Vissticks bakken..

27-11-2013 18:05 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Totaal niet relevant maar toch een vraag....In mijn hele leven is het me nog nooit gelukt om vissticks goed te bakken. En ik probeer het geregeld. Altijd laat het korstje los. Nu ook weer...

Heeft iemand de gouden tip om ze helemaal intact uit de pan te krijgen?
Frituren
Laatst bij Kassa een test mee geweest. Flink olie id pan, maar de meesten vielen uit elkaar. Iglo kwam er als beste uit.

Ik frituur ze.
Gebruik een pan met anti aanbak laag. Op middelhoog vuur bakken en maar 1 keertje omdraaien. Succes
Alleen bij frituren lukt het echt. Ik doe ze bijna altijd in de oven omdat dat gezonder is en die van Iglo krijg ik wel redelijk goed. Maar het blijft slappe hap vergeleken met frituren.
Grillfunctie van je oven?
Dank voor jullie reacties

Volgende keer tip van goldenoldie en anders wordt het de frituurpan.
Beetje boter op laag vuur en 1 keer omdraaien. Werkt hire altijd.
Hier vooral slap. Ik heb nog nooit een lekkere knapperige visstick gehad.
Mjn vissticks komen 9 van de 10 keer helemaal heel uit de pan, sinds ik de pan eerst heel warm laat worden, dan wat olie erin, en dan de vissticks.

Op middelhoog vuur bakken, één keer omdraaien zoals iemand al schreef, nog even doorbakken en dan zijn ze perfect. Nou ja, bijna altijd perfect
Your luck's about to change, cher.
Gisteren toevallig vissticks gegeten, zelfde probleem en t koelt ook snel af. Maar ik blijf t lekker vinden
Op mijn oude werk deden we ze in de oven. Dat werkte wel beter en minder vet. Verder gaat het in de pan soms goed, meestal niet.
Ik bak ze in boter, geen probleem mee.
Als ze uit de vriezer komen laat ik ze eerst een paar uurtjes ontdooien in de koelkast. Gewoon op een bordje met folie erover. Werkt bij mij!
Hier gaat het (redelijk) goed, maar zo mooi als in de reclame wordt het nooit!

Denk dat frituren de enige oplossing is! (net zoals voor Wiener schnitzel..)
quote:goldenoldie schreef op 27 november 2013 @ 18:09:

Gebruik een pan met anti aanbak laag. Op middelhoog vuur bakken en maar 1 keertje omdraaien. Succes

Geen olie of boter ?

*hier ook altijd slappe sticks.... *
Upppp

Want morgen eten we vissticks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven