verliefd op psychiater......

22-11-2013 23:34 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanwege een burnout onder behandeling van een psychiater. Ik vind dit een buitengewoon aantrekkelijke man. En dat is het niet alleen.... Naar mijn mening is hij meer dan professioneel complimenteus. Hij kan me zonder iets te zeggen heel indringend aankijken, dat ik me echt in moet houden zeg maar

Zoals ik het ervaar dringt hij aan op contact aangezien hij bijvoorbeeld altijd erg benadrukt dat ik hem tussen de afspraken door altijd mag bellen. Toen ik dit deze week gedaan heb daadwerkelijk (ik had twee dagen daarvoor een sessie met hem gehad maar hield het niet langer zo verlangde ik naar hem!) met een smoesje gaf hij aan dat hij erg veel genegenheid voor mij voelt. Ook rekte hij het gesprek door, toen we het gesprek eigenlijk al hadden afgerond, toch nog over iets nieuws te beginnen.

Ik ben zo verliefd en kan alleen nog maar aan hem denken.....

Wat nu?????????
quote:Istar_ schreef op 23 november 2013 @ 22:01:

Op het bewust vertragen van de wachtlijst en de plek innemen van iemand die het écht nodig heeft reageer je expres niet?Op mijn opmerking dat een psychiater er toch doorheen moet kunnen prikken en ook de voortgang moet kunnen bewaken reageer jij expres niet????
quote:79meske schreef op 23 november 2013 @ 22:17:

[...]

Op mijn opmerking dat een psychiater er toch doorheen moet kunnen prikken en ook de voortgang moet kunnen bewaken reageer jij expres niet????

O sorry dat ik niet al mijn tijd aan jouw topic besteed.

Ja, in mijn ogen zou hij dat moeten en als hij dat dus niet doet, is hij geen goede.
quote:Istar_ schreef op 23 november 2013 @ 22:21:

[...]

O sorry dat ik niet al mijn tijd aan jouw topic besteed.

Ja, in mijn ogen zou hij dat moeten en als hij dat dus niet doet, is hij geen goede.Oké, dan zou je dus ook kunnen concluderen dat hij dus wel nog vindt dat ons contact belangrijk is voor mij, dat ik dat nog nodig heb
quote:79meske schreef op 23 november 2013 @ 22:25:

[...]

Oké, dan zou je dus ook kunnen concluderen dat hij dus wel nog vindt dat ons contact belangrijk is voor mij, dat ik dat nog nodig hebNatuurlijk.
Oh jee.................... Ik herinner me net iets............

Hij heeft een paar sessies terug aangegeven dat hij er niet is voor de daadwerkelijke inhoudelijke begeleiding, maar voor de pilletjes en eventuele diagnoses. Maar dat hij dit heel jammer vond omdat hij dit wel heel graag wilde bij mij.... En dat is uiteindelijk precies wat we aan het doen zijn, we praten heel inhoudelijk............

Uuuuuuuuhhhhhhhhh.............

Hij zegt dus zelf eigenlijk dat wat hij doet niet der bedoeling is. En hij voelt veel genegenheid voor mij? Dit voelt toch wel wat raar....
Ik denk echt dat je de boel verkeerd inschat TS.

De beste man is gewoon aardig en behulpzaam, en geeft je complimenten om je zelfvertrouwen op te krikken.

In alles wat ik van je gelezen hebt, maak je drama, je maakt het erger tis of zijn fout, of in eens maak je je zorgen of hij te ver gaat.

ga eens bij jezelf te rade, en zoek de schuld bij jezelf, en wees ens gewoon open, je kan maar 1 keer van de wolk vallen, en hoe eerder hoe beter zoals ik het nu bekijk.

Ik loop zelf ook bij de psycholoog, erg leuke en aardige man die vanaf dag 1 mijn vertrouwen heeft gewonnen, maar hee verliefd hel no. (heb dan ook een hele lieve man) en hij geeft me ook zelfvertrouwen zegt vaak dat ik dingen erg goed doe, of echt wel kan (laag zelfvertrouwen en onzeker) dat kan je op zoveel manieren interpeteren.

het fijn dat je zelf al zegt dat je verliefd op hem bent, en de boel niet los kan zien, en alles wat hij zegt verkeerd opvat, is een teken dat je een andere moet zoeken. en als je bang bent dat het wellicht weer kan gebeuren, neem dan een vrouwelijke hulpverlener.

succes met het ontkennen, ik hoop dat je daar snel mee stopt. zoals mijn psycholoog zegt, stop met verijden wat is het ergste wat kan gebeuren, (dat je van de wolk valt). lijkt mij alleen maar iets goeds.
geen
Hou jezelf niet zo voor de gek TO.
<in totale verwarring>

Het kan echt niet.... Ik hou idd tijd bezet die niet bedoeld is voor wat wij doen. Daar zijn de psychologen voor, niet hij...

Op de een of andere manier laat hij zich ook meeslepen blijkbaar anders zou hij al lang gezegd hebben dat ik geen nieuwe afspraken met hem kan maken.

En geloof me, met "hij laat zich ook meeslepen" vul ik echt niet meteen in dat hij verliefd is op mij. Hij zal zijn redenen wel

Ongelooflijk dat ik dit vergeten ben, deze "regel" is op zich heel duidelijk. Ik heb het niet willen zien maar blijkbaar hij ook niet.....

Ik moet hier echt mee stoppen...........

<van wolk af gedonderd>
waarom geef je HEM nou ook weer de schuld,

Zolang jij doet alsof het niet goed met je gaat, zal hij je blijven behandelen, dat is immers zijn vak.

Er is er maar 1 die moet stoppen dat ben jij,

praat er over met je psycholoog.
geen
Het levert hem natuurlijk ook geld op
quote:79meske schreef op 23 november 2013 @ 20:57:

[...]

Daar zou ik uiteindelijk wel mee kunnen leven denk ik... Als we de therapie wel door kunnen zetten zou ik mijn gezwijmel vermoedelijk wel in de hand kunnen houden. Al zou het erg verdrietig zijn en het niet snel uit mijn gedachten zal komen. Maar naar aanleiding van de reacties begin ik me toch wel wat zorgen te maken over of hij wel of niet oké is in zijn gedrag.......................Daarom moet je erover praten. Als hij bij de ggz werkt dan kan dit vertrouwelijk bij een pvp-er.
quote:Istar_ schreef op 23 november 2013 @ 21:00:

[...]

Ik zeg tegen collega;s ook dat ik ze aardig vind. Dat wil niet zeggen dat ik ook een relatie met ze wil of het bed met ze wil delen.Toch blijf ik erbij dat een hulpverlener erg moet oppassen met zulke uitspraken, of in elk geval duidelijk maken hoe hij het bedoelt, in welke context. Hij weet heel goed dat dit voor meerdere uitleg vatbaar is. Die man is niet op zijn achterhoofd gevallen. Clienten zijn kwetsbaar.
quote:79meske schreef op 23 november 2013 @ 21:57:

[...]

Is het dan ook niet aan hem om aan te geven dat onze gesprekken te langer nodig zijn?Gesprekken moeten niet onnodig lang zijn, dat klopt. Hij moet die grens bewaken.
quote:79meske schreef op 23 november 2013 @ 22:14:

Ik zal kijken of ik komende week met mijn psycholoog hierover kan praten... Ik denk dat ik dan wel eerst vraag of het "off the record" kan zodat het niet in mijn dossier komtDoen!
quote:79meske schreef op 23 november 2013 @ 22:30:

Oh jee.................... Ik herinner me net iets............

Hij heeft een paar sessies terug aangegeven dat hij er niet is voor de daadwerkelijke inhoudelijke begeleiding, maar voor de pilletjes en eventuele diagnoses. Maar dat hij dit heel jammer vond omdat hij dit wel heel graag wilde bij mij.... En dat is uiteindelijk precies wat we aan het doen zijn, we praten heel inhoudelijk............Dit had hij eigenlijk niet moeten zeggen.
TO, hoewel het heel goed zou kunnen dat jij het verkeerd inschat, geef ik dit in tegenstelling tot anderen, het voordeel van de twijfel.

---

Als de therapeut je exclusief maakt, jou als iets beters dan andere cliënten behandelt of voor doet komen alsof hij/zij dat doet, dan klopt er iets niet. Je kunt ervan uitgaan dat dit soort gedrag deel uitmaakt van de gebruikelijke elementen die te vinden zijn bij het langzaam maar doelbewust afglijden (de zgn. ‘slippery slope’ of ‘grooming’) in richting misbruik. Dit is iets anders dan het maken van een oprecht complimentje. Voorgehouden exclusiviteit, in deze setting, werkt meestal isolerend en is dan in de meeste gevallen ook zo bedoeld.

-----

TO, ik wil je meegeven dat je signalen en een onderbuikgevoel serieus moet nemen. Hoewel het zeer aantrekkelijk lijkt om mee te gaan in het fijne gevoel dat iemand je bijzonder vindt, zul je jezelf er uiteindelijk meer schade mee doen.

Het beste wat je kunt doen is hierover praten met iemand, je psycholoog, een pvp-er of ander vertrouwenspersoon.
@lila01 Ik lees mee en voel met je mee voor wat betreft je eigen ervaringen. Ook ik ben van mening dat je als cliënt voor zover mogelijk de relatie met je behandelaar in de gaten moet houden.

Maar ik heb alles gelezen en vind werkelijk niet dat deze behandelaar met zijn agenda- en genegegenheidsopmerking over de schreef ging. Ik denk dat TO inderdaad een andere interpretatie maakt dan hij bedoelt en vervolgens met het gevoel dat ze daar van krijgt (tenslotte was het voor háár de eerste keer al "BOEM!") aan de haal is gegaan.

Serieus nemen van je gevoel, ja, maar ook toetsen bij de behandelaar. Voordat ze het andere uiteinde in schiet en hem onbedoeld aan de schandpaal nagelt. Want een tuchtzaak om niets zal hem ook niet in de koude kleren gaan zitten. En TO al helemaal niet.

Overigens vind ik de plotwending 'ik herinner me ineens iets' wat opmerkelijk voor een verliefde TO die zo vastgepind zit op de woordelijke weergave van zijn andere woorden en haar interpretatie daarvan. Maar dat kan mijn eigen kritische houding zijn,
quote:Tia.Dalma schreef op 24 november 2013 @ 12:32:.

Maar ik heb alles gelezen en vind werkelijk niet dat deze behandelaar met zijn agenda- en genegegenheidsopmerking over de schreef ging. Ik denk dat TO inderdaad een andere interpretatie maakt dan hij bedoelt en vervolgens met het gevoel dat ze daar van krijgt (tenslotte was het voor háár de eerste keer al "BOEM!") aan de haal is gegaan.

Serieus nemen van je gevoel, ja, maar ook toetsen bij de behandelaar. Voordat ze het andere uiteinde in schiet en hem onbedoeld aan de schandpaal nagelt. Want een tuchtzaak om niets zal hem ook niet in de

koude kleren gaan zittenEn TO al helemaal niet,Geen sprake van dat ik dat zal doen!
Da's fijn. Maar ga je dus nu ook dan jouw interpretatie van zijn woorden toetsen bij hem?
quote:Tia.Dalma schreef op 24 november 2013 @ 12:32:[/b

Overigens vind ik de plotwending 'ik herinner me ineens iets' wat opmerkelijk voor een verliefde TO die zo vastgepind zit op de woordelijke weergave van zijn andere woorden en haar interpretatie daarvan. Maar dat kan mijn eigen kritische houding zijn,Die reactie snap ik niet, dit was echt oprecht iets wat ik me gisteravond herinnerde! Ik schiet voor jullie gevoel misschien alle kanten op, maar ik ben alleen maar erg hard mijn best aan het doen om iets zinvols en verstandigs te maken van deze hele situatie!
quote:Tia.Dalma schreef op 24 november 2013 @ 12:47:

Da's fijn. Maar ga je dus nu ook dan jouw interpretatie van zijn woorden toetsen bij hem?Pffff ik durf dat echt niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:79meske schreef op 24 november 2013 @ 12:48:

[...]

Die reactie snap ik niet, dit was echt oprecht iets wat ik me gisteravond herinnerde! Ik schiet voor jullie gevoel misschien alle kanten op, maar ik ben alleen maar erg hard mijn best aan het doen om iets zinvols en verstandigs te maken van deze hele situatie!

Nee, je bent vooral nu een topic lang bevestiging aan het zoeken.

Dat kan ik op zich wel begrijpen, maar als je nu je best gaat doen, ga je niet lopen hannessen over 'kwijtraken wat je hebt' want hij is een behandelaar, het is geen bouquetreeks! Als je je best gaat doen, dan ga je volwassen doen wat goed is, namelijk je gevoel toetsen bij hem en hoe dan ook zorgen dat deze cliënt-behandelaar relatie stopt.

Want óf hij verknalt hem door onprofessioneel gedrag dat niet verder mag ontwikkelen of misgaan zo je wilt, óf jij verknalt het door je verliefdheid waardoor er ook geen sprake kan zijn van positief resultaat. Overdracht of niet, feit is dat jouw verliefdheid nu de behandelaarsrelatie ook ongelijkwaardig en daarmee onmogelijk maakt.
quote:Tia.Dalma schreef op 24 november 2013 @ 12:32:

Voordat ze het andere uiteinde in schiet en hem onbedoeld aan de schandpaal nagelt. Want een tuchtzaak om niets zal hem ook niet in de koude kleren gaan zitten. En TO al helemaal niet.

Daarom raad ik TO ook aan om erover te praten met haar psycholoog, zodat die een en ander kan duiden. De beladenheid die ze er nu aan geeft zorgt eerder voor misverstanden.
Dan zijn we het volkomen eens, Lila01
quote:Tia.Dalma schreef op 24 november 2013 @ 13:22:

Dan zijn we het volkomen eens, Lila01

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven