dat dat telefoontje idd als enige niet nodig was geweest... De rest van wat ik tegen hem gezegd heb is oprecht!
Ik zal kijken of ik komende week met mijn psycholoog hierover kan praten... Ik denk dat ik dan wel eerst vraag of het "off the record" kan zodat het niet in mijn dossier komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven