Slecht geheugen

05-12-2013 19:24 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb al langere tijd door dat mijn geheugen enorm slecht is en ook heb ik het idee dat het achteruit gaat.

Vaak vertellen mensen dingetjes tegen mij en later krijg ik het idee dat ze het eerder tegen mij heb vertelt..... Ik zal jullie een voorbeeld geven.

Vanmiddag op mijn werkplek vertelde iemand tegen mij dat ze ADHD heeft. Ik reageerde verbaasd en vertelde haar dat ik haar drukte nooit had geassocieerd met ADHD, ook vertelde ze dat ze medicatie hiervoor slikt. Eenmaal thuis heb ik er nog een beetje over nagedacht, en begon opeens aan mezelf te twijfelen, omdat ik opeens het gevoel had dat ze dit al eerder tegen mij heeft verteld... Het is natuurlijk best gek als ze dit eerder heeft verteld en ik reageer vandaag weer zo verbaasd, alsof ik het niet weet, terwijl ze dit eerder heeft verteld.... Hierdoor zal zij misschien het idee krijgen dat het me niet zo interesseert...

Dit heb ik eigenlijk met heel veel dingen...

Ook onthoud ik namen niet en vergeet ik het weer heel snel.... Dit is net als met datums en afspraken....

Ik voel mij hierdoor erg onzeker en ga met alles aan mezelf twijfelen....

Ik vraag mij af of meer mensen dit herkennen?
Laat je bloed testen op vitamine b12-tekort. Heb je ook last van tintelingen in armen en/of benen?
Misschien eens aan de huisarts vragen als je er bent. En sommige mensen zijn nu eenmaal zo, je kunt het nog wel een stuk corrigeren door je geheugen te trainen.
Als je erg vermoeid bent, depressief of gewoon vitamine gebrek, bij veel dingen kan je dit oplopen, soms tijdelijk en soms blijvend.

Het een is atypisch symptoom voor 100.000en aandoeningen en gebreken.

Ga maar even naar de HA, kijk wat er nog meer opvalt aan gebreken bv haaruitval, concentratie problemen, slaap problemen, gemoed, enz. enz..
Gewoon bewuster luisteren als iemand wat zegt scheelt ook al veel. Dus niet ondertussen met een half oog naar je nieuwe mail kijken of die brief in een envelop doen of naar je telefoon kijken omdat er een nieuwe statusupdate verschijnt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Heb je last van stress of emotionele omstandigheden?

Mijn geheugen is aanzienlijk minder door depressieve klachten. Ik onthield eerst ALLES van bijna iedereen. Nu ben ik blij als ik iets onthoud. Ik vind het ook wat zorgwekkend aangezien ik in de 20 ben maar het is waarschijnlijk volledig te wijten aan psychische klachten.
Dat kan toch; ik zie daar niet iets bijzonders in.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk dat je eerder het probleem hebt dat je aardig wil overkomen en dat je nu, misschien, daarin hebt gefaald, door niet geïnteresseerd genoeg te luisteren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Is nannelove alweer vergeten dat ze dit topic heeft geopend?
Haha .

Zou toch jammer zijn...
Ik was van de week een afspraak vergeten, toen ging mijn telefoon rinkelen, van de agenda melding. Ik snel aankleden, en de deur uit. Zeg ik nog tegen mijn afspraak dat ik zoveel vergeet de laatste tijd. Kom ik thuis, hele kamer vol rook. Pannetje vergeten :-) Gelukkig geen brand.

Volgende dag weer een afspraak, was ik die man zijn naam weer vergeten.

Het is een beetje en vicieuze cirkel geworden.

Ik wijt het aan mijn b12 tekort, wat ik dus tijdelijk even vaker moet spuiten, maar dit vergeet ik dan weer.
quote:himalaya schreef op 05 december 2013 @ 19:45:

Gewoon bewuster luisteren als iemand wat zegt scheelt ook al veel. Dus niet ondertussen met een half oog naar je nieuwe mail kijken of die brief in een envelop doen of naar je telefoon kijken omdat er een nieuwe statusupdate verschijnt.

Goed bedoelde tip maar die vlieger gaat niet altijd op. Ik weet dat ik geen dingen tegelijk moet doen en doe dat dus ook niet. Desalniettemin blijft het vaak niet hangen.

Enfin, mijn geheugen werkt dus ook slecht en dat is altijd zo geweest. Ik vind het erg storend en moet altijd alle zeilen bij zetten om de meest eenvoudige dingen te onthouden. Als kind was dit al zo. Het is frustrerend wanneer je zusje hele vakanties na kan vertellen en ik amper meer weet waar we op dat moment waren. Terwijl zij behoorlijk jonger is dan ik en toen dus echt nog een uk was. Ik merk dit niet alleen bij haar maar bij al mijn familieleden. Ook bij vrienden overigens. Er zit gewoon een gat in mijn hoofd denk ik wel eens.

Ik schrijf dus altijd alles op. Vroeger schaamde ik me daarvoor maar het kan niet anders. Ik denk vaak: ik moet wel slim zijn, anders is het toch een godswonder hoe ik met dit geheugen mijn studie door ben gekomen én nog weet wat ik moet doen ook tijdens mijn werk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven