Helemaal blut

23-11-2013 19:51 185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Viva vriendinnen,

Ik ben een totale ramp... Het is een slecht teken als ik hier een topic open want dan is het A het gaat helemaal fout of B het gaat echt fout

Nou het is dus A en B geworden. Ok een korte samenvatting.

Ik werk freelance in de IT en poker er wat bij,maar mijn mijn freelance opdrachten zijn weg en het poker loopt ook al voor geen meter.

Alles ging eigenlijk euhm fout. Ik voelde me de afgelopen tijd al eenzaam en ongelukkig en dat resulteerde in een drinking spree van heb ik je.

Nu heb ik dus voor de volgende maand maand even kijken

150 euro. Godverdomme en ik heb mijn mijn CC dus al opgemaakt.

Ohhh hoe dom kun je zijn. Wat moet ik nu doen ?

Stadsbank ? La legion ? Zelfmoord ? Geld lenen ?
Nou, ga ik toch gewoon voor de gein en om je een beetje op weg te helpen mijn post nog eens quoten waarin ik het woord werken niet gebruikt heb.quote:Chartreuse schreef op 23 november 2013 @ 20:04:

Stadsbank kun je shaken, in ieder geval op korte termijn want daar zijn wachtlijsten. Crisis en zo.

La legion kun je ook shaken, tenzij je gaat liften want geld voor de reis heb je niet.

Die laatste optie ga ik niet eens op in.

Met 150 euro kun je best voor een maand boodschappen doen. Aldi, Lidl en markt zijn geen scheldwoorden.

Alle overige betalingen ondervangen je door pro-actief te worden en te bellen dat je niet kunt betalen vóór de aanmaningen op de mat vallen. Je maakt afspraken en een plan en daar ga je je aan houden.

Pokeren is een luxe die in goede tijden misschien wat oplevert maar die je je nu niet kunt veroorloven. Drinken kun je je nu ook niet veroorloven. En wat je je niet kunt veroorloven moet je niet doen. Moeilijker kan ik het niet maken.Nog vragen?
quote:muppetophetvivaforum schreef op 23 november 2013 @ 21:54:

Wat een aanval zeg pjoewwwwwwwwwwDat krijg je als je hardleers bent!
quote:Doreia schreef op 23 november 2013 @ 21:53:

Maar je internet rekening wordt wel elke maand betaald? En je huur? En je energierekening?Nou voor volgende maand is het een beetje trickey
quote:Ratsmodee schreef op 23 november 2013 @ 21:29:

[...]

Begin nou es met de grapjes te schrappen.

Joh, laat dat schild es zakken.

En begin jezelf eens serieus te nemen.

Je zal zien: dan gaan anderen dat ook doen.Dit.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:muppetophetvivaforum schreef op 23 november 2013 @ 21:57:

[...]

Nou voor volgende maand is het een beetje trickeyHoeveel schulden heb je al, buiten de komende maand?
quote:Doreia schreef op 23 november 2013 @ 22:04:

[...]

Hoeveel schulden heb je al, buiten de komende maand?100 euro van de zorgverzekering...
En je credit card, hoeveel rood sta je daar op?
quote:Doreia schreef op 23 november 2013 @ 22:04:

[...]

Hoeveel schulden heb je al, buiten de komende maand?Dat valt dus heel erg mee,maar volgende maand krijg ik wel alles...
quote:Doreia schreef op 23 november 2013 @ 22:06:

En je credit card, hoeveel rood sta je daar op?Al maande elke keeer - 1500 ,maar nu is het dus fout gegaan.
En er staan geen klussen op stapel. Ga maandag naar de gemeente. Je kan namelijk een BBZ (bijzonder bijstand zelfstandigen) krijgen als je onder bestaansminimum zit met je freelance inkomsten. Er moet ergens geld vandaan komen en met poker is dit een te groot risico zoals je nu ziet.

Er zal iets moeten veranderen, want na 3 maanden (aannemend dat je in een huurhuis zit) wordt je uit je huis gezet. Vanaf december ga je in een steile glijdende schaal naar beneden en in maart, als er niet drastisch iets gebeurd, ben je dakloos.
Dat snap ik niet maar hopelijk was het zo leuk dat je er de komende maanden op kan teren terwijl je de restjes bijelkaar schraapt uit je voorraadkast.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Doreia schreef op 23 november 2013 @ 22:12:

En er staan geen klussen op stapel. Ga maandag naar de gemeente. Je kan namelijk een BBZ (bijzonder bijstand zelfstandigen) krijgen als je onder bestaansminimum zit met je freelance inkomsten. Er moet ergens geld vandaan komen en met poker is dit een te groot risico zoals je nu ziet.

Er zal iets moeten veranderen, want na 3 maanden (aannemend dat je in een huurhuis zit) wordt je uit je huis gezet. Vanaf december ga je in een steile glijdende schaal naar beneden en in maart, als er niet drastisch iets gebeurd, ben je dakloos.Ja daar ben ik heeeek bang voor. Of nog er erger weer bij mijn moeder wonen.
Je hebt dus al 1600 euro schuld en er komt een hele maand aan vaste lasten aan schuld bij op. Die moeten worden terug betaald, dus heb je in januari hogere vaste lasten.

Wat is je plan?
quote:muppetophetvivaforum schreef op 23 november 2013 @ 22:22:

[...]

Ja daar ben ik heeeek bang voor. Of nog er erger weer bij mijn moeder wonen.Zit je kat tenminste wel lekker warm en droog met de kerst .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:muppetophetvivaforum schreef op 23 november 2013 @ 20:01:

Ja het werk ligt ook echt voor het oprapen als je zo debiel bent als ik om godverdomme niks af te maken.Ja, met die houding ga je het echt redden.
quote:muppetophetvivaforum schreef op 23 november 2013 @ 19:58:

Ik voel me op dit moment de grootste mislukkeling allertijdenDat kan je rustig voor je houden. Wat moet een ander daarmee?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nou mijn zus is op de hoogte... en morgen komt mijn vader bij haar opbezoek...
quote:muppetophetvivaforum schreef op 23 november 2013 @ 22:30:

Nou mijn zus is op de hoogte... en morgen komt mijn vader bij haar opbezoek...En wat wil je dat je zus doet? En je vader? En je moeder? En wat moet jij doen om de situatie niet verder uit de hand te laten lopen?
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 november 2013 @ 22:24:

[...]

Zit je kat tenminste wel lekker warm en droog met de kerst .Of hij daar vrolijk van wordt....
quote:Doreia schreef op 23 november 2013 @ 22:31:

[...]

En wat wil je dat je zus doet? En je vader? En je moeder? En wat moet jij doen om de situatie niet verder uit de hand te laten lopen?Het zal wel een hele preek worden en hopen op een donatie.
quote:muppetophetvivaforum schreef op 23 november 2013 @ 22:35:

[...]

Het zal wel een hele preek worden en hopen op een donatie.En daarna?
quote:muppetophetvivaforum schreef op 23 november 2013 @ 22:35:

[...]

Het zal wel een hele preek worden en hopen op een donatie.Dan heb je december voor elkaar. Hoe ga je je vaste lasten van januari betalen? Hoe staat het met klussen? Ben je acquisitie aan het voeren, hoe kom je aan klussen? En open een nieuw tabblad op je PC en schrijf je in bij uitzendbureaus.
quote:muppetophetvivaforum schreef op 23 november 2013 @ 20:29:

Ik probeer het een beetje vrolijk te brengen viva vriendinnen,maar ik voel me erg ongelukkighttp://www.youtube.com/watch?v=8JDmUD6zZcQ
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Nog laf ook?

Je hoopt, dat je zus het aan paps vertelt.

En dan verdraag je het gemopper, als er maar geld komt.
Het wachten is op rockbottom. Zolang TO nog kan vluchten en vermijden (drank/poker/grapjes/sarcasme...) voelt hij nog geen rockbottom. Maar hij voelt het wel dichterbij komen.

Goeie tips trouwens Doreia. Ik hoop dat ze enigszins in vruchtbare bodem mogen vallen. Rockbottom is ook maar zo dor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven