Rust vinden..

24-11-2013 20:12 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zoek rust in mijn lijf en koppie! Iemand tips?

Ik zal mijn situatie even in kort uitleggen ;)

Ik ben een echte doener ik kan niet stilzitten. Moet altijd iets ondernemen. Heel recent is mijn relatie stukgelopen en zit nu echt in zak en as. Kan gewoon mijn rust niet vinden. Als het zou kunnen dan dan ik op dit moment 24 uur per dag werken, gewoon voor de afleiding.

Thuis kan ik deze afleiding niet vinden, ik heb echt al van alles geprobeerd. Sporten, film kijken, lezen, warm bad.. ik krijg gewoon geen rust in mijn lijf en hoofd.

Herkent iemand dit of heeft iemand tips om toch een beetje rust in het lijf en gedachtes te krijgen?
Aan tafel gaan zitten en schrijven. Alles wat in je opkomt en hoe het in je opkomt.
Ja en?
Je kan je eens verdiepen in mindfullnes
Been there, done that, got the T-shirt.
Legpuzzelen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mindfulness zou je inderdaad kunnen helpen wellicht.
Mindfulness
Minfulness, nog nooit van gehoord. Ik ga er eens meer over opzoeken.

Schrijven werkt denk ik niet voor mij, dan loop ik me eerst continu af te vragen wat ik in hemelsnaam moet opschrijven en als ik iets heb geschreven dan wordt het weer verscheurd. Ik heb dit jaren geleden ook al eens geprobeerd en werkte niet echt voor me. Maar ik kan het natuurlijk altijd eens proberen, ben nu wat ouder en (hopelijk) wijzer.

Legpuzzelen is misschien wel een goed idee! Morgen maar eens de spellenkast induiken.

Thnx alvast voor de tips
Ik ben even in de vluggigheid wat aan het opzoeken over mindfulness, is dat niet ontzettend zweverig? En is dat overal zo duur?
Collega's van mij doen aan mandala's inkleuren, maar je kan ook gewoon een kleurboek en een set potloden gebruiken. Ik kleur weleens met een nichtje en vind het ook wel ontspannend.
Ik denk wel dat het handig is om te weten waarom je zo onrustig bent.

Zelf heb ik er ook in mindere mate last van gehad omdat bij ons thuis niks doen vroeger echt not done was.

Dan werd er door pa geroepen, uitrusten doe je maar als je dood bent.

Dus toen ik volwassen werd heb ik me heel lang schuldig gevoeld als ik op zondag tot 10 uur in mijn bed bleef liggen en de hele dag geen reet uitvoerde.

Nu heb ik er geen last meer van, want het is namelijk mijn leven.
Ja en?
Oh dat is ook een goede tip van het mandala's inkleuren!!

Het valt me nu net in dat ik dat vroeger ook wel eens deed en werkte best ontspannend.

Net als de tip van de legpuzzels!

Mijn goede voornemen voor morgen: Mijn eigen leven leiden, gezond eten (geen eetbuien meer als ik me kut voel of juist helemaal niets eten), sporten, en ontspanning proberen te zoeken in m'n eentje...

Damn.. wordt nog een hele opgave...
quote:snoopylynn schreef op 24 november 2013 @ 20:36:

Ik denk wel dat het handig is om te weten waarom je zo onrustig bent.

Zelf heb ik er ook in mindere mate last van gehad omdat bij ons thuis niks doen vroeger echt not done was.

Dan werd er door pa geroepen, uitrusten doe je maar als je dood bent.

Dus toen ik volwassen werd heb ik me heel lang schuldig gevoeld als ik op zondag tot 10 uur in mijn bed bleef liggen en de hele dag geen reet uitvoerde.

Nu heb ik er geen last meer van, want het is namelijk mijn leven.

Knap van je dat je nu zo denkt!!

Ik denkt dat het bij mij meer komt omdat ik een sociaal leven zo mis. En nu vooral omdat mijn relatie net verbroken is. Heb helaas niet echt veel vrienden terwijl ik juist heel graag onder de mensen ben. Ik ben een ondernemend type maar om dingen alleen te doen durf ik ook niet echt. Op de een of andere manier heb ik gewoon het gevoel dat ik altijd bezig moet zijn. Misschien om mijn emoties niet onder ogen te komen? Ik weet het niet. Lastige situatie zo
Zo herkenbaar.. en weet ook niet goed wat ik ermee moet doen..

Sinds begin dit jaar is mijn relatie stukgelopen en kan inderdaad mijn hoofd maar moeilijk leegmaken.

Ben veel aan het denken, maar vooral over werk en van alles wat ik moet doen en maak me druk om de kleinste dingen die helemaal niet belangrijk zijn, eigenlijk.

Het is soms gewoon alles bij elkaar wat teveel. Misschien moet ik ook maar weer eens een legpuzzle proberen! Wat bij mij wel helpt is met iemand praten over alles in mijn hoofd zodat ik het even kwijt ben. Anderen kunnen mij beter in laten zien dat het allemaal kleine dingen zijn.
Hoi Diedietje,

Jouw verhaal komt me bekent voor, het druk maken om de kleinste dingen. Ik zeg altijd over mezelf dat ik van een mug een olifant maak en van een olifant een mug.

Gelukkig helpt het bij jou wel om met iemand erover te praten!! Ik heb helaas maar 1 iemand met wie ik erover kan praten en wil haar ook niet lastig vallen met mijn onbenullige dingen.

Samen een legpuzzelclubje beginnen? ;)
Ga een cursus of een opleiding doen.

Misschien is het juist wel een idee om er op uit te gaan. Ga lekker wandelen en maak je hoofd leeg.
Never give up hope.
Heel kinderachtig misschien maar als ik in zak en as zit ivm mijn relatie, dan ga ik kleien. Met mijn kinderen en dan kan ik zo opgaan in het kleien dat ik wonder boven wonder mijn ellende even kan vergeten. En wat mij dan ook veel rust geeft is fotograferen.

Gewoon alles wat opdat moment bij me in de buurt staat is aan de beurt.
Yoga...helpt mij enorm. Wel even zoeken naar een docent die bij je past, maar het hoeft echt niet zweverig te zijn.
Als je geld en vrije dagen genoeg hebt, boek 'n verre rondreis. Voor mij HET medicijn om over 'n gebroken hart heen te komen.
quote:Nouschi schreef op 24 november 2013 @ 20:21:

Legpuzzelen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
- Luisterboek luisteren

- Kleurboek kleuren

- Strijkkraaltjes

- Lavendelolie/lavendel soy wax melt in brandertje doen

- Stuk hardlopen

- Friends kijken (ga je van lachen, of iig ik)

- En als je gaat schrijven, schrijf dan gewoon op waar je gedachten over gaan. En als je het daarna verscheurt, lucht dat misschien juist wel op.
Lastig zonnebloem!

Helemaal als je er niet met veel mensen over kan praten. Ik ga meestal naar mijn ouders, die zien meteen aan me wat er is en weten ook wat ze moeten zeggen.

Sporten, helpt dat? Ik slaap in elk geval beter als ik echt moe ben.
Mindfulness hoef je niet perse cursus te doen. Ik doe het gewoon zelf. Ik gebruik de website mbcttrainingen.nl en haal daar de meditaties af. Heb het bijbehorende boekje uit de bieb gehaald. Ik vind het niet zweverig. Het is redelijk down to earth. Bewust worden van je lichaam, gedachten en gevoelens. Het is juist het leven in het hier en nu. (En niet in je gedachten al steeds bij morgen zijn wat je nog moet gaan doen allemaal, of bij een voorval van vorige week)
quote:zonnebloem186 schreef op 24 november 2013 @ 20:45:

[...]

Op de een of andere manier heb ik gewoon het gevoel dat ik altijd bezig moet zijn. Misschien om mijn emoties niet onder ogen te komen? Ik weet het niet. Lastige situatie zo

Wat je hier zegt is heel belangrijk. Welke gevoelens wil je niet onder ogen komen? Bezig zijn kan inderdaad afleiden van voelen. Misschien is het niet eens zo erg om te voelen, nu. Want als je stopt met bezig zijn, wat blijft er dan over?

Rot dat je weinig mensen hebt om mee te praten. Zijn er mensen met wie je kan praten, waar je nog niet aan hebt gedacht? Collega's? Mensen van de sportclub?
Thnx Salsagirl voor de tip van die site!

Heb gisteren even één geluisterd en ik word er heel ontspannen van. Ga het vaker proberen!
Zo... vandaag een aantal tips uitgeprobeerd... (praten, sporten, puzzelen) en ik moet zeggen, het heeft geholpen :D!!!! (misschien puur toeval). Normaal zit ik in de avond helemaal te stressen en heb ik geen rust in mijn lijf en nu zit ik helemaal ontspannen achter de laptop met een wijntje.. Wat een verademing.. *genieten van dit moment*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven